Alfa Romeo 147 je na trhu už nějaký pátek a automobilka se tak právem ohlíží po blížícím se nástupci. Jde na to ale ve velkém a nástupci tak budou hned dva.
Díky příslušnosti ke koncernu Fiat může Alfa těžit z koncernové studnice. Nabídka podvozků i motorů je velmi bohatá a to jen vybízí k rozšiřování palety nabízených modelů. Již delší dobu není tajemstvím to, že Alfa ze studnice hodlá těžit i v případě nástupce modelu 147. Žádný přímý nástupce totiž nebude, zato přijdou dva nové, lišící se modely.
Ten menší se zatím jmenuje Junior, ale v některých článcích se používá i jméno Racer. Junior bude stát na podvozku Grande Punta a bude se mu podobat i velikostí do čtyř metrů. Tři dveře a agresivní vzhled budou hlavními devízami nového modelu po stránce designu, měly by připomínat až kupé. Očekávají se pohonné jednotky přibližně od 100 do 230 koní (73-170 kW), přičemž nejsilnější 1,8 turbo ponese označení GTA a výkon bude přenášet na všechna kola.
Naproti tomu, Alfa 159 míří o kategorii výše. Bude stát na platformě Fiatu Bravo a bude jen pětidveřová. Její design by měl být klidnější a konvenčnější, než u Juniora, věřme ale, že si zachová dostatek italské sportovnosti. Výkony budou začínat na 120 konících a dostanou se až k hranici 265 koní (88-195 kW), což je výkon vidlicového šestiválce ve verzi GTA. Těšíme se na nové prvky výbavy, především na slibovanou 3D navigaci.
Co mají oba modely společné je to, že se budou od začátku a od základu nabízet se šestistupňovou převodovkou, většina motorů by měla být přeplňovaná a vybavená nejmodernějšími systémy vstřikování paliva a časování ventilů. Oba modely si věří i v nárazových testech EuroNCAP.
Jako první uvidíme Juniora a to na sklonku tohoto roku. Jeho prodej začne někdy v polovině roku 2008 a to za cenu kolem 16 000 Euro, tedy asi 450 tisíc korun. Na prodeje 149 si budeme muset počkat na začátek roku 2009, plánovaná cena je 28 000 Euro, neboli 800 tisíc korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.