Když byla studie FSC poprvé představena, nevzbudila nijak velký rozruch, i přesto se ale podobný vůz s největší pravděpodobností podívá do výroby.
Z japonské Toyoty prosakuje jedna zajímavá zpráva za druhou. Nedávno jsme se dozvěděli o tom, že v daleké Asii plánují výrazně rozšířit nabídku hybridních modelů na několik samostatných modelových řad a to tak, aby byla uspokojena poptávka pro plánovaných 100 000 hybridních vozech prodaných roku 2009.
Poslední zpráva je neméně zajímavá. V Toyotě se údajně pomalu končí s vývojem modelu, který vychází ze studie FSC. Že vám to nic neříká? Poměrně nevýrazný a ničím nevybočující koncept byl představen roku 2005 na autosalonu v Tokiu. Ohlasy i přesto byly dostatečně pozitivní na to, aby se mohla studie přeměnit v realitu.
Toyota FSC měřila asi čtyři a tři čtvrtě metru a bylo v ní dost místa na tři řady sedadel. Očekáváme, že sériový model bude mít místo čtyř samostatných sedadel a lavice vzadu konvenčnější sedmimístné uspořádání.
FSC by měla začít sjíždět z linek ještě v tomto roce, spekuluje se o říjnovém datu. Ještě větší neznámou je okruh trhů, které se nové Toyoty dočkají.
Velmi zajímavě tato zpráva souvisí se zprávou o větším nasazení hybridů. Tak co, dočkáme se konečně i nějakého hybridního MPV?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.