Vypadalo to tak, že Volkswagen ze sebe chce konečně dostat přídomek „nudná automobilka“. Šla na to dobře, byl to tak smělý plán... a nakonec padl. Vyvěste černé prapory, nechoďte se radovat, neslavte, redakce ANN vyhlašuje týdenní smutek.
Když Volkswagen představil na začátku minulého roku na autosalonu v Dietroitu nový koncept s názvem GX3, nikdo neveřil, že by se takový kousek mohl dostat do série. Jenže prohlášení automobilky šly v opačném smyslu a už to vypadalo tak, že by originální stroj mohl spatřit světlo světa. Vzhledem k obrovskému zájmu veřejnosti byla výroba již naplánována.
Volkswagen GX3 měl být něčím jako tříkolkou. Vzadu měl jediné kolo uložené na kyvném rameni tak, jak to známe z motorek. Právě ono bylo poháněno a to přes řetěz, jeho rozměr byl úctyhodný, ráfek měl 18 palců a pneumatika na něm 315/15.
Přední kola sloužila jen pro zatáčení, byly to sedmnáctky obuté do 215/45. Pohon obstarávala šestnáctistovka s výkonem 125 koní (92 kW) a točivým momentem 152 Nm, která však udělovala 6 metráků těžkému vozu nevšední dynamiku. Zrychlení z 0 na 100 se odehrálo během 5,7 sekundy.
Dnes je však všechno pryč. Společnost Defiant Motors, která měla pro Volkswagen vůz vyrábět, se nejdříve nemohla doptat stanoviska vedení Volkswagenu a když konečně odpověď přišla, stálo v ni jasné NE. GX3 tak zůstane pouhopouhou studií a sveze se na ni jen pár vyvolených. A přitom byla tak blízko.
Čest její památce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.