Abt můžeme díky rozsáhlé spolupráci s Audi považovat za téměř tovární tuning, upravuje snad všechny modely Audi, které lze alespoň s přimhouřením oka nazvat sportovními. Ani kupé řady 5 tak nemohlo zůstat nepovšimnuto.
Elegantní kupé dostalo zvenčí úplně nový styling. Karoserie je nově dvoubarevná, pruh v odlišné barvě se táhne od předního grilu přes A-sloupky, střechu a C-sloupky až na víko kufru. Vyměněn je samozřejmě i přední spoiler s integrovanými mlhovkami, úplně nové jsou výdechy vzduchu nad předními koly, samozřejmě i nástavce prahů a změny pokračují i na záď, kde nalezneme 4 koncovky výfuku, po dvou na každé straně, a imitaci difuzoru mezi nimi.
V designu, který určuje Abt, jsou samozřejmě i kola z lehkých slitin AR, které jsou doporučeny tak, aby nejlépe seděly k celkovému designu. I výfukový systém je upraven tak, aby auto nejen vypadalo, ale i znělo.
Abt se pustil, jak jinak, i do úprav motorů. Jako první přišel na řadu 3,0 TDI a úpravce nabízí dvě modifikace podle stupně úpravy. Zatímco motor má v základu 240 koní (176 kW), Abt vám jej upraví buď na rovných 200 kW, tedy 272 koní, nebo rovných 300 koní (220 kW). Druhá úprava zahrnuje dokonce i výměnu turba. Časem se počítá i s tuningem dalších motorů, máme se tedy na co těšit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.