Voní vám nafta? Tak to budete dozajista nadšeni z nového motoru pro Volvo C70. Je to kabrio, takže své oblíbené vůně si budete moct užít plnými doušky.
Chtě nechtě, všechny automobilky jsou více, než na jakýchkoliv tradicích, závislí na svých zákaznících. U Volva se o nějakém osudovém benzínovém propojení mluvit sice nedá, ale u kabrioletu už docela ano. Chce-li to trh, musí i ta nejkonzervativnější značka vyjít zákazníkům vstříc. Třeba se dočkáme i dieselového Rollse...
Ale zpět k Volvu. Jejich kabriolet C70 dostává pro nový modelový rok i nový motor. Bude to základní dieselová a celkově i nejslabší a objemově nejmenší jednotka v nabídce. Ze svého objemu 1997 cm3 bude generovat poměrně slušných 100 kW, neboli 136 koní. Točivý moment vystoupal na 320 Nm a to už při 2000 ot/min.
Díky tomu zrychlí na stovku za rovných 11 sekund, tedy za stejný čas, jako základní benzínová motorizace s objemem 2,4 litru. Rafička tachometru dosáhne na dvoustovku a překoná ji o dalších pět kilometrů, tedy opět stejně, jako benzínový pětiválec. Na rozdíl od něj má však kombinovanou spotřebu jen 6,1 litru na 100 km. Svůj díl na tom může má šestistupňová předovodka, protože benzínový agregát má pouze pětikvalit.
Volvo počítá s tím, že 20 % vozů, které se prodají v Evropě, bude mít pod kapotou právě čtyřválcový diesel. Celkově se tedy vyrobí 2000 kusů ročně a z pohledu celosvětové statistiky bude zastoupení motoru 2,0D asi desetiprocentní.
V základu bude motor disponovat filtrem pevných částic, což je chválihodná politika, kterou by měly převzít všechny automobilky. Motor je v současné době již k objednání a to za ceníkovou cenu 1 140 000 Kč.
zdroj: Volvo
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?