Nabídka motorů pro Fiat Grande Punto se rozšiřuje o nový motor 1.4 16v T-Jet 16v o výkonu 120 koní, což je představitel nové rodiny benzínových přeplňovaných motorů vyznačujících se vysokým výkonem, rychlou reakcí plynového pedálu, nízkou spotřebou, jednoduchou konstrukcí a spolehlivostí.
Velkou výhodou tohoto motoru je také větší točivý moment i při nižších otáčkách. Nový motor 1.4 T-Jet 16v dosahuje maximálního výkonu 88 kW (120 k) při 5000 ot/min a maximálního točivého momentu 206 Nm, přičemž 200 Nm lze dosáhnout již při zhruba 1700 ot/min. Pružnost jízdy je tedy lepší s menší potřebou řadit. Chcete-li si vychutnávat příjemnou a uvolněnou jízdu, stačí sešlápnout plynový pedál a motor okamžitě reaguje. Toho lze dosáhnout díky snížené setrvačnosti turbokompresoru, která umožňuje motoru rychlou reakci na sešlápnutí plynového pedálu.
Postupné zvyšování výkonu jen podtrhuje potěšení z řízení vozu, který se chová jako skutečný sportovní vůz, jak dokazuje maximální rychlost 195 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy. A to vše při nízké spotřebě: kombinovaný cyklus činí 6,6 l / 100 km. Tento motor byl poprvé představen u nového modelu Bravo, které je doplněno také o silnější variantu se 150 k. Fiat tímto dokazuje, že jejich technologie motorů je na špici, což potvrzuje i vynikajícími dieselovými agregáty „multijet“. Přeplňovaný benzínový 1,4 T-Jet je také odpovědí na konkurenční motor – Volkswagnův 1,4 TSI.
Fiat Grande Punto s motorem 1.4 T-Jet 16v bude k dispozici od října 2007.
zdroj: Fiat
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.