Král je mrtev, ať žije král, tímto heslem se řídí snad každá automobilka při propagaci svého nového modelu. V Subaru však král klikatic a zatáček, Impreza druhý, před svou smrtí ještě neřekl poslední slovo a dává ze sebe ve spolupráci s Prodrive to nejlepší.
Nedávno jsme psali o Sport paketu pro novou generaci Imprezy a přesto se dnes v článku ještě vracím k té staré. Jak je to možné? Než přijde nová generace i na evropské trhy, bude se stále prodávat současná, druhá generace. A s tou se nyní řidiči v Británii loučí edicí GB270. Vlastnit jeden z vozů této edice nebude úplně nejjednodušší. Bude totiž vyrobeno přesně 400 Imprez, z toho 300 v karoserii sedanu a 100 kombíků. Zajímavá je nabídka barev. U sedanu máte na výběr z modré a u kombíku ze šedé. Toť vše, přesně podle kréda Henryho Forda: „zákazník si může vybrat jakoukoliv barvu, pokud to bude černá“. Zatímco Ford to odůvodňoval tím, že černá nejrychleji zasychá a může tak produkovat vozy rychleji a levněji, u Subaru to bude mít jiný důvod. A jak vzniklo jméno GB270? Není to nic složitého, klíč je následující – GB odkazuje na Rally Velké Británie, tedy Rally GB. Právě zde získalo Subaru nejvíce vítězství. Číslice odkazuje na výkon tohoto kousku. Rovných 270 ořů (199 kW). Výkon je generován posíleným motorem z verze WRX, ze které ostatně vychází celý vůz. Motor je tedy o objemu 2,5 litru a je samozřejmě plochý. Díky zvýšenému výkonu zrychlí GB270 z 0 na sto za 5,3 sekundy a 160 pojedete za 13,9. To je oproti sérii (5,9; 14,4) slušné zlepšení. Zlepšení se však dočkáte i v zatáčkách a to díky modifikovanému podvozku a novým kolům z lehké slitiny. Bohužel, u nás se nedočkáme. Cena ve Velké Británii je však stanovena na 22 995 liber (asi 975 tisíc Kč) a to jak za sedan, tak i za kombi. Oproti standardnímu WRX tak zajemci připlatí o 2,8 tisíce liber (120 tisíc) Kč v případě sedanu a o 1,8 tisíce liber (75 tisíc Kč) v případě kombíku více, což není nijak závratný příplatek.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?