Mercedes Benz je na trhu prémiových SUV již desátým rokem. Nezapomněl to svým zákazníkům připomenout a proto vám mohu představit třídu M v provedení Edition 10.
Po 850 000 vyrobených kusech německého SUV s M ve jméně je tu desetileté výročí jejich produkce. Za tu dobu se stihlo vyrobit 600 000 kusů první generace a zbývající čtvrtmilion připadá na druhou, současnou generaci. A jak se tedy slaví?
Modelem Edition 10. Ten má v základní výbavě bi-xenonové výbojky v předních světlometech, kouřová skla zadních i předních světel. Tmavá kola z lehkých slitin mají nazuté pneumatiky o rozměru 265/45 R 20.
Samozřejmostí je typická základní výbava, tedy sedmistupňová automatická převodovku 7G Tronic, permanentní pohon všech kol 4matic, samozřejmě vybavený ESP, či systém pro regulaci rychlosti při sjíždění svahů. Připlatit si zájemce může za multifunkční systém Command, bezklíčový vstup, či vzduchové odpružení Airmatic.
Co se motorů týče, k dispozici je pět verzí, z toho 3 dieselové a 2 benzínové. Dieselové jsou ML280 CDI a ML320 CDI, tedy V6 o výkonu 190 a 224 koní (140 a 165 kW) a ML420 CDI, vidlicový osmiválec s výkonem 302 koní (222kW). Benzín mají rády ML 350 a ML500 s výkony 272 a 388 koní (200, 285 kW)
První generace, W 163, se začala vyrábět v roce 1997. Produkce nejprve probíhala v USA, státě Alabama, kde se v továrně Tuscalosa vyrobilo 60 000 vozů ročně. Postupně se výroba navyšovala až na současných téměř 90 tisíc vozů. Navíc mezi lety 1999 a 202 byla část produkce montována v Rakousku.
zdroj: Mercedes-Benz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.