Konec malého Áčka?

Marek Litzman, 3. července 2007, 12:51 Google+

Třída A se údajně neprodává tak dobře, jak by u Mercedesu chtěli. Navíc si konkuruje s o něco větší třídou B.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
A

A | foto: DaimlerChrysler

Sdílejte článek

Německý magazín WirtschaftsWoche zveřejnil informaci o tom, že se vážně uvažuje o ukončení výroby třída A v roce 2011 a to bez nástupce. Áčko je příliš drahé co se výroby týče a nepřináší automobilce požadované zisky.

Třídy A a B jsou jedinými v portfoliu prestižní značky s předním náhonem a složitou sendvičovou strukturou podvozku. Ta sice výborně chrání posádku v případě nárazu, ale na druhou stranu je velmi drahá.

Samotný Mercedes odmítl tyto informace komentovat. Do roku 2011 je ještě dost času a změnit se toho může mnoho. Jednou ze šancí pro zachování vývoje je spolupráce s jinou automobilkou, nedávno šéf marketingu Michael Ganal mluvil o rozšíření spolupráce s BMW.

Mercedes Benz třídy A přišel a trh ve své první generaci v roce 1997 a ihned po svém uvedení se proslavil jak sendvičovou platformou, tak nešťastným převrácením při losím testu. Po této události musely být některé části přepracovány a Áčko se tak stalo bezpečným. První generace se prodalo přes milion kusů. Druhá, současná a možná i poslední generace přišla na trh v roce 2004. Třída B, částečně odvozená od A třídy přišla na trh o rok později, tedy 2005.

Vytisknout

Diskuze: Konec malého Áčka?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Tiguan HyMotion

MS-Design Hyundai i30 sport - proč ne?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud