Focus se účastní soutěží rally a to v královské kategorii WRC. Tento fakt velmi rád připomíná svým zákazníkům a vznikají tak nejrůznější limitované edice. Toto je jedna z nich.
U nás to byla edice Romana Kresty, která měla pouze menší optipaket karoserie od MS Designu a nějakou tu výbavu navrch. Ve Španělsku si mohli užívat dieselovou WRC-S edici také jen s menšími úpravami karoserie a nějakou tou výbavou. To v Rakousku se budou mít lépe.
Podobně, jako u dvou zmíněných edicí, bude i WRC Edition limitovaná. Zatímco Kresta edition se vyrobilo je 25 kusů a WRC-S celých 666 kousků, WRC Edition zůstává na pěkné číslici 50. Za tuto exkluzivitu si řekne o velmi vysoký příplatek. A nejen za ni.
Dalších 8 tisíc euro, tedy asi čtvrt milionu korun, budete muset k ceně standardního Focusu ST přidat k tomu, abyste dostali několik sportovních úprav. Nový podvozek snížil už tak docela nízký Focus o dalších 15 milimetrů a to díky úpravě firmy Eibach. Do blatníků dostanete nová, bílá kola od firmy OZ a vzhled trochu pozmění i vylepšená sada spoilerů. Celek pak dotváří bílé lakování s polepy ve stylu závodního speciálu.
Další unikát zůstane ukryt v interiéru. Na přístrojové desce se totiž bude kupující moct těšit z plaketky, do které jsou vyryty podpisy obou pilotů, Marcuse Gronholma i Mikko Hivonena.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.