Vývoj Fiatu 500 je již u konce a automobilka hledá co by ještě s tímto prckem udělala. Možností je mnoho, některé už automobilka potvrdila, jiné jsou teprve ve fázi spekulací. Podívejme se na ně.
Abarth je již potvrzená verze. Dokonce se již pilně testuje a z těchto testů jsme vám již přinesli špionážní video a to zde. Podle posledních zpráv to vypadá tak, že bude poháněna motorem o výkonu velmi pěkných 150 koňských sil. (110 kW)
Druhou verzí, která je již slíbena a naplánována je kabriolet. Striktně dvojmístný vůz by mohl poskytovat i nějaké to místo pro zavazadla. Příchod je naplánován již na příští rok, takže se máme opravdu na co těšit.
Jako velice zajímavá informace se mi zdá výroba prodloužené verze kombi. Již v tomto roce se má rozhodnout, půjde-li do výroby i tato, poměrně neočekávaná varianta. Vzhledem k tomu, že ještě letos bude představen Mini Clubman, tedy kombík odvozený od Mini, máme zde jasnou linii kam hodlá 500 kombi směřovat.
A navíc – 500 kombi už tu jednou bylo. Jmenovalo se Giardiniera a bylo odvozeno od první generace pětistovky, přišlo totiž na trh na sklonku padesátých let. Jeho zajímavostí bylo to, že měl motor uložený tak, jako krátká verze, za zadní nápravou, a tím pádem pod podlahou kufru. Inženýři Fiatu si s tím však poradili lépe, než ve Škodě, kde byl právě z důvodu umístění motoru kombík zavržen a to u Škody 1000. To už jsem ale opravdu odbočil. Zajímavosti o původním Fiatu 500 Giardiniera si můžete přečíst na tomto odkazu.
Z říše sci-fi potom vypadá informace o výrobě pětistovky ve verzi SUV. Měla by dostat karoserii z kombíku a pohon všech kol, který známe z Pandy 4x4. Pokud vím, to tu ještě nebylo...
Konečné rozhodnutí o výrobě kombíku a SUV by mělo padnout ještě letos, kabriolet a Abarth přijdou již v příštím roce na trh.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.