Chybí vám v garáži něco speciálního, něco, co by opravdu okořenilo vaši sbírku? Máme pro vás tip. De Dion-Bouton et Trapardoux, nejstarší dosud pojízdné auto světa je na prodej.
De Dion-Bouton et Trapardoux byl vyroben roku 1884 ve Francii ještě před rozšířením benzínových motorů. Ano, jako pohon opravdu slouží parní stroj. Roztápění takového stroje trvá asi půl hodiny a potom můžete vyrazit. A policisty by možná překvapilo to, že i takový stroj je schopen porušit maximální předepsanou rychlost v obci, umí se totiž rozpohybovat až na 60 kilometrů v hodině, což musí být řádný adrenalin. Říká se, že i díky tomu vyhrál první automobilový závod.
Nyní je možné ho koupit v aukci. Ta začíná v srpnu v kalifornském Pebble Beach a předpokládá se, že De Dion-Bouton et Trapardoux bude vydražen za cenu necelých dvou milionů amerických dolarů, tedy asi 40 milionů Kč. Zajímavé je, že za celých 123 let vystřídal stroj důvěrně přezdívaný „La Marquize“ jen tři majitele, chcete být čtvrtým?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.