Vypadalo to tak, že Volkswagen ze sebe chce konečně dostat přídomek „nudná automobilka“. Šla na to dobře, byl to tak smělý plán... a nakonec padl. Vyvěste černé prapory, nechoďte se radovat, neslavte, redakce ANN vyhlašuje týdenní smutek.
Když Volkswagen představil na začátku minulého roku na autosalonu v Dietroitu nový koncept s názvem GX3, nikdo neveřil, že by se takový kousek mohl dostat do série. Jenže prohlášení automobilky šly v opačném smyslu a už to vypadalo tak, že by originální stroj mohl spatřit světlo světa. Vzhledem k obrovskému zájmu veřejnosti byla výroba již naplánována.
Volkswagen GX3 měl být něčím jako tříkolkou. Vzadu měl jediné kolo uložené na kyvném rameni tak, jak to známe z motorek. Právě ono bylo poháněno a to přes řetěz, jeho rozměr byl úctyhodný, ráfek měl 18 palců a pneumatika na něm 315/15.
Přední kola sloužila jen pro zatáčení, byly to sedmnáctky obuté do 215/45. Pohon obstarávala šestnáctistovka s výkonem 125 koní (92 kW) a točivým momentem 152 Nm, která však udělovala 6 metráků těžkému vozu nevšední dynamiku. Zrychlení z 0 na 100 se odehrálo během 5,7 sekundy.
Dnes je však všechno pryč. Společnost Defiant Motors, která měla pro Volkswagen vůz vyrábět, se nejdříve nemohla doptat stanoviska vedení Volkswagenu a když konečně odpověď přišla, stálo v ni jasné NE. GX3 tak zůstane pouhopouhou studií a sveze se na ni jen pár vyvolených. A přitom byla tak blízko.
Čest její památce.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.