Je jasné, že trhy hýbe nový trend. Automobilky se předhánějí v tom, jak nejjednodušeji a přitom nejefektivněji upravit auto tak, aby dosahovalo nižší spotřeby, případně spalovalo alternativní palivo. Jak na to jde Renault?
Po snahách Volkswagenu při vývoji svých modelů Passat Bluemotion (psali jsme o něm zde) a Polo Bluemotion a BMW se svým systémem EfficientDynamics přichází i Renault se svým ekologickým projektem. Jmenuje se Eko2.
Renault se snaží soustředit na tři hlavní body.
Prvním je ekologická certifikace závodů, ve kterých budou tyto vozy vyráběny. Certifikace ISO 14001 hovoří především o tom, že podnik, který tuto certifikaci získá, bude přístupný všem kontrolám, stanoví si vlastní cíle zlepšování životního prostředí a ty pak demonstruje zaměstnancům a zákazníkům. Což vlastně právě činí.
Druhým jsou emise. Ty u žádného vozu se štítkem eko2 nepřekročí 140 g CO2/km
Posledním, třetím bodem je recyklace. Všechna auta by měla být z 95% recyklovatelná a jejich plastové části vyrobeny z materiálu, který bude z 5-17% už recyklován.
Renault se zavázal prodat ročně 1 milión aut s emisemi nižšími než 140 g/km, třetinu z tohoto počtu s emisemi nižšími než 120 g/km. Je vidět, že automobilky se snaží přesvědčit kupující na ekologickou nótu. Tento souboj je bezesporu chválihodný a profitovat z něho může jak příroda, tak i naše peněženky. Emise CO2 jsou totiž úměrné spotřebě.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?