Abt můžeme díky rozsáhlé spolupráci s Audi považovat za téměř tovární tuning, upravuje snad všechny modely Audi, které lze alespoň s přimhouřením oka nazvat sportovními. Ani kupé řady 5 tak nemohlo zůstat nepovšimnuto.
Elegantní kupé dostalo zvenčí úplně nový styling. Karoserie je nově dvoubarevná, pruh v odlišné barvě se táhne od předního grilu přes A-sloupky, střechu a C-sloupky až na víko kufru. Vyměněn je samozřejmě i přední spoiler s integrovanými mlhovkami, úplně nové jsou výdechy vzduchu nad předními koly, samozřejmě i nástavce prahů a změny pokračují i na záď, kde nalezneme 4 koncovky výfuku, po dvou na každé straně, a imitaci difuzoru mezi nimi.
V designu, který určuje Abt, jsou samozřejmě i kola z lehkých slitin AR, které jsou doporučeny tak, aby nejlépe seděly k celkovému designu. I výfukový systém je upraven tak, aby auto nejen vypadalo, ale i znělo.
Abt se pustil, jak jinak, i do úprav motorů. Jako první přišel na řadu 3,0 TDI a úpravce nabízí dvě modifikace podle stupně úpravy. Zatímco motor má v základu 240 koní (176 kW), Abt vám jej upraví buď na rovných 200 kW, tedy 272 koní, nebo rovných 300 koní (220 kW). Druhá úprava zahrnuje dokonce i výměnu turba. Časem se počítá i s tuningem dalších motorů, máme se tedy na co těšit.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?