Vypadalo to tak, že Volkswagen ze sebe chce konečně dostat přídomek „nudná automobilka“. Šla na to dobře, byl to tak smělý plán... a nakonec padl. Vyvěste černé prapory, nechoďte se radovat, neslavte, redakce ANN vyhlašuje týdenní smutek.
Když Volkswagen představil na začátku minulého roku na autosalonu v Dietroitu nový koncept s názvem GX3, nikdo neveřil, že by se takový kousek mohl dostat do série. Jenže prohlášení automobilky šly v opačném smyslu a už to vypadalo tak, že by originální stroj mohl spatřit světlo světa. Vzhledem k obrovskému zájmu veřejnosti byla výroba již naplánována.
Volkswagen GX3 měl být něčím jako tříkolkou. Vzadu měl jediné kolo uložené na kyvném rameni tak, jak to známe z motorek. Právě ono bylo poháněno a to přes řetěz, jeho rozměr byl úctyhodný, ráfek měl 18 palců a pneumatika na něm 315/15.
Přední kola sloužila jen pro zatáčení, byly to sedmnáctky obuté do 215/45. Pohon obstarávala šestnáctistovka s výkonem 125 koní (92 kW) a točivým momentem 152 Nm, která však udělovala 6 metráků těžkému vozu nevšední dynamiku. Zrychlení z 0 na 100 se odehrálo během 5,7 sekundy.
Dnes je však všechno pryč. Společnost Defiant Motors, která měla pro Volkswagen vůz vyrábět, se nejdříve nemohla doptat stanoviska vedení Volkswagenu a když konečně odpověď přišla, stálo v ni jasné NE. GX3 tak zůstane pouhopouhou studií a sveze se na ni jen pár vyvolených. A přitom byla tak blízko.
Čest její památce.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?