Obvio 012 dosahuje při městském provozu spotřeby 8 l/100km, při provozu mimo město spotřebý 5,8 l/100km. Přitom je vybaven pohonem, který plní emisní předpisy vozů s extrémně nízkou úrovní emisi škodlivých plynů (Super Ultra Low Emission Vehicle - SULEV).
Obvio bude k dispozici také v provedení "HIGH POWER SERIES" s pohonnými jednotkami o výkonu 170 a 250 koní. Veškeré uváděné hodnoty dojezdu jsou platné pro provoz na čístý ethanol, který je předpokládaným typem paliva; při provozu na benzin je možné dojezd zvýšit až o 10%. Nejvýkonnější Obvio 012 může dosáhnout maximální rychlosti až 260 km/h. Vůz je osazen třemi samostatnými sedačkami. Obvio 012 již lze objednat za cenu 28 000 dolarů, přičemž předpokládaná doba dodání je konec letošního roku. Prvních 1000 majitelů získá vůz z číslované série "Premier Series", plaketka s výrobním číslem bude rovněž podepsána Anisio Camposem a členy designového týmu the Obvio. Krom toho tito majitelé dostanou exkluzivní dárky.
Výhody pohonu na palivo E100?
Schopnost spalovat E100 znamená, že je motor připraven k provozu na jakoukoliv směs benzinu a elhanolu, a to od čistého benzinu až po čistý ethanol. Narozdíl od paliva E85 tedy není vyžadována přítomnost alespoň 15% benzinu ve spalované směsi. Je zde tedy k dispozici nejen vysoký výkon při provozu na ethanol, ale také delší dojezd na benzin.
Obvio 012E
Jedním z modelů je také varianta, používající k provozu elektrickou energii. Jde o model 012E, pod jehož kapotou se skrývá pohonný systém elektropropulsního typu o výkonu 120 kW s točivým momentem 220 Nm. Motor dosahuje až 13000 otáček a vůz je vybaven regenerativními brzdami, které při brzdění dobíjejí palubní baterie. Baterie jsou typu Li-Ion s kapacitou 39 kWh. Hmotnost baterií je 265 kilogramů a vůz je vybaven palubní dobíječkou, která je připojitelná do standardní elektrické zásuvky. Dobíjecí výkon je až 20 kW.
Výkony modelu O12E
Dojezd: 320 - 390 kilometrů Zrychlení: z 0 na 60 100 km/h za 4,5 sekundy Maximální rychlost: 193 km/h Čas dobíjení: za 30 minut dojezd zhruba 30 - 80 kilometrů Plné dobití: 2 hodiny v rychlém režimu, 5 hodin v normálním režimu Odhadovaná prodejní cena: 59 000 dolarů
Rovněž prvních 1000 majitelů modelu O12E získá vůz z číslované série "Premier Series" a plaketka s výrobním číslem bude podepsána Anisio Camposem a členy designového týmu the Obvio. Také tito majitelé dostanou exkluzivní dárky.
Zdroj: Obvio
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.