Mercedes-Benz nabízí velmi komplexní portfolio svých modelů vybavených náhonem na všechna čtyři kola. Bylo tak jen otázkou času kdy se technologie označovaná jako 4MATIC nastěhuje i do nejmenšího sedanu ze Stuttgartu.
V současné době jsou k dostání tři pohonné jednotky ve spojení s náhonem 4MATIC. Jsou jimi benzínové C280 a C350 a dieselový C320CDI. Přesnější informace o motorech a jejich výkonech naleznete dole v tabulce.
Všechny šestiválce jsou ve standardu spřaženy se sedmistupňovým automatem a výkon je dále rozváděn na zadní a přední kola v poměru 55:45. Systém 4MATIC je o něco menší a lehčí, dokáže ale lépe reagovat na přicházející situaci.
Standardní výbavou jsou systéme ESP a 4ETS. ESP snad není třeba příliš představovat, jedná se o stabilizační systém, který dokáže přibrzďovat jednotlivá kola a zabránit tak smyku. 4ETS dělá zdánlivě to samé, opět přibrzďuje jednotlivá kola, tentokrát ale za účelem vyvolání efektu zámku diferenciálu.
Co se ostatní výbavy týče, modely s pohonem jedné a obou náprav se od sebe nijak neliší.
Technické údaje a ceny
C 320 CDI 4MATIC C 280 4MATIC C 350 4MATIC Objem motoru (cm3) 2987 2996 3498 Výkon (kW/koní) 165/224 170/231 200/272 Max. točivý moment (Nm) 510 300 350 Kombinovaná spotřeba (l/100km) 7.7 9.4 10.0 Cena (eur) 45,398.50 40,281.50 46,707.50
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.