Compass je jedním z nejméně terénních aut portfolia Jeepu. Vzhledem k tomu, že Startech si troufne na silniční zaměření upravovat i Wranglera, úprava Compassu již byla jen samozřejmou maličkostí.
Jeep Compass stojí na stejném podvozku, jaký využívá například Dodge Caliber. To, řekl bych, docela jasně vymezuje jeho zaměření. Nejlépe se bude cítit na silnici a pokud už terén, tak maximálně polní cesta...a to ještě nepříliš rozbitá. Tedy ideální stroj pro úpravu k silničnímu použití.
Pod kapotou Compassu často bije dvoulitr z produkce Volkswagenu a to o výkonu 140 koní(103 kW). Vzhledem k tomu, že motory TDI jsou čiptunerským rájem, ani Startech to nemohlo nechat klidným. Po instalaci tuningového kitu tak povyskočí výkon na 180 koní (132 kW) a točivý moment na hodnotu 360 Nm. Navíc je možno instalovat i výfuk z leštěné oceli.
Změny jsou samozřejmě i na povrchu. Přední nárazník dostal imitaci ochranného plechu pod motorem, blikače jsou ozdobeny lemováním s imitací chromu a totéž platí i o malých nasávacích otvorech v přídi. Z boku zaujmou nástavce prahů a vzadu nástavec nárazníku. Ano, nárazník není tvořen jedním dílem, ale onen tuningový díl je pouze zčásti nasazen na tom původním. Zajímavé řešení. Nový design mají samozřejmě i kola. Ty mají rozměr buď 19, nebo i 20 palců a pneumatiky na nich rozměr buď 255/40 R 19, nebo 245/35 R 20.
Úprav doznal i podvozek, ten může být snížen až o 30 milimetrů, což přinese o něco lepší držení a chování v zatáčkách a pokud máte zájem, Startech vám upraví i interiér.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.