Novitec se podíval na zoubek italské krásce Maserati Quattroporte. Vůz získal vyšší výkon motoru díky upravené řídící elektronice - tímto způsobem se nejen podařilo vyhladit výkonovou křivku, ale došlo také k posunu omezovače až k hranici 7800 otáček za minutu.
Maserati Quattroporte od Novitecu dosahuje výkonu 304kW (413 koní) v 7100 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment má hodnotu 468 Nm ve 4650 otáčkách.
Vůz dostal také upravený výfukový systém, vyrobený z nerezové oceli a zakončený dvěma dvojitými koncovkami o průměru 2x83mm. Z nerezové oceli jsou také pružiny sportovního podvozku, které jsou dvoustupňově nastavitelné. Obdobně je tomu jak s použitým materiálem, tak s možností nastavení i u tlumičů. Ty jsou navíc vybaveny systémem oddělených expanzních komor v hlavě uložení tlumičů, což umožňuje ovlivnit míru tlumení změnou komprese i výšky odskoku, a to samostatně pro přední i zadní nápravu. Vše je řízeno jednotkou pomocí systémové sběrnice CAN.
Zvětšený rozchod kol mají na svědomí hliníkové vymezovací podložky. Jako materiál k jejich výrobě posloužil vysoce odolný hliník, který byl antikorozně ošetřen anodizací. Pro každou nápravu je dodávána sada 2 podložek a potřebného montážního materiálu.
Vůz stojí na hliníkových kolech typu NM1. Pro přední nápravu jde o model M4 001 01 o rozměru 9,0J x 20J, na zadní nápravě pak najdeme širší kola modelu M4 001 02 o rozměru 10,5J x 20J.
Pro kola typu NM1 jsou doporučovány kombinace pneumatik M4 001 10: Přední náprava 9,0J x 20J s pneu 245/35 R20 Pirelli P-Zero Zadní náprava 10,5J x 20J s pneu 285/30 R20 Pirelli P-Zero
Zdroj: Novitec
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.