Mercedes Benz je na trhu prémiových SUV již desátým rokem. Nezapomněl to svým zákazníkům připomenout a proto vám mohu představit třídu M v provedení Edition 10.
Po 850 000 vyrobených kusech německého SUV s M ve jméně je tu desetileté výročí jejich produkce. Za tu dobu se stihlo vyrobit 600 000 kusů první generace a zbývající čtvrtmilion připadá na druhou, současnou generaci. A jak se tedy slaví?
Modelem Edition 10. Ten má v základní výbavě bi-xenonové výbojky v předních světlometech, kouřová skla zadních i předních světel. Tmavá kola z lehkých slitin mají nazuté pneumatiky o rozměru 265/45 R 20.
Samozřejmostí je typická základní výbava, tedy sedmistupňová automatická převodovku 7G Tronic, permanentní pohon všech kol 4matic, samozřejmě vybavený ESP, či systém pro regulaci rychlosti při sjíždění svahů. Připlatit si zájemce může za multifunkční systém Command, bezklíčový vstup, či vzduchové odpružení Airmatic.
Co se motorů týče, k dispozici je pět verzí, z toho 3 dieselové a 2 benzínové. Dieselové jsou ML280 CDI a ML320 CDI, tedy V6 o výkonu 190 a 224 koní (140 a 165 kW) a ML420 CDI, vidlicový osmiválec s výkonem 302 koní (222kW). Benzín mají rády ML 350 a ML500 s výkony 272 a 388 koní (200, 285 kW)
První generace, W 163, se začala vyrábět v roce 1997. Produkce nejprve probíhala v USA, státě Alabama, kde se v továrně Tuscalosa vyrobilo 60 000 vozů ročně. Postupně se výroba navyšovala až na současných téměř 90 tisíc vozů. Navíc mezi lety 1999 a 202 byla část produkce montována v Rakousku.
zdroj: Mercedes-Benz
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?