Všechno už tu jednou bylo, praví známé pořekadlo. I Porsche Cayenne v úpravě TechArtu tu bylo. Jenže máme nový modelový rok a s ním i řadu změn jak na sériovém, tak i na tuningovém Cayennu.
Cayenne nikdy nebylo vyloženě pomalou hračkou. Vlastně v tuzemském vozovém parku patří vždy mezi to rychlejší, co na silnicích najdeme. Zvláště pokud se jedná o verzi Turbo, tedy o přeplňovaný osmiválec s výkonem 500 koní. Některým to však nestačí. Ti někteří proto zaprahnou po tomto modelu.
TechArt, známý úpravce vozů Porsche, si pohrál i s faceliftovaným Cayennem a změnil ho ve druhou generaci TechArtu Magnum. Magnum dostál mnoha zásahů pod kapotou, které vyšponovaly půltisíce koňový základ o dalších 120 koní výš. Přesné hodnoty zrychlení ještě nebyly zveřejněny, ale je zřejmé, že 620 koní současné se nebudou příliš lišit od minulé, 600 koňové verze. Ta zrychlovala z klidu na stovku za 4,5 a dosáhla téměř až na hranici 300 km/h
Protikladem výkonu jsou brzdy a zde o nich můžeme mluvit jako o velmi dostačujících. Vepředu totiž mají rozměr 405/38 se šestipístkovým třmenem a vzadu 365/28, přičemž na ni tlačí čtyři pístky.
Kontakt s vozovkou zajišťují 22 palcová kola Formula a Formula 2, menší úpravy se samozřejmě odehrály i na karoserii. Upravuje se i interiér, zde to ale nejvíc záleží na přání zákazníka.
Veřejnosti se nová úprava představí v září na autosalonu ve Frankfurtu.
Zdroj: TechArt
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.