Jsou auta dobrá, lepší, ještě lepší, nejlepší a potom jsou tu superauta. A právě tam směřuje Alfa Romeo se svým modelem 8C.
Alfa Romeo 8C Competizione je pokusem vrátit značce zpět její zašlou slávu a prestiž. Samo o sobě sází především na bezmála dokonalý design a odkaz minulosti.
Nikdo by se však neodvážil tvrdit, že 8C bude vyloženě pomalé. To v žádném případě. Alfa profituje z koncernového propojení s Maserati a vypůjčuje si od něj mnoho komponent. Tou nejdůležitější bude motor.
Jde totiž o celohliníkový osmiválc s rozevřením 90 stupňů. Díky převrtání má objem 4,7 litru a díky tomu i velmi slušný výkon, přesně 450 koní (331 kW). Točivý moment je neméně příznivý, má hodnotu 450 Nm. Vše se navíc odehrává ve sportovně vysokých otáčkách, maximální výkon je položen jen 500 otáček před omezovačem, ten spíná v 7500 otáčkách za minutu.
8C je po dlouhé době prvním modelem Alfy, který má poháněnou zadní nápravu. Na tu se výkon dostane přes sekvenční převodovku se šesti stupni a možností řadit pádly pod volantem. Na výběr bude jak automatický, tak manuální režim a to včetně sportovního módu u obou typů řazení. Navíc je k dispozici icemod, mód pro jízdu na kluzkém povrchu. Alfa obouvá prvotřídní dvacetipalcové střevíce o rozměru 245/35 vepředu a 285/35 vzadu.
Vyrobeno bude jen 500 kusů této krásky a máte-li zájem, musíte ke spekulantům, jsou již vyprodány. Jejich cena bude 159 300 euro, neboli 4 a půl milionu korun. To je jen o málo vyšší cena, než kolik dáte za konkurenci v podobě Ferrari F430, či Lamborghini Gallardo. Ani jeden z nich však není z omezené a tím pádem i exkluzivní série.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?