Vozy Radical jsou již dnes jedněmi z reálně nejrychlejších vozů, které kdy dostaly povolení k provozu na pozemních komunikacích. Ale fimě to stále nestačí a chrlí další silnější a rychlejší modely. Dočkáme se dalšího rekordu na severní smyčce Nurburgringu?
Společnost Radical Motorsport byla založena v lednu 1997. Začínala jako výrobce speciálů pro závody a v prvním roce vyrobila 10 vozů 1100 Clubsport.
V roce 2002 vyjel Radical SR3, 252 koní výkonný a půl tuny vážící stroj homologovaný pro závody FIA třídy C3. Sílu generoval motor Suzuki o výkonu 1,3 – 1,5 litru. Prodejní úspěchy přiměly Radical k vytvoření firemního závodního šampionátu právě s vozy SR3. Díky tomu, že Radicaly mohou být ve Velké Británii homologovány pro běžný provoz, pokusila se firma o překonání rekordu na Nordschleife v kategorii produkčních vozů. To se jim také s časem 7:19 povedlo.
Vše pokračovalo roku 2004 typem SR4, který byl menší a tím pádem ještě o něco lehčí. Měl také lepší aerodynamiku.
Rok na to přišel SR8. Využívá základů šasi SR trojky, ale je poháněn vlastním V8 o objemu 2,6 litru. Ten ve skutečnosti vznikl spojením dvou čtyřválců Suzuki Hayabusa o objemu 1,3 litru. Konečný výkon se vyšplhal na neskuetčných 363 koní (270 kW), díky kterým pokořili vlastní rekord Nurburgringu. Nový čas: 6:55.
I to je však Radicalu málo. Nový motor má objem 2,8 a vydoluje ze sebe 455 koní, tedy o celých 95 víc, než dříve. Při hmotnosti 630 kg má poměr výkon/váha 722 koní na tunu, čímž spolehlivě strčí do kapsy i Veyron. Jméno SR8LM bychom si asi měli pamatovat. Ještě o něm určitě uslyšíme.
Pokud vám nestačí jen drandit po okruhu a rádi byste se ve svém miláčkovi svezli i domů, není problém, Radical vám svůj produkt rád přihlásí pro běžný silniční provoz.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?