Voní vám nafta? Tak to budete dozajista nadšeni z nového motoru pro Volvo C70. Je to kabrio, takže své oblíbené vůně si budete moct užít plnými doušky.
Chtě nechtě, všechny automobilky jsou více, než na jakýchkoliv tradicích, závislí na svých zákaznících. U Volva se o nějakém osudovém benzínovém propojení mluvit sice nedá, ale u kabrioletu už docela ano. Chce-li to trh, musí i ta nejkonzervativnější značka vyjít zákazníkům vstříc. Třeba se dočkáme i dieselového Rollse...
Ale zpět k Volvu. Jejich kabriolet C70 dostává pro nový modelový rok i nový motor. Bude to základní dieselová a celkově i nejslabší a objemově nejmenší jednotka v nabídce. Ze svého objemu 1997 cm3 bude generovat poměrně slušných 100 kW, neboli 136 koní. Točivý moment vystoupal na 320 Nm a to už při 2000 ot/min.
Díky tomu zrychlí na stovku za rovných 11 sekund, tedy za stejný čas, jako základní benzínová motorizace s objemem 2,4 litru. Rafička tachometru dosáhne na dvoustovku a překoná ji o dalších pět kilometrů, tedy opět stejně, jako benzínový pětiválec. Na rozdíl od něj má však kombinovanou spotřebu jen 6,1 litru na 100 km. Svůj díl na tom může má šestistupňová předovodka, protože benzínový agregát má pouze pětikvalit.
Volvo počítá s tím, že 20 % vozů, které se prodají v Evropě, bude mít pod kapotou právě čtyřválcový diesel. Celkově se tedy vyrobí 2000 kusů ročně a z pohledu celosvětové statistiky bude zastoupení motoru 2,0D asi desetiprocentní.
V základu bude motor disponovat filtrem pevných částic, což je chválihodná politika, kterou by měly převzít všechny automobilky. Motor je v současné době již k objednání a to za ceníkovou cenu 1 140 000 Kč.
zdroj: Volvo
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.