Novitec se podíval na zoubek italské krásce Maserati Quattroporte. Vůz získal vyšší výkon motoru díky upravené řídící elektronice - tímto způsobem se nejen podařilo vyhladit výkonovou křivku, ale došlo také k posunu omezovače až k hranici 7800 otáček za minutu.
Maserati Quattroporte od Novitecu dosahuje výkonu 304kW (413 koní) v 7100 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment má hodnotu 468 Nm ve 4650 otáčkách.
Vůz dostal také upravený výfukový systém, vyrobený z nerezové oceli a zakončený dvěma dvojitými koncovkami o průměru 2x83mm. Z nerezové oceli jsou také pružiny sportovního podvozku, které jsou dvoustupňově nastavitelné. Obdobně je tomu jak s použitým materiálem, tak s možností nastavení i u tlumičů. Ty jsou navíc vybaveny systémem oddělených expanzních komor v hlavě uložení tlumičů, což umožňuje ovlivnit míru tlumení změnou komprese i výšky odskoku, a to samostatně pro přední i zadní nápravu. Vše je řízeno jednotkou pomocí systémové sběrnice CAN.
Zvětšený rozchod kol mají na svědomí hliníkové vymezovací podložky. Jako materiál k jejich výrobě posloužil vysoce odolný hliník, který byl antikorozně ošetřen anodizací. Pro každou nápravu je dodávána sada 2 podložek a potřebného montážního materiálu.
Vůz stojí na hliníkových kolech typu NM1. Pro přední nápravu jde o model M4 001 01 o rozměru 9,0J x 20J, na zadní nápravě pak najdeme širší kola modelu M4 001 02 o rozměru 10,5J x 20J.
Pro kola typu NM1 jsou doporučovány kombinace pneumatik M4 001 10: Přední náprava 9,0J x 20J s pneu 245/35 R20 Pirelli P-Zero Zadní náprava 10,5J x 20J s pneu 285/30 R20 Pirelli P-Zero
Zdroj: Novitec
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.