Máte zájem o Audi TT roadster a rádi byste ho používali i k trochu rychlejší jízdě? Abt vám v tom rád pomůže.
Abt není na trhu žádným nováčkem. Jeho historie se táhne už z devatenáctého století, původně rodinná firma vyráběla části na koňské povozy. S příchodem aut se změnil i sortiment a v současné době je firma Abt partnerem automobilek Volkswagen a především Audi, které pomáhá vyhrávat závody DTM.
Mimo závodění se však zabývá i tuningem. Audi TT už Abtu sice pod rukama prošlo, již jsme o tom psali ZDE, ale konečně došlo i na verzi Roadster. I roadster dostal nový, dynamičtější kabátek, který mu opravdu sluší.
Co by to ale bylo za tuning, kdyby se neodehrály žádné změny v motoru, že? Nový kompresor se zasloužil o navýšení výkonu na 355 koní (262 kW) se kterými zrychlí na stovku za 5 sekund. Abt umí tunit i 2,0 TFSI, tomu je schopen poslat do stáda od 40 až do sta dalších, čerstvých koníků na konečný výkon 240 - 300 koní (177 - 221 kW). O ubrzdění celého stáda se postará zesílený brzdový systém s brzdovými kotouči do rozměru 380 mm a aby se koníčkové v zatáčce nevysypali, je k dispozici i kit na odpružení.
Co se pneumatik týče, tuner doporučuje obout buď devatenáctky, nebo rovnou dvacítky. A teď už jen vyrazit... a nejen na promenádu, tam by se koníčkové nudili.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.