Mini Land Rover – kladivo na emise?

Marek Litzman, 9. července 2007, 10:29 Google+

Land Rover je výrobce jak těch pravých off-roadů v modelové řadě Defender, tak i luxusních terénních vozů Range Rover. Jsou to žravé stvůry s vysokými emisemi, jak tedy splnit nové emisní limity?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Freelander

Freelander | foto: Land Rover

Sdílejte článek

Podívejme se na to. Range Rover – 530-500 g/km, Range Rover sport – 350-530 g/km, Freelander – 195-265 g/km. Řeč je samozřejmě o emisích CO2, jakým způsobem může automobilka s takovýmto portfoliem dosáhnout průměrných emisí 130 g/km, jak to nařídila Evropská komise?

Řešení existují. Jednou možností je zahrnout své modely papírově k jiné značce, která vyrábí takové modely, aby byl limit splněn. Takto se pravděpodobně zachová například Ferrari, když se z nich stanou Fiaty. Naoko. Druhou alternativou je začít vyrábět vůz, který by snížil průměrné emise automobilky a pomohl tak ke splnění limitu. Takto se zatím jeví právě Land Rover.

Ten chce totiž začít vyrábět offroadek, který bude ještě menší, než Freelander. Nedá se očekávat, že půjde do nepříliš velkého trhu opravdových mini off-roadů, které v současné době okupuje například Suzuki Jimny, neboť prodeje zde by nebyly příliš vysoké a navíc kupříkladu právě Jimny nemá emise vzhledem ke své velikosti zrovna nejnižší, 174 g/km.

Je tedy nejpravděpodobnější, že nový Land Rover bude soupeřit především s dvojčaty Suzuki SX4 a Fiat Sedici. I tak se ale budou muset inženýři ve Velké Británii hodně snažit, protože emise těchto dvojčat jsou stále, vzhledem k limitu od EK, dosti vysoké, pohybují se někde mezi 160-175 g/km. A to na průměrných 130 vážně nestačí.

Vytisknout

Diskuze: Mini Land Rover – kladivo na emise?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Impreza

Subaru Impreza GB270 – zvučná labutí píseň

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud