Velkou výhodou tohoto motoru je také větší točivý moment i při nižších otáčkách. Nový motor 1.4 T-Jet 16v dosahuje maximálního výkonu 88 kW (120 k) při 5000 ot/min a maximálního točivého momentu 206 Nm, přičemž 200 Nm lze dosáhnout již při zhruba 1700 ot/min. Pružnost jízdy je tedy lepší s menší potřebou řadit. Chcete-li si vychutnávat příjemnou a uvolněnou jízdu, stačí sešlápnout plynový pedál a motor okamžitě reaguje. Toho lze dosáhnout díky snížené setrvačnosti turbokompresoru, která umožňuje motoru rychlou reakci na sešlápnutí plynového pedálu.
Postupné zvyšování výkonu jen podtrhuje potěšení z řízení vozu, který se chová jako skutečný sportovní vůz, jak dokazuje maximální rychlost 195 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy. A to vše při nízké spotřebě: kombinovaný cyklus činí 6,6 l / 100 km. Tento motor byl poprvé představen u nového modelu Bravo, které je doplněno také o silnější variantu se 150 k. Fiat tímto dokazuje, že jejich technologie motorů je na špici, což potvrzuje i vynikajícími dieselovými agregáty „multijet“. Přeplňovaný benzínový 1,4 T-Jet je také odpovědí na konkurenční motor – Volkswagnův 1,4 TSI.
Fiat Grande Punto s motorem 1.4 T-Jet 16v bude k dispozici od října 2007.
zdroj: Fiat