Vývoj Fiatu 500 je již u konce a automobilka hledá co by ještě s tímto prckem udělala. Možností je mnoho, některé už automobilka potvrdila, jiné jsou teprve ve fázi spekulací. Podívejme se na ně.
Abarth je již potvrzená verze. Dokonce se již pilně testuje a z těchto testů jsme vám již přinesli špionážní video a to zde. Podle posledních zpráv to vypadá tak, že bude poháněna motorem o výkonu velmi pěkných 150 koňských sil. (110 kW)
Druhou verzí, která je již slíbena a naplánována je kabriolet. Striktně dvojmístný vůz by mohl poskytovat i nějaké to místo pro zavazadla. Příchod je naplánován již na příští rok, takže se máme opravdu na co těšit.
Jako velice zajímavá informace se mi zdá výroba prodloužené verze kombi. Již v tomto roce se má rozhodnout, půjde-li do výroby i tato, poměrně neočekávaná varianta. Vzhledem k tomu, že ještě letos bude představen Mini Clubman, tedy kombík odvozený od Mini, máme zde jasnou linii kam hodlá 500 kombi směřovat.
A navíc – 500 kombi už tu jednou bylo. Jmenovalo se Giardiniera a bylo odvozeno od první generace pětistovky, přišlo totiž na trh na sklonku padesátých let. Jeho zajímavostí bylo to, že měl motor uložený tak, jako krátká verze, za zadní nápravou, a tím pádem pod podlahou kufru. Inženýři Fiatu si s tím však poradili lépe, než ve Škodě, kde byl právě z důvodu umístění motoru kombík zavržen a to u Škody 1000. To už jsem ale opravdu odbočil. Zajímavosti o původním Fiatu 500 Giardiniera si můžete přečíst na tomto odkazu.
Z říše sci-fi potom vypadá informace o výrobě pětistovky ve verzi SUV. Měla by dostat karoserii z kombíku a pohon všech kol, který známe z Pandy 4x4. Pokud vím, to tu ještě nebylo...
Konečné rozhodnutí o výrobě kombíku a SUV by mělo padnout ještě letos, kabriolet a Abarth přijdou již v příštím roce na trh.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?