Ve Fiatu se evidentně řídí pořekadlem „Co je malé, to je hezké“. Jak jinak by mohli dopustit takovou záplavu malých a mini aut? Nebo je za tím něco jiného?
Počítejte se mnou. 500, Panda, Punto Classic a Grande Punto. Čtyři modely ve třídě malých a mini aut. A bude jich pět.
Nejnovější minimodel naváže na slavnou historii modelu Uno a to především svým jménem. Velikostně by měl stát mezi Pandou a Grande Puntem a je dosti možné, že v portfoliu nahradí, minimálně na některých trzích, Punto Classic.
Pokud víme, že Panda měří na délku 354 cm a Grande Punto 407, je jasné, že Uno se bude pohybovat v rozmezí 370-380 cm. Klíčové části a podvozek budou převzaty z Grande Punta a to včetně části motorové palety. Těšit na novou jedničku se můžeme v roce 2009
Otázkou je, jestli se Fiat opravdu snaží pokrýt tak dokonale tuto část trhu, nebo je to věc vynucená direktivním snižováním emisí ze strany EU. I automobilky Ferrari a Maserati je totiž musí splnit a to se může podařit papírovým zařazením těchto značek do portfolia Fiatu a právě širokou nabídkou malých aut s nízkými emisemi chce zvýšení dorovnat.
Navíc se v roce 2009 můžeme těšit ještě na konkurenta Nissanu Qashqai, tedy crossoveru postaveného na bázi Fiatu Bravo. Ilustrační fotografie: Fiat
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.