AC Schnitzer připravil pro novou verzi Mini Cooper S úpravy, které zvyšují výkon motoru a zlepšují vzhled tohoto krasavce. Vůz působí retro-stylem, ale nikoliv zastarale. Jen velmi málo automobilů nabízí tak vyvážený poměr sportovnosti, elegance a krásy jako nejnovější Mini.
Co se týká designu, ten zůstává věrný stylu svého předchůdce, avšak po technické stránce prošel vůz několika vylepšeními. Vzato do detailů, žádné Mini není stejné, a to především díky vytříbeným individualitám, které najdeme mezi majiteli těchto vozů.
Kdokoliv, kdo se chce nějak odlišit od běžných řidičů Mini, a to nejen co se týká vzhledu vozu, ale také jeho výkonu, může se obrátit na tuningového specialistu AC Schnitzer. V této společnosti se zaměřili na další vývoj nového přeplňovaného motoru o výkonu 170 koní, který najdeme pod kapotou modelu Mini Cooper S. Pro tento vůz vyvíjí AC Schnitzer výkonový upgrade, který má současně úpři využití výkonového potenciálu přinést nevšední akustický zážitek - čistý a hlasitý zvuk motoru, linoucí se z pod kapoty a z výfukového potrubí. To totiž dostane dvojitou sportovní koncovku z nerezové oceli.
Dojet na plný plyn k další zatáčce a maximální rychlostí ji projet - to byl úkol pro skutečného odborníka. Legenda cestovních vozů, Manfred Wollgarten, dostal od AC Schnitzer za úkol upravit nalůadění závodního podvozku na severní smyčce tradičního okruhu Nürburgring. A povedlo se - již standardně vynikající podvozek se podařilo dále vykepšit. Rozdíl je znatelný i při použití kitu pružin podvozku AC Schnitzer. Ale vraťme se ze závodního okruhu zpět do města - zde se v lesklých fasádách odráží atletická silueta vozu. AC Schnitzer dosáhl pomocí několika triků skutečně mistrovského vzhledu. Například přední nárazník dostal nový přední spoiler, lakovaný v barvě vozu. Také zadní část vozu doznala úprav a byla mírně zvýšena. Zadní mřížka v nárazníku je lakována kontrastně proti barvě karoserie a na spodní části nárazníku se objevuje difuzér, který přibližuje vůz k asfaltu.
V nabídce jsou dva typy sportovních disků, a to zcela nový dvoubarevný typ Mi2 v rozmětu 7.5Jx18 a pro AC Schnitzer klasický typ Mi1 v rozměru 7.5Jx17. Nadšenci samozřejmě mohou vybírat také z celé řady doplňků interiéru. Mezi nimi nechybí například hliníkové sportovní pedály, sportovní volant nebo hlavice řadicí páky.
Zdroj: AC Schnitzer
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?