Vývoj Fiatu 500 je již u konce a automobilka hledá co by ještě s tímto prckem udělala. Možností je mnoho, některé už automobilka potvrdila, jiné jsou teprve ve fázi spekulací. Podívejme se na ně.
Abarth je již potvrzená verze. Dokonce se již pilně testuje a z těchto testů jsme vám již přinesli špionážní video a to zde. Podle posledních zpráv to vypadá tak, že bude poháněna motorem o výkonu velmi pěkných 150 koňských sil. (110 kW)
Druhou verzí, která je již slíbena a naplánována je kabriolet. Striktně dvojmístný vůz by mohl poskytovat i nějaké to místo pro zavazadla. Příchod je naplánován již na příští rok, takže se máme opravdu na co těšit.
Jako velice zajímavá informace se mi zdá výroba prodloužené verze kombi. Již v tomto roce se má rozhodnout, půjde-li do výroby i tato, poměrně neočekávaná varianta. Vzhledem k tomu, že ještě letos bude představen Mini Clubman, tedy kombík odvozený od Mini, máme zde jasnou linii kam hodlá 500 kombi směřovat.
A navíc – 500 kombi už tu jednou bylo. Jmenovalo se Giardiniera a bylo odvozeno od první generace pětistovky, přišlo totiž na trh na sklonku padesátých let. Jeho zajímavostí bylo to, že měl motor uložený tak, jako krátká verze, za zadní nápravou, a tím pádem pod podlahou kufru. Inženýři Fiatu si s tím však poradili lépe, než ve Škodě, kde byl právě z důvodu umístění motoru kombík zavržen a to u Škody 1000. To už jsem ale opravdu odbočil. Zajímavosti o původním Fiatu 500 Giardiniera si můžete přečíst na tomto odkazu.
Z říše sci-fi potom vypadá informace o výrobě pětistovky ve verzi SUV. Měla by dostat karoserii z kombíku a pohon všech kol, který známe z Pandy 4x4. Pokud vím, to tu ještě nebylo...
Konečné rozhodnutí o výrobě kombíku a SUV by mělo padnout ještě letos, kabriolet a Abarth přijdou již v příštím roce na trh.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.