Zkouška nárazu EuroNCAP je jedním z nejuznávanějších testů bezpečnosti vozu a tento týden se jím podrobil také Japonský vůz Nissan Qashqai. Rodinné MPV dosáhlo téměř maxima bodů.
Nižší střední třída MPVéček zažívá doslova boom v ochraně cestujících, zatímco před rokem většina vozů dosahovala dvou hvězdičkových výsledků, letos je jich rovnou pět a Qashqai není výjimkou! Přední i boční náraz uspěl počtem 37 bodů, ochrana řidiče a pasažérů nevykazovala žádná vážnější poranění, včetně ochrany hlavy a krční páteře. Stejně tak deformace karosérie vozu nezasáhla do kabiny s cestujícími a tomuto výsledku musel poblahopřát generální tajemník EuroNCAP Adrian Hobbs.
Mimo Nissan Qashqai zveřejnil výsledky testů také pro model Kia Carens, který zaznamenal slušný výsledek se čtyřmi hvězdičkami v ochraně cestujících
zdroj: EuroNCAP
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.