Nástupce Alfy 147 - těžká schizofrenie?

Marek Litzman, 29. června 2007, 23:41 Google+

Alfa Romeo 147 je na trhu už nějaký pátek a automobilka se tak právem ohlíží po blížícím se nástupci. Jde na to ale ve velkém a nástupci tak budou hned dva.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
62 Landaulet

62 Landaulet | foto: Alfa Romeo

Sdílejte článek

Díky příslušnosti ke koncernu Fiat může Alfa těžit z koncernové studnice. Nabídka podvozků i motorů je velmi bohatá a to jen vybízí k rozšiřování palety nabízených modelů. Již delší dobu není tajemstvím to, že Alfa ze studnice hodlá těžit i v případě nástupce modelu 147. Žádný přímý nástupce totiž nebude, zato přijdou dva nové, lišící se modely.

Ten menší se zatím jmenuje Junior, ale v některých článcích se používá i jméno Racer. Junior bude stát na podvozku Grande Punta a bude se mu podobat i velikostí do čtyř metrů. Tři dveře a agresivní vzhled budou hlavními devízami nového modelu po stránce designu, měly by připomínat až kupé. Očekávají se pohonné jednotky přibližně od 100 do 230 koní (73-170 kW), přičemž nejsilnější 1,8 turbo ponese označení GTA a výkon bude přenášet na všechna kola.

Naproti tomu, Alfa 159 míří o kategorii výše. Bude stát na platformě Fiatu Bravo a bude jen pětidveřová. Její design by měl být klidnější a konvenčnější, než u Juniora, věřme ale, že si zachová dostatek italské sportovnosti. Výkony budou začínat na 120 konících a dostanou se až k hranici 265 koní (88-195 kW), což je výkon vidlicového šestiválce ve verzi GTA. Těšíme se na nové prvky výbavy, především na slibovanou 3D navigaci.

Co mají oba modely společné je to, že se budou od začátku a od základu nabízet se šestistupňovou převodovkou, většina motorů by měla být přeplňovaná a vybavená nejmodernějšími systémy vstřikování paliva a časování ventilů. Oba modely si věří i v nárazových testech EuroNCAP.

Jako první uvidíme Juniora a to na sklonku tohoto roku. Jeho prodej začne někdy v polovině roku 2008 a to za cenu kolem 16 000 Euro, tedy asi 450 tisíc korun. Na prodeje 149 si budeme muset počkat na začátek roku 2009, plánovaná cena je 28 000 Euro, neboli 800 tisíc korun.

Vytisknout

Diskuze: Nástupce Alfy 147 - těžká schizofrenie?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

V50

Okořeňte si své Volvo prvky R-Design

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud