AC Schnitzer připravil pro novou verzi Mini Cooper S úpravy, které zvyšují výkon motoru a zlepšují vzhled tohoto krasavce. Vůz působí retro-stylem, ale nikoliv zastarale. Jen velmi málo automobilů nabízí tak vyvážený poměr sportovnosti, elegance a krásy jako nejnovější Mini.
Co se týká designu, ten zůstává věrný stylu svého předchůdce, avšak po technické stránce prošel vůz několika vylepšeními. Vzato do detailů, žádné Mini není stejné, a to především díky vytříbeným individualitám, které najdeme mezi majiteli těchto vozů.
Kdokoliv, kdo se chce nějak odlišit od běžných řidičů Mini, a to nejen co se týká vzhledu vozu, ale také jeho výkonu, může se obrátit na tuningového specialistu AC Schnitzer. V této společnosti se zaměřili na další vývoj nového přeplňovaného motoru o výkonu 170 koní, který najdeme pod kapotou modelu Mini Cooper S. Pro tento vůz vyvíjí AC Schnitzer výkonový upgrade, který má současně úpři využití výkonového potenciálu přinést nevšední akustický zážitek - čistý a hlasitý zvuk motoru, linoucí se z pod kapoty a z výfukového potrubí. To totiž dostane dvojitou sportovní koncovku z nerezové oceli.
Dojet na plný plyn k další zatáčce a maximální rychlostí ji projet - to byl úkol pro skutečného odborníka. Legenda cestovních vozů, Manfred Wollgarten, dostal od AC Schnitzer za úkol upravit nalůadění závodního podvozku na severní smyčce tradičního okruhu Nürburgring. A povedlo se - již standardně vynikající podvozek se podařilo dále vykepšit. Rozdíl je znatelný i při použití kitu pružin podvozku AC Schnitzer. Ale vraťme se ze závodního okruhu zpět do města - zde se v lesklých fasádách odráží atletická silueta vozu. AC Schnitzer dosáhl pomocí několika triků skutečně mistrovského vzhledu. Například přední nárazník dostal nový přední spoiler, lakovaný v barvě vozu. Také zadní část vozu doznala úprav a byla mírně zvýšena. Zadní mřížka v nárazníku je lakována kontrastně proti barvě karoserie a na spodní části nárazníku se objevuje difuzér, který přibližuje vůz k asfaltu.
V nabídce jsou dva typy sportovních disků, a to zcela nový dvoubarevný typ Mi2 v rozmětu 7.5Jx18 a pro AC Schnitzer klasický typ Mi1 v rozměru 7.5Jx17. Nadšenci samozřejmě mohou vybírat také z celé řady doplňků interiéru. Mezi nimi nechybí například hliníkové sportovní pedály, sportovní volant nebo hlavice řadicí páky.
Zdroj: AC Schnitzer
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.