Abt můžeme díky rozsáhlé spolupráci s Audi považovat za téměř tovární tuning, upravuje snad všechny modely Audi, které lze alespoň s přimhouřením oka nazvat sportovními. Ani kupé řady 5 tak nemohlo zůstat nepovšimnuto.
Elegantní kupé dostalo zvenčí úplně nový styling. Karoserie je nově dvoubarevná, pruh v odlišné barvě se táhne od předního grilu přes A-sloupky, střechu a C-sloupky až na víko kufru. Vyměněn je samozřejmě i přední spoiler s integrovanými mlhovkami, úplně nové jsou výdechy vzduchu nad předními koly, samozřejmě i nástavce prahů a změny pokračují i na záď, kde nalezneme 4 koncovky výfuku, po dvou na každé straně, a imitaci difuzoru mezi nimi.
V designu, který určuje Abt, jsou samozřejmě i kola z lehkých slitin AR, které jsou doporučeny tak, aby nejlépe seděly k celkovému designu. I výfukový systém je upraven tak, aby auto nejen vypadalo, ale i znělo.
Abt se pustil, jak jinak, i do úprav motorů. Jako první přišel na řadu 3,0 TDI a úpravce nabízí dvě modifikace podle stupně úpravy. Zatímco motor má v základu 240 koní (176 kW), Abt vám jej upraví buď na rovných 200 kW, tedy 272 koní, nebo rovných 300 koní (220 kW). Druhá úprava zahrnuje dokonce i výměnu turba. Časem se počítá i s tuningem dalších motorů, máme se tedy na co těšit.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.