Když byla studie FSC poprvé představena, nevzbudila nijak velký rozruch, i přesto se ale podobný vůz s největší pravděpodobností podívá do výroby.
Z japonské Toyoty prosakuje jedna zajímavá zpráva za druhou. Nedávno jsme se dozvěděli o tom, že v daleké Asii plánují výrazně rozšířit nabídku hybridních modelů na několik samostatných modelových řad a to tak, aby byla uspokojena poptávka pro plánovaných 100 000 hybridních vozech prodaných roku 2009.
Poslední zpráva je neméně zajímavá. V Toyotě se údajně pomalu končí s vývojem modelu, který vychází ze studie FSC. Že vám to nic neříká? Poměrně nevýrazný a ničím nevybočující koncept byl představen roku 2005 na autosalonu v Tokiu. Ohlasy i přesto byly dostatečně pozitivní na to, aby se mohla studie přeměnit v realitu.
Toyota FSC měřila asi čtyři a tři čtvrtě metru a bylo v ní dost místa na tři řady sedadel. Očekáváme, že sériový model bude mít místo čtyř samostatných sedadel a lavice vzadu konvenčnější sedmimístné uspořádání.
FSC by měla začít sjíždět z linek ještě v tomto roce, spekuluje se o říjnovém datu. Ještě větší neznámou je okruh trhů, které se nové Toyoty dočkají.
Velmi zajímavě tato zpráva souvisí se zprávou o větším nasazení hybridů. Tak co, dočkáme se konečně i nějakého hybridního MPV?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.