Firma McDonald's spotřebuje na fritování svých hranolek velké množství oleje. Co s ním ale potom? V Anglii vymysleli nikterak nové, ale přesto velmi ekonomické a dokonce i ekologické řešení.
Když už tomto tématu píšeme na webu auto-news.cz, je jasné kam všechen olej směřuje. Hektolitry použitého oleje se smísí s čistým řepkovým olejem a tato směs potom naplní nádrže služebních dodávek této společnosti.
Časem má na tuto směs má začít jezdit všech 155 vozů, zatím se však testuje na 45 z nich. V hrabství Hampshire.
Olej má tu výhodu, že velmi málo zatěžuje životní prostředí, vzhledem k tomu, že jeho emise skleníkových plynů jsou velmi nízké, v případě úniku je také ekologická havárie mnohem menší. Navíc lze v libovolném poměru kombinovat s naftou a funguje i jako dobré mazivo.
Na druhou stranu se zanáší motorový olej, který je tak nutno častěji měnit a to včetně filtru. Navíc není úplně vhodný pro nejmodernější vstřikovací systémy.
Řekl bych, že tyto vozy budou především velmi dobrým marketingovým tahem. Dodávky, kterým budou z výfuků vonět pokrmy podávané ve fastfoodech budou fungovat jako magnet, lidé po „načuchání se“ dostanou chuť a budou pelášit do nejbližšího McDonaldu. Možná právě tak to v Anglii zamýšlejí.
Zdroj: idnes
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.