Je jasné, že trhy hýbe nový trend. Automobilky se předhánějí v tom, jak nejjednodušeji a přitom nejefektivněji upravit auto tak, aby dosahovalo nižší spotřeby, případně spalovalo alternativní palivo. Jak na to jde Renault?
Po snahách Volkswagenu při vývoji svých modelů Passat Bluemotion (psali jsme o něm zde) a Polo Bluemotion a BMW se svým systémem EfficientDynamics přichází i Renault se svým ekologickým projektem. Jmenuje se Eko2.
Renault se snaží soustředit na tři hlavní body.
Prvním je ekologická certifikace závodů, ve kterých budou tyto vozy vyráběny. Certifikace ISO 14001 hovoří především o tom, že podnik, který tuto certifikaci získá, bude přístupný všem kontrolám, stanoví si vlastní cíle zlepšování životního prostředí a ty pak demonstruje zaměstnancům a zákazníkům. Což vlastně právě činí.
Druhým jsou emise. Ty u žádného vozu se štítkem eko2 nepřekročí 140 g CO2/km
Posledním, třetím bodem je recyklace. Všechna auta by měla být z 95% recyklovatelná a jejich plastové části vyrobeny z materiálu, který bude z 5-17% už recyklován.
Renault se zavázal prodat ročně 1 milión aut s emisemi nižšími než 140 g/km, třetinu z tohoto počtu s emisemi nižšími než 120 g/km. Je vidět, že automobilky se snaží přesvědčit kupující na ekologickou nótu. Tento souboj je bezesporu chválihodný a profitovat z něho může jak příroda, tak i naše peněženky. Emise CO2 jsou totiž úměrné spotřebě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.