Koncept ekologického sporťáku Obvio

Jan Fiala, 30. června 2007, 17:50 Google+

Obvio 012 dosahuje při městském provozu spotřeby 8 l/100km, při provozu mimo město spotřebý 5,8 l/100km. Přitom je vybaven pohonem, který plní emisní předpisy vozů s extrémně nízkou úrovní emisi škodlivých plynů (Super Ultra Low Emission Vehicle - SULEV).

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Double Shotz

Double Shotz | foto: Obvio

Sdílejte článek

Obvio bude k dispozici také v provedení "HIGH POWER SERIES" s pohonnými jednotkami o výkonu 170 a 250 koní. Veškeré uváděné hodnoty dojezdu jsou platné pro provoz na čístý ethanol, který je předpokládaným typem paliva; při provozu na benzin je možné dojezd zvýšit až o 10%.
Nejvýkonnější Obvio 012 může dosáhnout maximální rychlosti až 260 km/h. Vůz je osazen třemi samostatnými sedačkami. Obvio 012 již lze objednat za cenu 28 000 dolarů, přičemž předpokládaná doba dodání je konec letošního roku.
Prvních 1000 majitelů získá vůz z číslované série "Premier Series", plaketka s výrobním číslem bude rovněž podepsána Anisio Camposem a členy designového týmu the Obvio. Krom toho tito majitelé dostanou exkluzivní dárky.

Výhody pohonu na palivo E100?

Schopnost spalovat E100 znamená, že je motor připraven k provozu na jakoukoliv směs benzinu a elhanolu, a to od čistého benzinu až po čistý ethanol. Narozdíl od paliva E85 tedy není vyžadována přítomnost alespoň 15% benzinu ve spalované směsi. Je zde tedy k dispozici nejen vysoký výkon při provozu na ethanol, ale také delší dojezd na benzin.


Obvio 012E

Jedním z modelů je také varianta, používající k provozu elektrickou energii. Jde o model 012E, pod jehož kapotou se skrývá pohonný systém elektropropulsního typu o výkonu 120 kW s točivým momentem 220 Nm. Motor dosahuje až 13000 otáček a vůz je vybaven regenerativními brzdami, které při brzdění dobíjejí palubní baterie. Baterie jsou typu Li-Ion s kapacitou 39 kWh. Hmotnost baterií je 265 kilogramů a vůz je vybaven palubní dobíječkou, která je připojitelná do standardní elektrické zásuvky. Dobíjecí výkon je až 20 kW.

Výkony modelu O12E

Dojezd: 320 - 390 kilometrů
Zrychlení: z 0 na 60 100 km/h za 4,5 sekundy
Maximální rychlost: 193 km/h
Čas dobíjení: za 30 minut dojezd zhruba 30 - 80 kilometrů
Plné dobití: 2 hodiny v rychlém režimu, 5 hodin v normálním režimu
Odhadovaná prodejní cena: 59 000 dolarů

Rovněž prvních 1000 majitelů modelu O12E získá vůz z číslované série "Premier Series" a plaketka s výrobním číslem bude podepsána Anisio Camposem a členy designového týmu the Obvio. Také tito majitelé dostanou exkluzivní dárky.

Zdroj: Obvio

Vytisknout

Diskuze: Koncept ekologického sporťáku Obvio

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

TT Roadster

Abt TT Roadster - nejen na promenádu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud