Třída A se údajně neprodává tak dobře, jak by u Mercedesu chtěli. Navíc si konkuruje s o něco větší třídou B.
Německý magazín WirtschaftsWoche zveřejnil informaci o tom, že se vážně uvažuje o ukončení výroby třída A v roce 2011 a to bez nástupce. Áčko je příliš drahé co se výroby týče a nepřináší automobilce požadované zisky.
Třídy A a B jsou jedinými v portfoliu prestižní značky s předním náhonem a složitou sendvičovou strukturou podvozku. Ta sice výborně chrání posádku v případě nárazu, ale na druhou stranu je velmi drahá.
Samotný Mercedes odmítl tyto informace komentovat. Do roku 2011 je ještě dost času a změnit se toho může mnoho. Jednou ze šancí pro zachování vývoje je spolupráce s jinou automobilkou, nedávno šéf marketingu Michael Ganal mluvil o rozšíření spolupráce s BMW.
Mercedes Benz třídy A přišel a trh ve své první generaci v roce 1997 a ihned po svém uvedení se proslavil jak sendvičovou platformou, tak nešťastným převrácením při losím testu. Po této události musely být některé části přepracovány a Áčko se tak stalo bezpečným. První generace se prodalo přes milion kusů. Druhá, současná a možná i poslední generace přišla na trh v roce 2004. Třída B, částečně odvozená od A třídy přišla na trh o rok později, tedy 2005.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.