Specialista na dálkové jízdy Gerhard Plattner dostal ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi měšec s 1.000 jednoeurových mincí a úkol, podniknout s vozem Škoda Roomster TDI s tříválcovým motorem o výkonu 59kW rodinnou dovolenou po 35 zemích Evropy, ...
přičemž náklady na pohonné hmoty nesmí překročit výše uvedenou sumu.
Zavazadlový prostor bude plně naložen zavazadly pro dovolenou čtyřčlenné rodiny. Zavazadla budou skutečná, méně skutečná však bude "rodina", protože žena na sedadle spolujezdce a obě děti na zadních sedadlech jsou "dummies", tedy zkušební figuríny, jejich hmotnost však odpovídá hmotnosti průměrné ženy a hmotnosti dětí ve věku osm až deset let. "Díky figurínám lze technicky na tuto cestu nahlížet jako na rodinnou," vysvětluje Plattner," ale nikdo mi nebude mluvit do řízení ani protestovat, když někdy urazím 1.000 kilometrů na jeden zátah."
Plattner je přesvědčen o tom, že si při své 15.000 kilometrů dlouhé cestě po 35 státech navzdory plně naloženému autu vystačí s průměrnou spotřebou pěti litrů na 100 kilometrů a že se do boleslavské Škodovky nevrátí s prázdným měšcem.
Trasa Gerharda Plattnerra a jeho fiktivní ‚rodiny' povede přes města: Mlada Boleslav, Hamburg, Amsterdam, Brusel, Londýn, Paříž, Luxemburg, Ženeva, Andorra La Vella, Barcelona, Monte Carlo, Vatikán, San Marino, trajekt Ancona-Igoumenitsa, Thessaloniki, Skopje, Edirne, Bukurešť, Brasov, Bělehrad, Budapešť, Záhřeb, Lublaň, Vídeň, Bratislava, Užhorod, Varšava, Vilnius, Riga, Tallinn, St. Petersburg, Helsinky, trajekt Helsinky-Stockholm, Oslo, Kodaň, Rostok, Berlín a Mladá Boleslav
Cesta je dlouhá celkem 15.520 kilometrů. Škoda Auto, a.s.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.