Vozy Radical jsou již dnes jedněmi z reálně nejrychlejších vozů, které kdy dostaly povolení k provozu na pozemních komunikacích. Ale fimě to stále nestačí a chrlí další silnější a rychlejší modely. Dočkáme se dalšího rekordu na severní smyčce Nurburgringu?
Společnost Radical Motorsport byla založena v lednu 1997. Začínala jako výrobce speciálů pro závody a v prvním roce vyrobila 10 vozů 1100 Clubsport.
V roce 2002 vyjel Radical SR3, 252 koní výkonný a půl tuny vážící stroj homologovaný pro závody FIA třídy C3. Sílu generoval motor Suzuki o výkonu 1,3 – 1,5 litru. Prodejní úspěchy přiměly Radical k vytvoření firemního závodního šampionátu právě s vozy SR3. Díky tomu, že Radicaly mohou být ve Velké Británii homologovány pro běžný provoz, pokusila se firma o překonání rekordu na Nordschleife v kategorii produkčních vozů. To se jim také s časem 7:19 povedlo.
Vše pokračovalo roku 2004 typem SR4, který byl menší a tím pádem ještě o něco lehčí. Měl také lepší aerodynamiku.
Rok na to přišel SR8. Využívá základů šasi SR trojky, ale je poháněn vlastním V8 o objemu 2,6 litru. Ten ve skutečnosti vznikl spojením dvou čtyřválců Suzuki Hayabusa o objemu 1,3 litru. Konečný výkon se vyšplhal na neskuetčných 363 koní (270 kW), díky kterým pokořili vlastní rekord Nurburgringu. Nový čas: 6:55.
I to je však Radicalu málo. Nový motor má objem 2,8 a vydoluje ze sebe 455 koní, tedy o celých 95 víc, než dříve. Při hmotnosti 630 kg má poměr výkon/váha 722 koní na tunu, čímž spolehlivě strčí do kapsy i Veyron. Jméno SR8LM bychom si asi měli pamatovat. Ještě o něm určitě uslyšíme.
Pokud vám nestačí jen drandit po okruhu a rádi byste se ve svém miláčkovi svezli i domů, není problém, Radical vám svůj produkt rád přihlásí pro běžný silniční provoz.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.