Voní vám nafta? Tak to budete dozajista nadšeni z nového motoru pro Volvo C70. Je to kabrio, takže své oblíbené vůně si budete moct užít plnými doušky.
Chtě nechtě, všechny automobilky jsou více, než na jakýchkoliv tradicích, závislí na svých zákaznících. U Volva se o nějakém osudovém benzínovém propojení mluvit sice nedá, ale u kabrioletu už docela ano. Chce-li to trh, musí i ta nejkonzervativnější značka vyjít zákazníkům vstříc. Třeba se dočkáme i dieselového Rollse...
Ale zpět k Volvu. Jejich kabriolet C70 dostává pro nový modelový rok i nový motor. Bude to základní dieselová a celkově i nejslabší a objemově nejmenší jednotka v nabídce. Ze svého objemu 1997 cm3 bude generovat poměrně slušných 100 kW, neboli 136 koní. Točivý moment vystoupal na 320 Nm a to už při 2000 ot/min.
Díky tomu zrychlí na stovku za rovných 11 sekund, tedy za stejný čas, jako základní benzínová motorizace s objemem 2,4 litru. Rafička tachometru dosáhne na dvoustovku a překoná ji o dalších pět kilometrů, tedy opět stejně, jako benzínový pětiválec. Na rozdíl od něj má však kombinovanou spotřebu jen 6,1 litru na 100 km. Svůj díl na tom může má šestistupňová předovodka, protože benzínový agregát má pouze pětikvalit.
Volvo počítá s tím, že 20 % vozů, které se prodají v Evropě, bude mít pod kapotou právě čtyřválcový diesel. Celkově se tedy vyrobí 2000 kusů ročně a z pohledu celosvětové statistiky bude zastoupení motoru 2,0D asi desetiprocentní.
V základu bude motor disponovat filtrem pevných částic, což je chválihodná politika, kterou by měly převzít všechny automobilky. Motor je v současné době již k objednání a to za ceníkovou cenu 1 140 000 Kč.
zdroj: Volvo
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.