Subaru Impreza GB270 – zvučná labutí píseň

Marek Litzman, 9. července 2007, 10:23 Google+

Král je mrtev, ať žije král, tímto heslem se řídí snad každá automobilka při propagaci svého nového modelu. V Subaru však král klikatic a zatáček, Impreza druhý, před svou smrtí ještě neřekl poslední slovo a dává ze sebe ve spolupráci s Prodrive to nejlepší.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Impreza

Impreza | foto: Subaru

Sdílejte článek

Nedávno jsme psali o Sport paketu pro novou generaci Imprezy a přesto se dnes v článku ještě vracím k té staré. Jak je to možné? Než přijde nová generace i na evropské trhy, bude se stále prodávat současná, druhá generace. A s tou se nyní řidiči v Británii loučí edicí GB270.

Vlastnit jeden z vozů této edice nebude úplně nejjednodušší. Bude totiž vyrobeno přesně 400 Imprez, z toho 300 v karoserii sedanu a 100 kombíků. Zajímavá je nabídka barev. U sedanu máte na výběr z modré a u kombíku ze šedé. Toť vše, přesně podle kréda Henryho Forda: „zákazník si může vybrat jakoukoliv barvu, pokud to bude černá“. Zatímco Ford to odůvodňoval tím, že černá nejrychleji zasychá a může tak produkovat vozy rychleji a levněji, u Subaru to bude mít jiný důvod.

A jak vzniklo jméno GB270? Není to nic složitého, klíč je následující – GB odkazuje na Rally Velké Británie, tedy Rally GB. Právě zde získalo Subaru nejvíce vítězství. Číslice odkazuje na výkon tohoto kousku. Rovných 270 ořů (199 kW).

Výkon je generován posíleným motorem z verze WRX, ze které ostatně vychází celý vůz. Motor je tedy o objemu 2,5 litru a je samozřejmě plochý.

Díky zvýšenému výkonu zrychlí GB270 z 0 na sto za 5,3 sekundy a 160 pojedete za 13,9. To je oproti sérii (5,9; 14,4) slušné zlepšení. Zlepšení se však dočkáte i v zatáčkách a to díky modifikovanému podvozku a novým kolům z lehké slitiny.

Bohužel, u nás se nedočkáme. Cena ve Velké Británii je však stanovena na 22 995 liber (asi 975 tisíc Kč) a to jak za sedan, tak i za kombi. Oproti standardnímu WRX tak zajemci připlatí o 2,8 tisíce liber (120 tisíc) Kč v případě sedanu a o 1,8 tisíce liber (75 tisíc Kč) v případě kombíku více, což není nijak závratný příplatek.

Vytisknout

Diskuze: Subaru Impreza GB270 – zvučná labutí píseň

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Fortwo

Smart Fortwo – úsporné hrátky

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud