Nástupce Alfy 147 - těžká schizofrenie?

Marek Litzman, 29. června 2007, 23:41 Google+

Alfa Romeo 147 je na trhu už nějaký pátek a automobilka se tak právem ohlíží po blížícím se nástupci. Jde na to ale ve velkém a nástupci tak budou hned dva.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
62 Landaulet

62 Landaulet | foto: Alfa Romeo

Sdílejte článek

Díky příslušnosti ke koncernu Fiat může Alfa těžit z koncernové studnice. Nabídka podvozků i motorů je velmi bohatá a to jen vybízí k rozšiřování palety nabízených modelů. Již delší dobu není tajemstvím to, že Alfa ze studnice hodlá těžit i v případě nástupce modelu 147. Žádný přímý nástupce totiž nebude, zato přijdou dva nové, lišící se modely.

Ten menší se zatím jmenuje Junior, ale v některých článcích se používá i jméno Racer. Junior bude stát na podvozku Grande Punta a bude se mu podobat i velikostí do čtyř metrů. Tři dveře a agresivní vzhled budou hlavními devízami nového modelu po stránce designu, měly by připomínat až kupé. Očekávají se pohonné jednotky přibližně od 100 do 230 koní (73-170 kW), přičemž nejsilnější 1,8 turbo ponese označení GTA a výkon bude přenášet na všechna kola.

Naproti tomu, Alfa 159 míří o kategorii výše. Bude stát na platformě Fiatu Bravo a bude jen pětidveřová. Její design by měl být klidnější a konvenčnější, než u Juniora, věřme ale, že si zachová dostatek italské sportovnosti. Výkony budou začínat na 120 konících a dostanou se až k hranici 265 koní (88-195 kW), což je výkon vidlicového šestiválce ve verzi GTA. Těšíme se na nové prvky výbavy, především na slibovanou 3D navigaci.

Co mají oba modely společné je to, že se budou od začátku a od základu nabízet se šestistupňovou převodovkou, většina motorů by měla být přeplňovaná a vybavená nejmodernějšími systémy vstřikování paliva a časování ventilů. Oba modely si věří i v nárazových testech EuroNCAP.

Jako první uvidíme Juniora a to na sklonku tohoto roku. Jeho prodej začne někdy v polovině roku 2008 a to za cenu kolem 16 000 Euro, tedy asi 450 tisíc korun. Na prodeje 149 si budeme muset počkat na začátek roku 2009, plánovaná cena je 28 000 Euro, neboli 800 tisíc korun.

Vytisknout

Diskuze: Nástupce Alfy 147 - těžká schizofrenie?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

V50

Okořeňte si své Volvo prvky R-Design

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud