Compass je jedním z nejméně terénních aut portfolia Jeepu. Vzhledem k tomu, že Startech si troufne na silniční zaměření upravovat i Wranglera, úprava Compassu již byla jen samozřejmou maličkostí.
Jeep Compass stojí na stejném podvozku, jaký využívá například Dodge Caliber. To, řekl bych, docela jasně vymezuje jeho zaměření. Nejlépe se bude cítit na silnici a pokud už terén, tak maximálně polní cesta...a to ještě nepříliš rozbitá. Tedy ideální stroj pro úpravu k silničnímu použití.
Pod kapotou Compassu často bije dvoulitr z produkce Volkswagenu a to o výkonu 140 koní(103 kW). Vzhledem k tomu, že motory TDI jsou čiptunerským rájem, ani Startech to nemohlo nechat klidným. Po instalaci tuningového kitu tak povyskočí výkon na 180 koní (132 kW) a točivý moment na hodnotu 360 Nm. Navíc je možno instalovat i výfuk z leštěné oceli.
Změny jsou samozřejmě i na povrchu. Přední nárazník dostal imitaci ochranného plechu pod motorem, blikače jsou ozdobeny lemováním s imitací chromu a totéž platí i o malých nasávacích otvorech v přídi. Z boku zaujmou nástavce prahů a vzadu nástavec nárazníku. Ano, nárazník není tvořen jedním dílem, ale onen tuningový díl je pouze zčásti nasazen na tom původním. Zajímavé řešení. Nový design mají samozřejmě i kola. Ty mají rozměr buď 19, nebo i 20 palců a pneumatiky na nich rozměr buď 255/40 R 19, nebo 245/35 R 20.
Úprav doznal i podvozek, ten může být snížen až o 30 milimetrů, což přinese o něco lepší držení a chování v zatáčkách a pokud máte zájem, Startech vám upraví i interiér.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.