Výdaje na pohonné hmoty netrápí jen běžné řidiče, ale také taxikáře, kteří musí stále zvyšovat sazby za km, Volkswagen tak přišel s řešením – je jím Touran EcoFuel.
Oblíbené kompaktní a zároveň prostorné MPV Touran mohou nyní taxikáři zakoupit speciálně upraveného přímo od výrobce VW. Největší změna je samozřejmě pod kapotou, kde benzínový motor je doplněn o pohon na zemní plyn, na který lze ujet slušných 310 km s průměrnou spotřebou 5,8 kg zemního plynu, což je přibližně poloviční cena oproti klasickému naturalu. Výkon je slušných 80 kw / 109 koní. Možností je rovněž přepnutí pohonu na klasický benzínový.
Výhodou zemního plynu nejsou jen poloviční náklady, ale také snížení škodlivých výfukových emisí, zvláště pak v hustém městském provozu. EcoFuel balíček pro Tourana zahrnuje praktický a odolný potahový materiál v imitaci kůže s ochranou proti ošoupání, taxi alarm a v neposlední řadě také přípravu pro taxametr, anténní přijímač a autorádio.
zdroj: Volkswagen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.