Král je mrtev, ať žije král, tímto heslem se řídí snad každá automobilka při propagaci svého nového modelu. V Subaru však král klikatic a zatáček, Impreza druhý, před svou smrtí ještě neřekl poslední slovo a dává ze sebe ve spolupráci s Prodrive to nejlepší.
Nedávno jsme psali o Sport paketu pro novou generaci Imprezy a přesto se dnes v článku ještě vracím k té staré. Jak je to možné? Než přijde nová generace i na evropské trhy, bude se stále prodávat současná, druhá generace. A s tou se nyní řidiči v Británii loučí edicí GB270. Vlastnit jeden z vozů této edice nebude úplně nejjednodušší. Bude totiž vyrobeno přesně 400 Imprez, z toho 300 v karoserii sedanu a 100 kombíků. Zajímavá je nabídka barev. U sedanu máte na výběr z modré a u kombíku ze šedé. Toť vše, přesně podle kréda Henryho Forda: „zákazník si může vybrat jakoukoliv barvu, pokud to bude černá“. Zatímco Ford to odůvodňoval tím, že černá nejrychleji zasychá a může tak produkovat vozy rychleji a levněji, u Subaru to bude mít jiný důvod. A jak vzniklo jméno GB270? Není to nic složitého, klíč je následující – GB odkazuje na Rally Velké Británie, tedy Rally GB. Právě zde získalo Subaru nejvíce vítězství. Číslice odkazuje na výkon tohoto kousku. Rovných 270 ořů (199 kW). Výkon je generován posíleným motorem z verze WRX, ze které ostatně vychází celý vůz. Motor je tedy o objemu 2,5 litru a je samozřejmě plochý. Díky zvýšenému výkonu zrychlí GB270 z 0 na sto za 5,3 sekundy a 160 pojedete za 13,9. To je oproti sérii (5,9; 14,4) slušné zlepšení. Zlepšení se však dočkáte i v zatáčkách a to díky modifikovanému podvozku a novým kolům z lehké slitiny. Bohužel, u nás se nedočkáme. Cena ve Velké Británii je však stanovena na 22 995 liber (asi 975 tisíc Kč) a to jak za sedan, tak i za kombi. Oproti standardnímu WRX tak zajemci připlatí o 2,8 tisíce liber (120 tisíc) Kč v případě sedanu a o 1,8 tisíce liber (75 tisíc Kč) v případě kombíku více, což není nijak závratný příplatek.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.