Všechno už tu jednou bylo, praví známé pořekadlo. I Porsche Cayenne v úpravě TechArtu tu bylo. Jenže máme nový modelový rok a s ním i řadu změn jak na sériovém, tak i na tuningovém Cayennu.
Cayenne nikdy nebylo vyloženě pomalou hračkou. Vlastně v tuzemském vozovém parku patří vždy mezi to rychlejší, co na silnicích najdeme. Zvláště pokud se jedná o verzi Turbo, tedy o přeplňovaný osmiválec s výkonem 500 koní. Některým to však nestačí. Ti někteří proto zaprahnou po tomto modelu.
TechArt, známý úpravce vozů Porsche, si pohrál i s faceliftovaným Cayennem a změnil ho ve druhou generaci TechArtu Magnum. Magnum dostál mnoha zásahů pod kapotou, které vyšponovaly půltisíce koňový základ o dalších 120 koní výš. Přesné hodnoty zrychlení ještě nebyly zveřejněny, ale je zřejmé, že 620 koní současné se nebudou příliš lišit od minulé, 600 koňové verze. Ta zrychlovala z klidu na stovku za 4,5 a dosáhla téměř až na hranici 300 km/h
Protikladem výkonu jsou brzdy a zde o nich můžeme mluvit jako o velmi dostačujících. Vepředu totiž mají rozměr 405/38 se šestipístkovým třmenem a vzadu 365/28, přičemž na ni tlačí čtyři pístky.
Kontakt s vozovkou zajišťují 22 palcová kola Formula a Formula 2, menší úpravy se samozřejmě odehrály i na karoserii. Upravuje se i interiér, zde to ale nejvíc záleží na přání zákazníka.
Veřejnosti se nová úprava představí v září na autosalonu ve Frankfurtu.
Zdroj: TechArt
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.