V roce 2006 oznámila společnost Lightning Car Company vývoj technologie elektrického pohonu luxsních britských sportovních vozů. Konečným cílem bylo vyrobit takto poháněný supersport s výjimečným vzhledem výkonem a dynamickými schopnostmi.
Prvním výsledkem je elektrický Lightning GT, který využívá pohonu NanoSafet. Vůz disponuje výkonem 700 koní a je schopen dosáhnout maximální rychlosti 370 km/h. Je jasné, že elektrický Lightning GT nebude snadné předjíždět ...
Lightning GT kombinuje klasický design britských sportovních vozů s technologií závodních aut a výjimečnou silou, dodávanou novými bateriemi. Důležité inovace se dotkly také elektromotů. Lightning GT byl navržen a vyvinut ve Velké Británii s cílem nabídnout především dostatek výkonu.
Narozdíl od jiných sportovních vozů budou mít majitelé elektrických modelů Lightning čisté svědomí, protože vozy mají nulové emise. Po výrobě několika prototypů s benzinovým motorem jer nyní již možno předběžně objednávat elektrické verze modelů Lightning GT, Sports a Extended Range.
Elektrické verze LIGHTNING - TOP 10 zajímavostí
Ultra hladká výkonová křivka 100% elektrického pohonu (700 koní) k dispozici již od nulových otáček dobíjecí doba pouhopouhých 10 minut, umožňující dojezd 400 km (pro model GTSE) nekompromisní výkon umožňující zrychlení z klidu na 100 km/h za méně než 4s (u modelu GTS) špičkový a výjimečný systém baterií NanoSafet a technologie eketrického pohonu Hi-Pa Drivet plně regenerativní systém brzd, který zajišťuje dobíjení baterií při každém zpomalení vozu, jízdě z kopce nebo využívání brzdicího efektu motoru ručně vyráběné díly z karbonu a uhlíkových vláken čistá technologie znamená nulové silniční a emisní poplatky a daně a zajišťuje rating A v ohleduplnosti k životnímu prostředí- fenomenální ekonomika provozu - až 10x nižší v porovnání s nákladností provozu benzinového vozu bezpečnější vůz díky absenci palivové nádrže, využití teplotně stabilních baterií a struktuře karoserie podobné té, která se používá k ochraně pilota ve vozech formule 1 luxusní interiér - integrovaná satelitní navigace, možnost připojení přehrávače ipod a špičková zvuková aparaturaZdroj: Lightning Car Company
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?