Chybí vám v garáži něco speciálního, něco, co by opravdu okořenilo vaši sbírku? Máme pro vás tip. De Dion-Bouton et Trapardoux, nejstarší dosud pojízdné auto světa je na prodej.
De Dion-Bouton et Trapardoux byl vyroben roku 1884 ve Francii ještě před rozšířením benzínových motorů. Ano, jako pohon opravdu slouží parní stroj. Roztápění takového stroje trvá asi půl hodiny a potom můžete vyrazit. A policisty by možná překvapilo to, že i takový stroj je schopen porušit maximální předepsanou rychlost v obci, umí se totiž rozpohybovat až na 60 kilometrů v hodině, což musí být řádný adrenalin. Říká se, že i díky tomu vyhrál první automobilový závod.
Nyní je možné ho koupit v aukci. Ta začíná v srpnu v kalifornském Pebble Beach a předpokládá se, že De Dion-Bouton et Trapardoux bude vydražen za cenu necelých dvou milionů amerických dolarů, tedy asi 40 milionů Kč. Zajímavé je, že za celých 123 let vystřídal stroj důvěrně přezdívaný „La Marquize“ jen tři majitele, chcete být čtvrtým?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.