Subaru Impreza GB270 – zvučná labutí píseň

Marek Litzman, 9. července 2007, 10:23 Google+

Král je mrtev, ať žije král, tímto heslem se řídí snad každá automobilka při propagaci svého nového modelu. V Subaru však král klikatic a zatáček, Impreza druhý, před svou smrtí ještě neřekl poslední slovo a dává ze sebe ve spolupráci s Prodrive to nejlepší.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Impreza

Impreza | foto: Subaru

Sdílejte článek

Nedávno jsme psali o Sport paketu pro novou generaci Imprezy a přesto se dnes v článku ještě vracím k té staré. Jak je to možné? Než přijde nová generace i na evropské trhy, bude se stále prodávat současná, druhá generace. A s tou se nyní řidiči v Británii loučí edicí GB270.

Vlastnit jeden z vozů této edice nebude úplně nejjednodušší. Bude totiž vyrobeno přesně 400 Imprez, z toho 300 v karoserii sedanu a 100 kombíků. Zajímavá je nabídka barev. U sedanu máte na výběr z modré a u kombíku ze šedé. Toť vše, přesně podle kréda Henryho Forda: „zákazník si může vybrat jakoukoliv barvu, pokud to bude černá“. Zatímco Ford to odůvodňoval tím, že černá nejrychleji zasychá a může tak produkovat vozy rychleji a levněji, u Subaru to bude mít jiný důvod.

A jak vzniklo jméno GB270? Není to nic složitého, klíč je následující – GB odkazuje na Rally Velké Británie, tedy Rally GB. Právě zde získalo Subaru nejvíce vítězství. Číslice odkazuje na výkon tohoto kousku. Rovných 270 ořů (199 kW).

Výkon je generován posíleným motorem z verze WRX, ze které ostatně vychází celý vůz. Motor je tedy o objemu 2,5 litru a je samozřejmě plochý.

Díky zvýšenému výkonu zrychlí GB270 z 0 na sto za 5,3 sekundy a 160 pojedete za 13,9. To je oproti sérii (5,9; 14,4) slušné zlepšení. Zlepšení se však dočkáte i v zatáčkách a to díky modifikovanému podvozku a novým kolům z lehké slitiny.

Bohužel, u nás se nedočkáme. Cena ve Velké Británii je však stanovena na 22 995 liber (asi 975 tisíc Kč) a to jak za sedan, tak i za kombi. Oproti standardnímu WRX tak zajemci připlatí o 2,8 tisíce liber (120 tisíc) Kč v případě sedanu a o 1,8 tisíce liber (75 tisíc Kč) v případě kombíku více, což není nijak závratný příplatek.

Vytisknout

Diskuze: Subaru Impreza GB270 – zvučná labutí píseň

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Fortwo

Smart Fortwo – úsporné hrátky

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud