Všechno už tu jednou bylo, praví známé pořekadlo. I Porsche Cayenne v úpravě TechArtu tu bylo. Jenže máme nový modelový rok a s ním i řadu změn jak na sériovém, tak i na tuningovém Cayennu.
Cayenne nikdy nebylo vyloženě pomalou hračkou. Vlastně v tuzemském vozovém parku patří vždy mezi to rychlejší, co na silnicích najdeme. Zvláště pokud se jedná o verzi Turbo, tedy o přeplňovaný osmiválec s výkonem 500 koní. Některým to však nestačí. Ti někteří proto zaprahnou po tomto modelu.
TechArt, známý úpravce vozů Porsche, si pohrál i s faceliftovaným Cayennem a změnil ho ve druhou generaci TechArtu Magnum. Magnum dostál mnoha zásahů pod kapotou, které vyšponovaly půltisíce koňový základ o dalších 120 koní výš. Přesné hodnoty zrychlení ještě nebyly zveřejněny, ale je zřejmé, že 620 koní současné se nebudou příliš lišit od minulé, 600 koňové verze. Ta zrychlovala z klidu na stovku za 4,5 a dosáhla téměř až na hranici 300 km/h
Protikladem výkonu jsou brzdy a zde o nich můžeme mluvit jako o velmi dostačujících. Vepředu totiž mají rozměr 405/38 se šestipístkovým třmenem a vzadu 365/28, přičemž na ni tlačí čtyři pístky.
Kontakt s vozovkou zajišťují 22 palcová kola Formula a Formula 2, menší úpravy se samozřejmě odehrály i na karoserii. Upravuje se i interiér, zde to ale nejvíc záleží na přání zákazníka.
Veřejnosti se nová úprava představí v září na autosalonu ve Frankfurtu.
Zdroj: TechArt
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?