Je jasné, že trhy hýbe nový trend. Automobilky se předhánějí v tom, jak nejjednodušeji a přitom nejefektivněji upravit auto tak, aby dosahovalo nižší spotřeby, případně spalovalo alternativní palivo. Jak na to jde Renault?
Po snahách Volkswagenu při vývoji svých modelů Passat Bluemotion (psali jsme o něm zde) a Polo Bluemotion a BMW se svým systémem EfficientDynamics přichází i Renault se svým ekologickým projektem. Jmenuje se Eko2.
Renault se snaží soustředit na tři hlavní body.
Prvním je ekologická certifikace závodů, ve kterých budou tyto vozy vyráběny. Certifikace ISO 14001 hovoří především o tom, že podnik, který tuto certifikaci získá, bude přístupný všem kontrolám, stanoví si vlastní cíle zlepšování životního prostředí a ty pak demonstruje zaměstnancům a zákazníkům. Což vlastně právě činí.
Druhým jsou emise. Ty u žádného vozu se štítkem eko2 nepřekročí 140 g CO2/km
Posledním, třetím bodem je recyklace. Všechna auta by měla být z 95% recyklovatelná a jejich plastové části vyrobeny z materiálu, který bude z 5-17% už recyklován.
Renault se zavázal prodat ročně 1 milión aut s emisemi nižšími než 140 g/km, třetinu z tohoto počtu s emisemi nižšími než 120 g/km. Je vidět, že automobilky se snaží přesvědčit kupující na ekologickou nótu. Tento souboj je bezesporu chválihodný a profitovat z něho může jak příroda, tak i naše peněženky. Emise CO2 jsou totiž úměrné spotřebě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.