Mini Land Rover – kladivo na emise?

Marek Litzman, 9. července 2007, 10:29 Google+

Land Rover je výrobce jak těch pravých off-roadů v modelové řadě Defender, tak i luxusních terénních vozů Range Rover. Jsou to žravé stvůry s vysokými emisemi, jak tedy splnit nové emisní limity?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Freelander

Freelander | foto: Land Rover

Sdílejte článek

Podívejme se na to. Range Rover – 530-500 g/km, Range Rover sport – 350-530 g/km, Freelander – 195-265 g/km. Řeč je samozřejmě o emisích CO2, jakým způsobem může automobilka s takovýmto portfoliem dosáhnout průměrných emisí 130 g/km, jak to nařídila Evropská komise?

Řešení existují. Jednou možností je zahrnout své modely papírově k jiné značce, která vyrábí takové modely, aby byl limit splněn. Takto se pravděpodobně zachová například Ferrari, když se z nich stanou Fiaty. Naoko. Druhou alternativou je začít vyrábět vůz, který by snížil průměrné emise automobilky a pomohl tak ke splnění limitu. Takto se zatím jeví právě Land Rover.

Ten chce totiž začít vyrábět offroadek, který bude ještě menší, než Freelander. Nedá se očekávat, že půjde do nepříliš velkého trhu opravdových mini off-roadů, které v současné době okupuje například Suzuki Jimny, neboť prodeje zde by nebyly příliš vysoké a navíc kupříkladu právě Jimny nemá emise vzhledem ke své velikosti zrovna nejnižší, 174 g/km.

Je tedy nejpravděpodobnější, že nový Land Rover bude soupeřit především s dvojčaty Suzuki SX4 a Fiat Sedici. I tak se ale budou muset inženýři ve Velké Británii hodně snažit, protože emise těchto dvojčat jsou stále, vzhledem k limitu od EK, dosti vysoké, pohybují se někde mezi 160-175 g/km. A to na průměrných 130 vážně nestačí.

Vytisknout

Diskuze: Mini Land Rover – kladivo na emise?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Impreza

Subaru Impreza GB270 – zvučná labutí píseň

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud