Třída A se údajně neprodává tak dobře, jak by u Mercedesu chtěli. Navíc si konkuruje s o něco větší třídou B.
Německý magazín WirtschaftsWoche zveřejnil informaci o tom, že se vážně uvažuje o ukončení výroby třída A v roce 2011 a to bez nástupce. Áčko je příliš drahé co se výroby týče a nepřináší automobilce požadované zisky.
Třídy A a B jsou jedinými v portfoliu prestižní značky s předním náhonem a složitou sendvičovou strukturou podvozku. Ta sice výborně chrání posádku v případě nárazu, ale na druhou stranu je velmi drahá.
Samotný Mercedes odmítl tyto informace komentovat. Do roku 2011 je ještě dost času a změnit se toho může mnoho. Jednou ze šancí pro zachování vývoje je spolupráce s jinou automobilkou, nedávno šéf marketingu Michael Ganal mluvil o rozšíření spolupráce s BMW.
Mercedes Benz třídy A přišel a trh ve své první generaci v roce 1997 a ihned po svém uvedení se proslavil jak sendvičovou platformou, tak nešťastným převrácením při losím testu. Po této události musely být některé části přepracovány a Áčko se tak stalo bezpečným. První generace se prodalo přes milion kusů. Druhá, současná a možná i poslední generace přišla na trh v roce 2004. Třída B, částečně odvozená od A třídy přišla na trh o rok později, tedy 2005.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.