Specialista na dálkové jízdy Gerhard Plattner dostal ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi měšec s 1.000 jednoeurových mincí a úkol, podniknout s vozem Škoda Roomster TDI s tříválcovým motorem o výkonu 59kW rodinnou dovolenou po 35 zemích Evropy, ...
přičemž náklady na pohonné hmoty nesmí překročit výše uvedenou sumu.
Zavazadlový prostor bude plně naložen zavazadly pro dovolenou čtyřčlenné rodiny. Zavazadla budou skutečná, méně skutečná však bude "rodina", protože žena na sedadle spolujezdce a obě děti na zadních sedadlech jsou "dummies", tedy zkušební figuríny, jejich hmotnost však odpovídá hmotnosti průměrné ženy a hmotnosti dětí ve věku osm až deset let. "Díky figurínám lze technicky na tuto cestu nahlížet jako na rodinnou," vysvětluje Plattner," ale nikdo mi nebude mluvit do řízení ani protestovat, když někdy urazím 1.000 kilometrů na jeden zátah."
Plattner je přesvědčen o tom, že si při své 15.000 kilometrů dlouhé cestě po 35 státech navzdory plně naloženému autu vystačí s průměrnou spotřebou pěti litrů na 100 kilometrů a že se do boleslavské Škodovky nevrátí s prázdným měšcem.
Trasa Gerharda Plattnerra a jeho fiktivní ‚rodiny' povede přes města: Mlada Boleslav, Hamburg, Amsterdam, Brusel, Londýn, Paříž, Luxemburg, Ženeva, Andorra La Vella, Barcelona, Monte Carlo, Vatikán, San Marino, trajekt Ancona-Igoumenitsa, Thessaloniki, Skopje, Edirne, Bukurešť, Brasov, Bělehrad, Budapešť, Záhřeb, Lublaň, Vídeň, Bratislava, Užhorod, Varšava, Vilnius, Riga, Tallinn, St. Petersburg, Helsinky, trajekt Helsinky-Stockholm, Oslo, Kodaň, Rostok, Berlín a Mladá Boleslav
Cesta je dlouhá celkem 15.520 kilometrů. Škoda Auto, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.