Brabus navyšuje výkon motorů Mercedes 63 AMG!

Jan Fiala, 6. července 2007, 10:50 Google+

Brabus je znám jako úpravce výkonných verzí značky Mercedes-Benz. Přesto je neobvyklé, aby docházelo k úpravám již sériově vyladěných modelů, které Mercedes vyvíjí ve spolupráci se svým dvorním ladičem, společností AMG.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
CLS 63 AMG

CLS 63 AMG | foto: Brabus

Sdílejte článek

Protože však výjimka potvrzuje pravidlo, nabízí Brabus zvýšení výkonu motoru pro všechny modely Mercedes Benz 63 AMG, tedy vozy, které mají pod kapotou vidlicový osmiválec o zdvihovém objemu 6,2 litru.

Pro všechny tyto vozy Brabus nabízí tuning motoru pod názvem B63 S, díky kterému stoupne výkon výše zmíněného vysokootáčkového osmiválce na 404 kW/550 koní a maximální točivý moment motoru se vyšplhá až na 650 Nm. S tímto motorem, upraveným sadou B63 S, zvládne například model CLS 63 AMG zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,3 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 330 km/h - to jsou hodnoty zcela souměřitelné s pravými supersportovními vozy.
 
Výkonový kit rabus zahrnuje nově naprogramovanou řídící elektroniku motoru se speciálním mapováním vstřiku paliva a okamžiku zážehu. To ale není vše - sací systém motoru dostal navíc sportovní vzduchový filtr se sníženým odporem, aby byl motor zásobobán dostatečným množství kyslíku, nezbytným pro získání vyššího výkonu. Výfukový systém pak byl vybaven vysokovýkonnými metalickými katalyzátory se sníženým odporem, což zajišťuje, že i po úpravách plní osmiválec přísné emisní normy EURO IV.

Aby bylo možno přenést zvýšený výkon motoru bez nadbytečného prokluzu kol na silnici, doporučuje Brabus pro všechny modely Mercedes 63 s pohonem pouze zadních kol montáž vlastního diferenciálu s omezenou svorností. Svornost diferenciálu je proti sériovémy provedení omezena až o 40 procent.

Jak bylo zmíněno, je kit Brabus B63 S dostupný pro všechny modely Mercedes 63 AMG. Model ML 63 AMG s ním zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,9 sekundy a po úpravě omezovače maximální rychlosti lze tuto zvýšit až na 275 km/h.

Takovéto výjimečné vykonové vlastnosti jsou proto dobrým důvodem k náhradě standardně montovaných pneu a úpravě podvozku a brzd. V závislosti na tom, jaký model Mercedes 63 AMG je upravován, nabízí Brabus zákaznické kombinace kol a pneumatik v rozměru kol až 11Jx23 s pneumatikami 315/25 R 23. Pro další zlepšení již beztak skvělé charakteristiky ovladatelnosti vyvinul Brabus novou řídící jednotku podvozků ABC, která snižuje světlou výšku vozu o zhruba 20 milimetrů. Při použití sportovních stabilizátorů Brabus pak je ještě více potlačeno naklánění karoserie a zlepšen průjezd zatáčkou.

Vysoce výkonný brzdový systém Brabus nabízí zastavovací schopnosti, které obyčejně najdeme jen u čistokrevných sportovních vozů. Systém je opět dostupný pro všechny modely Mercedes 63 AMG, a to podle přání zákazníků i ve speciálním provedení s keramickými brzdovými kotouči. Na přední nápravě jsou použity kotouče o rozměru 380 x 36 milimetrů a dvanáctipístkové pevné hliníkové brzdiče. Na zadní nápravě najdeme šestipístkové pevné brzdiče, které se zakusují do kotoučů o rozměru 355 x 28 mm.

V seznamu exkluzivních prvků výbavy interiéru, které Brabus nabízí, najdeme například ozdobné prvky z uhlíkových vláken, leštěné destičky s vyobrazeným logem Brabus, ergonomicky tvarované sportovní volanty, nebo rychloměr, cejchovaný až do rychlosti 360 km/h.

Na přání zákazníků může být vyměněno také čalounění vozu - Brabus má vlastní divizi, která nabízí čalounění exkluzivní jemnou a přitom odolnou kůží Brabus Mastik v kombinaci s Alcantarou.

Zdroj: Brabus

Vytisknout

Diskuze: Brabus navyšuje výkon motorů Mercedes 63 AMG!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Quattroporte

Novitec Maserati Quattroporte

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud