Vyladěný Mini Cooper S

Cooper S
Cooper S, foto: AC Schnitzer
Jan Fiala 19. července 2007 15:10
Sdílej:

AC Schnitzer připravil pro novou verzi Mini Cooper S úpravy, které zvyšují výkon motoru a zlepšují vzhled tohoto krasavce. Vůz působí retro-stylem, ale nikoliv zastarale. Jen velmi málo automobilů nabízí tak vyvážený poměr sportovnosti, elegance a krásy jako nejnovější Mini.

Co se týká designu, ten zůstává věrný stylu svého předchůdce, avšak po technické stránce prošel vůz několika vylepšeními. Vzato do detailů, žádné Mini není stejné, a to především díky vytříbeným individualitám, které najdeme mezi majiteli těchto vozů.

Kdokoliv, kdo se chce nějak odlišit od běžných řidičů Mini, a to nejen co se týká vzhledu vozu, ale také jeho výkonu, může se obrátit na tuningového specialistu AC Schnitzer. V této společnosti se zaměřili na další vývoj nového přeplňovaného motoru o výkonu 170 koní, který najdeme pod kapotou modelu Mini Cooper S. Pro tento vůz vyvíjí AC Schnitzer výkonový upgrade, který má současně úpři využití výkonového potenciálu přinést nevšední akustický zážitek - čistý a hlasitý zvuk motoru, linoucí se z pod kapoty a z výfukového potrubí. To totiž dostane dvojitou sportovní koncovku z nerezové oceli.

Dojet na plný plyn k další zatáčce a maximální rychlostí ji projet - to byl úkol pro skutečného odborníka. Legenda cestovních vozů, Manfred Wollgarten, dostal od AC Schnitzer za úkol upravit nalůadění závodního podvozku na severní smyčce tradičního okruhu Nürburgring. A povedlo se - již standardně vynikající podvozek se podařilo dále vykepšit. Rozdíl je znatelný i při použití kitu pružin podvozku AC Schnitzer. Ale vraťme se ze závodního okruhu zpět do města - zde se v lesklých fasádách odráží atletická silueta vozu. AC Schnitzer dosáhl pomocí několika triků skutečně mistrovského vzhledu. Například přední nárazník dostal nový přední spoiler, lakovaný v barvě vozu. Také zadní část vozu doznala úprav a byla mírně zvýšena. Zadní mřížka v nárazníku je lakována kontrastně proti barvě karoserie a na spodní části nárazníku se objevuje difuzér, který přibližuje vůz k asfaltu.

V nabídce jsou dva typy sportovních disků, a to zcela nový dvoubarevný typ Mi2 v rozmětu 7.5Jx18 a pro AC Schnitzer klasický typ Mi1 v rozměru 7.5Jx17. Nadšenci samozřejmě mohou vybírat také z celé řady doplňků interiéru. Mezi nimi nechybí například hliníkové sportovní pedály, sportovní volant nebo hlavice řadicí páky.

Zdroj: AC Schnitzer

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.