Mercedes-Benz nabízí velmi komplexní portfolio svých modelů vybavených náhonem na všechna čtyři kola. Bylo tak jen otázkou času kdy se technologie označovaná jako 4MATIC nastěhuje i do nejmenšího sedanu ze Stuttgartu.
V současné době jsou k dostání tři pohonné jednotky ve spojení s náhonem 4MATIC. Jsou jimi benzínové C280 a C350 a dieselový C320CDI. Přesnější informace o motorech a jejich výkonech naleznete dole v tabulce.
Všechny šestiválce jsou ve standardu spřaženy se sedmistupňovým automatem a výkon je dále rozváděn na zadní a přední kola v poměru 55:45. Systém 4MATIC je o něco menší a lehčí, dokáže ale lépe reagovat na přicházející situaci.
Standardní výbavou jsou systéme ESP a 4ETS. ESP snad není třeba příliš představovat, jedná se o stabilizační systém, který dokáže přibrzďovat jednotlivá kola a zabránit tak smyku. 4ETS dělá zdánlivě to samé, opět přibrzďuje jednotlivá kola, tentokrát ale za účelem vyvolání efektu zámku diferenciálu.
Co se ostatní výbavy týče, modely s pohonem jedné a obou náprav se od sebe nijak neliší.
Technické údaje a ceny
C 320 CDI 4MATIC C 280 4MATIC C 350 4MATIC Objem motoru (cm3) 2987 2996 3498 Výkon (kW/koní) 165/224 170/231 200/272 Max. točivý moment (Nm) 510 300 350 Kombinovaná spotřeba (l/100km) 7.7 9.4 10.0 Cena (eur) 45,398.50 40,281.50 46,707.50Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.