Firma McDonald's spotřebuje na fritování svých hranolek velké množství oleje. Co s ním ale potom? V Anglii vymysleli nikterak nové, ale přesto velmi ekonomické a dokonce i ekologické řešení.
Když už tomto tématu píšeme na webu auto-news.cz, je jasné kam všechen olej směřuje. Hektolitry použitého oleje se smísí s čistým řepkovým olejem a tato směs potom naplní nádrže služebních dodávek této společnosti.
Časem má na tuto směs má začít jezdit všech 155 vozů, zatím se však testuje na 45 z nich. V hrabství Hampshire.
Olej má tu výhodu, že velmi málo zatěžuje životní prostředí, vzhledem k tomu, že jeho emise skleníkových plynů jsou velmi nízké, v případě úniku je také ekologická havárie mnohem menší. Navíc lze v libovolném poměru kombinovat s naftou a funguje i jako dobré mazivo.
Na druhou stranu se zanáší motorový olej, který je tak nutno častěji měnit a to včetně filtru. Navíc není úplně vhodný pro nejmodernější vstřikovací systémy.
Řekl bych, že tyto vozy budou především velmi dobrým marketingovým tahem. Dodávky, kterým budou z výfuků vonět pokrmy podávané ve fastfoodech budou fungovat jako magnet, lidé po „načuchání se“ dostanou chuť a budou pelášit do nejbližšího McDonaldu. Možná právě tak to v Anglii zamýšlejí.
Zdroj: idnes
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.