Mercedes Benz je na trhu prémiových SUV již desátým rokem. Nezapomněl to svým zákazníkům připomenout a proto vám mohu představit třídu M v provedení Edition 10.
Po 850 000 vyrobených kusech německého SUV s M ve jméně je tu desetileté výročí jejich produkce. Za tu dobu se stihlo vyrobit 600 000 kusů první generace a zbývající čtvrtmilion připadá na druhou, současnou generaci. A jak se tedy slaví?
Modelem Edition 10. Ten má v základní výbavě bi-xenonové výbojky v předních světlometech, kouřová skla zadních i předních světel. Tmavá kola z lehkých slitin mají nazuté pneumatiky o rozměru 265/45 R 20.
Samozřejmostí je typická základní výbava, tedy sedmistupňová automatická převodovku 7G Tronic, permanentní pohon všech kol 4matic, samozřejmě vybavený ESP, či systém pro regulaci rychlosti při sjíždění svahů. Připlatit si zájemce může za multifunkční systém Command, bezklíčový vstup, či vzduchové odpružení Airmatic.
Co se motorů týče, k dispozici je pět verzí, z toho 3 dieselové a 2 benzínové. Dieselové jsou ML280 CDI a ML320 CDI, tedy V6 o výkonu 190 a 224 koní (140 a 165 kW) a ML420 CDI, vidlicový osmiválec s výkonem 302 koní (222kW). Benzín mají rády ML 350 a ML500 s výkony 272 a 388 koní (200, 285 kW)
První generace, W 163, se začala vyrábět v roce 1997. Produkce nejprve probíhala v USA, státě Alabama, kde se v továrně Tuscalosa vyrobilo 60 000 vozů ročně. Postupně se výroba navyšovala až na současných téměř 90 tisíc vozů. Navíc mezi lety 1999 a 202 byla část produkce montována v Rakousku.
zdroj: Mercedes-Benz
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.