Jsou auta dobrá, lepší, ještě lepší, nejlepší a potom jsou tu superauta. A právě tam směřuje Alfa Romeo se svým modelem 8C.
Alfa Romeo 8C Competizione je pokusem vrátit značce zpět její zašlou slávu a prestiž. Samo o sobě sází především na bezmála dokonalý design a odkaz minulosti.
Nikdo by se však neodvážil tvrdit, že 8C bude vyloženě pomalé. To v žádném případě. Alfa profituje z koncernového propojení s Maserati a vypůjčuje si od něj mnoho komponent. Tou nejdůležitější bude motor.
Jde totiž o celohliníkový osmiválc s rozevřením 90 stupňů. Díky převrtání má objem 4,7 litru a díky tomu i velmi slušný výkon, přesně 450 koní (331 kW). Točivý moment je neméně příznivý, má hodnotu 450 Nm. Vše se navíc odehrává ve sportovně vysokých otáčkách, maximální výkon je položen jen 500 otáček před omezovačem, ten spíná v 7500 otáčkách za minutu.
8C je po dlouhé době prvním modelem Alfy, který má poháněnou zadní nápravu. Na tu se výkon dostane přes sekvenční převodovku se šesti stupni a možností řadit pádly pod volantem. Na výběr bude jak automatický, tak manuální režim a to včetně sportovního módu u obou typů řazení. Navíc je k dispozici icemod, mód pro jízdu na kluzkém povrchu. Alfa obouvá prvotřídní dvacetipalcové střevíce o rozměru 245/35 vepředu a 285/35 vzadu.
Vyrobeno bude jen 500 kusů této krásky a máte-li zájem, musíte ke spekulantům, jsou již vyprodány. Jejich cena bude 159 300 euro, neboli 4 a půl milionu korun. To je jen o málo vyšší cena, než kolik dáte za konkurenci v podobě Ferrari F430, či Lamborghini Gallardo. Ani jeden z nich však není z omezené a tím pádem i exkluzivní série.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?