Focus se účastní soutěží rally a to v královské kategorii WRC. Tento fakt velmi rád připomíná svým zákazníkům a vznikají tak nejrůznější limitované edice. Toto je jedna z nich.
U nás to byla edice Romana Kresty, která měla pouze menší optipaket karoserie od MS Designu a nějakou tu výbavu navrch. Ve Španělsku si mohli užívat dieselovou WRC-S edici také jen s menšími úpravami karoserie a nějakou tou výbavou. To v Rakousku se budou mít lépe.
Podobně, jako u dvou zmíněných edicí, bude i WRC Edition limitovaná. Zatímco Kresta edition se vyrobilo je 25 kusů a WRC-S celých 666 kousků, WRC Edition zůstává na pěkné číslici 50. Za tuto exkluzivitu si řekne o velmi vysoký příplatek. A nejen za ni.
Dalších 8 tisíc euro, tedy asi čtvrt milionu korun, budete muset k ceně standardního Focusu ST přidat k tomu, abyste dostali několik sportovních úprav. Nový podvozek snížil už tak docela nízký Focus o dalších 15 milimetrů a to díky úpravě firmy Eibach. Do blatníků dostanete nová, bílá kola od firmy OZ a vzhled trochu pozmění i vylepšená sada spoilerů. Celek pak dotváří bílé lakování s polepy ve stylu závodního speciálu.
Další unikát zůstane ukryt v interiéru. Na přístrojové desce se totiž bude kupující moct těšit z plaketky, do které jsou vyryty podpisy obou pilotů, Marcuse Gronholma i Mikko Hivonena.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.