Fanoušci klasické ikony komunisktické tehdejší Německé demokratické republiky oslavili minulý víkend 50. výročí zahájení výroby "bakeliťáku" Trabant sedan a kombi.
Trabant se vyráběl v období od roku 1957 až do roku 1991 v továrně ve východoněmeckém Zwickau.
Celkem se těchto levných a ekonomických dvoutaktních dvouválců vyrobilo na tři miliony kusů a v současné době je ve východní části Německa stále registrováno na 55 000 vozů.
Tyto vozy jsou už považovány spíše za předměty pro sběratele, než automobily na běžné ježdění a nebo pro zarputilé fanoušky, kteří si je vylepšují jak jen mohou.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?