V roce 2006 oznámila společnost Lightning Car Company vývoj technologie elektrického pohonu luxsních britských sportovních vozů. Konečným cílem bylo vyrobit takto poháněný supersport s výjimečným vzhledem výkonem a dynamickými schopnostmi.
Prvním výsledkem je elektrický Lightning GT, který využívá pohonu NanoSafet. Vůz disponuje výkonem 700 koní a je schopen dosáhnout maximální rychlosti 370 km/h. Je jasné, že elektrický Lightning GT nebude snadné předjíždět ...
Lightning GT kombinuje klasický design britských sportovních vozů s technologií závodních aut a výjimečnou silou, dodávanou novými bateriemi. Důležité inovace se dotkly také elektromotů. Lightning GT byl navržen a vyvinut ve Velké Británii s cílem nabídnout především dostatek výkonu.
Narozdíl od jiných sportovních vozů budou mít majitelé elektrických modelů Lightning čisté svědomí, protože vozy mají nulové emise. Po výrobě několika prototypů s benzinovým motorem jer nyní již možno předběžně objednávat elektrické verze modelů Lightning GT, Sports a Extended Range.
Elektrické verze LIGHTNING - TOP 10 zajímavostí
Ultra hladká výkonová křivka 100% elektrického pohonu (700 koní) k dispozici již od nulových otáček dobíjecí doba pouhopouhých 10 minut, umožňující dojezd 400 km (pro model GTSE) nekompromisní výkon umožňující zrychlení z klidu na 100 km/h za méně než 4s (u modelu GTS) špičkový a výjimečný systém baterií NanoSafet a technologie eketrického pohonu Hi-Pa Drivet plně regenerativní systém brzd, který zajišťuje dobíjení baterií při každém zpomalení vozu, jízdě z kopce nebo využívání brzdicího efektu motoru ručně vyráběné díly z karbonu a uhlíkových vláken čistá technologie znamená nulové silniční a emisní poplatky a daně a zajišťuje rating A v ohleduplnosti k životnímu prostředí- fenomenální ekonomika provozu - až 10x nižší v porovnání s nákladností provozu benzinového vozu bezpečnější vůz díky absenci palivové nádrže, využití teplotně stabilních baterií a struktuře karoserie podobné té, která se používá k ochraně pilota ve vozech formule 1 luxusní interiér - integrovaná satelitní navigace, možnost připojení přehrávače ipod a špičková zvuková aparaturaZdroj: Lightning Car Company
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.