Koncept ekologického sporťáku Obvio

Jan Fiala, 30. června 2007, 17:50 Google+

Obvio 012 dosahuje při městském provozu spotřeby 8 l/100km, při provozu mimo město spotřebý 5,8 l/100km. Přitom je vybaven pohonem, který plní emisní předpisy vozů s extrémně nízkou úrovní emisi škodlivých plynů (Super Ultra Low Emission Vehicle - SULEV).

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Double Shotz

Double Shotz | foto: Obvio

Sdílejte článek

Obvio bude k dispozici také v provedení "HIGH POWER SERIES" s pohonnými jednotkami o výkonu 170 a 250 koní. Veškeré uváděné hodnoty dojezdu jsou platné pro provoz na čístý ethanol, který je předpokládaným typem paliva; při provozu na benzin je možné dojezd zvýšit až o 10%.
Nejvýkonnější Obvio 012 může dosáhnout maximální rychlosti až 260 km/h. Vůz je osazen třemi samostatnými sedačkami. Obvio 012 již lze objednat za cenu 28 000 dolarů, přičemž předpokládaná doba dodání je konec letošního roku.
Prvních 1000 majitelů získá vůz z číslované série "Premier Series", plaketka s výrobním číslem bude rovněž podepsána Anisio Camposem a členy designového týmu the Obvio. Krom toho tito majitelé dostanou exkluzivní dárky.

Výhody pohonu na palivo E100?

Schopnost spalovat E100 znamená, že je motor připraven k provozu na jakoukoliv směs benzinu a elhanolu, a to od čistého benzinu až po čistý ethanol. Narozdíl od paliva E85 tedy není vyžadována přítomnost alespoň 15% benzinu ve spalované směsi. Je zde tedy k dispozici nejen vysoký výkon při provozu na ethanol, ale také delší dojezd na benzin.


Obvio 012E

Jedním z modelů je také varianta, používající k provozu elektrickou energii. Jde o model 012E, pod jehož kapotou se skrývá pohonný systém elektropropulsního typu o výkonu 120 kW s točivým momentem 220 Nm. Motor dosahuje až 13000 otáček a vůz je vybaven regenerativními brzdami, které při brzdění dobíjejí palubní baterie. Baterie jsou typu Li-Ion s kapacitou 39 kWh. Hmotnost baterií je 265 kilogramů a vůz je vybaven palubní dobíječkou, která je připojitelná do standardní elektrické zásuvky. Dobíjecí výkon je až 20 kW.

Výkony modelu O12E

Dojezd: 320 - 390 kilometrů
Zrychlení: z 0 na 60 100 km/h za 4,5 sekundy
Maximální rychlost: 193 km/h
Čas dobíjení: za 30 minut dojezd zhruba 30 - 80 kilometrů
Plné dobití: 2 hodiny v rychlém režimu, 5 hodin v normálním režimu
Odhadovaná prodejní cena: 59 000 dolarů

Rovněž prvních 1000 majitelů modelu O12E získá vůz z číslované série "Premier Series" a plaketka s výrobním číslem bude podepsána Anisio Camposem a členy designového týmu the Obvio. Také tito majitelé dostanou exkluzivní dárky.

Zdroj: Obvio

Vytisknout

Diskuze: Koncept ekologického sporťáku Obvio

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

reklama

Doporučujeme

TT Roadster

Abt TT Roadster - nejen na promenádu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud