Nabídka motorů pro Fiat Grande Punto se rozšiřuje o nový motor 1.4 16v T-Jet 16v o výkonu 120 koní, což je představitel nové rodiny benzínových přeplňovaných motorů vyznačujících se vysokým výkonem, rychlou reakcí plynového pedálu, nízkou spotřebou, jednoduchou konstrukcí a spolehlivostí.
Velkou výhodou tohoto motoru je také větší točivý moment i při nižších otáčkách. Nový motor 1.4 T-Jet 16v dosahuje maximálního výkonu 88 kW (120 k) při 5000 ot/min a maximálního točivého momentu 206 Nm, přičemž 200 Nm lze dosáhnout již při zhruba 1700 ot/min. Pružnost jízdy je tedy lepší s menší potřebou řadit. Chcete-li si vychutnávat příjemnou a uvolněnou jízdu, stačí sešlápnout plynový pedál a motor okamžitě reaguje. Toho lze dosáhnout díky snížené setrvačnosti turbokompresoru, která umožňuje motoru rychlou reakci na sešlápnutí plynového pedálu.
Postupné zvyšování výkonu jen podtrhuje potěšení z řízení vozu, který se chová jako skutečný sportovní vůz, jak dokazuje maximální rychlost 195 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy. A to vše při nízké spotřebě: kombinovaný cyklus činí 6,6 l / 100 km. Tento motor byl poprvé představen u nového modelu Bravo, které je doplněno také o silnější variantu se 150 k. Fiat tímto dokazuje, že jejich technologie motorů je na špici, což potvrzuje i vynikajícími dieselovými agregáty „multijet“. Přeplňovaný benzínový 1,4 T-Jet je také odpovědí na konkurenční motor – Volkswagnův 1,4 TSI.
Fiat Grande Punto s motorem 1.4 T-Jet 16v bude k dispozici od října 2007.
zdroj: Fiat
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?