AC Schnitzer připravil pro novou verzi Mini Cooper S úpravy, které zvyšují výkon motoru a zlepšují vzhled tohoto krasavce. Vůz působí retro-stylem, ale nikoliv zastarale. Jen velmi málo automobilů nabízí tak vyvážený poměr sportovnosti, elegance a krásy jako nejnovější Mini.
Co se týká designu, ten zůstává věrný stylu svého předchůdce, avšak po technické stránce prošel vůz několika vylepšeními. Vzato do detailů, žádné Mini není stejné, a to především díky vytříbeným individualitám, které najdeme mezi majiteli těchto vozů.
Kdokoliv, kdo se chce nějak odlišit od běžných řidičů Mini, a to nejen co se týká vzhledu vozu, ale také jeho výkonu, může se obrátit na tuningového specialistu AC Schnitzer. V této společnosti se zaměřili na další vývoj nového přeplňovaného motoru o výkonu 170 koní, který najdeme pod kapotou modelu Mini Cooper S. Pro tento vůz vyvíjí AC Schnitzer výkonový upgrade, který má současně úpři využití výkonového potenciálu přinést nevšední akustický zážitek - čistý a hlasitý zvuk motoru, linoucí se z pod kapoty a z výfukového potrubí. To totiž dostane dvojitou sportovní koncovku z nerezové oceli.
Dojet na plný plyn k další zatáčce a maximální rychlostí ji projet - to byl úkol pro skutečného odborníka. Legenda cestovních vozů, Manfred Wollgarten, dostal od AC Schnitzer za úkol upravit nalůadění závodního podvozku na severní smyčce tradičního okruhu Nürburgring. A povedlo se - již standardně vynikající podvozek se podařilo dále vykepšit. Rozdíl je znatelný i při použití kitu pružin podvozku AC Schnitzer. Ale vraťme se ze závodního okruhu zpět do města - zde se v lesklých fasádách odráží atletická silueta vozu. AC Schnitzer dosáhl pomocí několika triků skutečně mistrovského vzhledu. Například přední nárazník dostal nový přední spoiler, lakovaný v barvě vozu. Také zadní část vozu doznala úprav a byla mírně zvýšena. Zadní mřížka v nárazníku je lakována kontrastně proti barvě karoserie a na spodní části nárazníku se objevuje difuzér, který přibližuje vůz k asfaltu.
V nabídce jsou dva typy sportovních disků, a to zcela nový dvoubarevný typ Mi2 v rozmětu 7.5Jx18 a pro AC Schnitzer klasický typ Mi1 v rozměru 7.5Jx17. Nadšenci samozřejmě mohou vybírat také z celé řady doplňků interiéru. Mezi nimi nechybí například hliníkové sportovní pedály, sportovní volant nebo hlavice řadicí páky.
Zdroj: AC Schnitzer
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.