Výdaje na pohonné hmoty netrápí jen běžné řidiče, ale také taxikáře, kteří musí stále zvyšovat sazby za km, Volkswagen tak přišel s řešením – je jím Touran EcoFuel.
Oblíbené kompaktní a zároveň prostorné MPV Touran mohou nyní taxikáři zakoupit speciálně upraveného přímo od výrobce VW. Největší změna je samozřejmě pod kapotou, kde benzínový motor je doplněn o pohon na zemní plyn, na který lze ujet slušných 310 km s průměrnou spotřebou 5,8 kg zemního plynu, což je přibližně poloviční cena oproti klasickému naturalu. Výkon je slušných 80 kw / 109 koní. Možností je rovněž přepnutí pohonu na klasický benzínový.
Výhodou zemního plynu nejsou jen poloviční náklady, ale také snížení škodlivých výfukových emisí, zvláště pak v hustém městském provozu. EcoFuel balíček pro Tourana zahrnuje praktický a odolný potahový materiál v imitaci kůže s ochranou proti ošoupání, taxi alarm a v neposlední řadě také přípravu pro taxametr, anténní přijímač a autorádio.
zdroj: Volkswagen
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?