Hlavní šéf designer Kiy Peter Schreyer odhalil první obrázek konceptu sportovního kupé, které si odbude svou premiéru již letos v září na Frankfurtském autosalonu.
Na konceptu pracují evropští konstruktéři Kiy, přestože kupé nemá zatím své jméno, ví se, že bude určeno pro Evropský trh. Z obrázku jsou patrné motivy z konceptu ex-Cee´d cabrio představeného v březnu na Ženevské motor show. Schreyer se snaží novým designem přilákat pozornost, což se mu v poslední době daří, od nového konceptu si však slibuje ještě větší ohlas.
Šéf designer Peter Schreyer byl nedávno oceněn čestným doktorátem Royal College of Art (RCA) za přínos pro automobilový design. 53-letý rodák z Bavorska studoval dopravní design v RCA, poté nastoupil do návrhového oddělení Audi a Volkswagenu, kde navrhl mimojiné Audi TT nebo VW New Beetle. Od září 2006 byl jmenován na nově vytvořenou pozici šéf designéra pro automobilku Kia Motors.
zdroj: Kia
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.