Ladičské firmy se většinou specializují na jednotlivé značky, popřípadě koncerny. Jinak tomu není ani u JE Designu, který má v hledáčku všechno z produkce Volkswagenu.
JE Design se snaží dělat úpravy hodně extravagantně, což se mu daří. A u Q7 to platí bezezbytku. Změn dostál jak exteriér, tak i technika. Již tak mohutná Q7 dostala kit, rozšiřující její boky, především blatníky a prahy. Na přidané části jsou vidět výdechy horkého vzduchu, čekejme však, že falešné. Podobně je oplastován i poslední sloupek, na který navazuje přítlačné křídlo. Zadní nárazník obsahuje imitaci difuzoru a čtveřici lichoběžníkových koncovek výfuku.
Přední nárazník je vybaven dvojicí mlhovek a sám je kompletně přepracován. Na světlech se objevila mračítka, na kolech zase ráfky s průměrem nemalých 22 palců. Na nich jsou nazuty pneumatiky 295/30.
Ani motor nezahálel a šel do posilovny. Vidlicový osmiválec 4,2 FSI dostal navíc kompresor a výsledný výkon tak atakuje hranici 500 koní (368 kW) a točivý moment dosahuje 600 Nm. Díky tomu je možné se s tímto mastodontem rozjet na stovku za 5,6 sekundy a dosáhnout až na 270 kilometrů v hodině
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.