Focus se účastní soutěží rally a to v královské kategorii WRC. Tento fakt velmi rád připomíná svým zákazníkům a vznikají tak nejrůznější limitované edice. Toto je jedna z nich.
U nás to byla edice Romana Kresty, která měla pouze menší optipaket karoserie od MS Designu a nějakou tu výbavu navrch. Ve Španělsku si mohli užívat dieselovou WRC-S edici také jen s menšími úpravami karoserie a nějakou tou výbavou. To v Rakousku se budou mít lépe.
Podobně, jako u dvou zmíněných edicí, bude i WRC Edition limitovaná. Zatímco Kresta edition se vyrobilo je 25 kusů a WRC-S celých 666 kousků, WRC Edition zůstává na pěkné číslici 50. Za tuto exkluzivitu si řekne o velmi vysoký příplatek. A nejen za ni.
Dalších 8 tisíc euro, tedy asi čtvrt milionu korun, budete muset k ceně standardního Focusu ST přidat k tomu, abyste dostali několik sportovních úprav. Nový podvozek snížil už tak docela nízký Focus o dalších 15 milimetrů a to díky úpravě firmy Eibach. Do blatníků dostanete nová, bílá kola od firmy OZ a vzhled trochu pozmění i vylepšená sada spoilerů. Celek pak dotváří bílé lakování s polepy ve stylu závodního speciálu.
Další unikát zůstane ukryt v interiéru. Na přístrojové desce se totiž bude kupující moct těšit z plaketky, do které jsou vyryty podpisy obou pilotů, Marcuse Gronholma i Mikko Hivonena.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.