Ve Fiatu se evidentně řídí pořekadlem „Co je malé, to je hezké“. Jak jinak by mohli dopustit takovou záplavu malých a mini aut? Nebo je za tím něco jiného?
Počítejte se mnou. 500, Panda, Punto Classic a Grande Punto. Čtyři modely ve třídě malých a mini aut. A bude jich pět.
Nejnovější minimodel naváže na slavnou historii modelu Uno a to především svým jménem. Velikostně by měl stát mezi Pandou a Grande Puntem a je dosti možné, že v portfoliu nahradí, minimálně na některých trzích, Punto Classic.
Pokud víme, že Panda měří na délku 354 cm a Grande Punto 407, je jasné, že Uno se bude pohybovat v rozmezí 370-380 cm. Klíčové části a podvozek budou převzaty z Grande Punta a to včetně části motorové palety. Těšit na novou jedničku se můžeme v roce 2009
Otázkou je, jestli se Fiat opravdu snaží pokrýt tak dokonale tuto část trhu, nebo je to věc vynucená direktivním snižováním emisí ze strany EU. I automobilky Ferrari a Maserati je totiž musí splnit a to se může podařit papírovým zařazením těchto značek do portfolia Fiatu a právě širokou nabídkou malých aut s nízkými emisemi chce zvýšení dorovnat.
Navíc se v roce 2009 můžeme těšit ještě na konkurenta Nissanu Qashqai, tedy crossoveru postaveného na bázi Fiatu Bravo. Ilustrační fotografie: Fiat
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.