Již na první pohled návštěvník jistě zpozoroval podobné rysy jak v exteriéru, tak i v interiéru vozu s se sesterskou Kia Cee´d. Nový i30 je předzvěstí nové doby Hyundai, jde o nové tvary, nový image a také nové označení, jenž už není slovní, ale jde o písmeno doplněno desítkovou řadou, tedy plně řečeno – i30. A proč právě 30? 30tka vyjadřuje v evropském pojetí segment C.
Nový model, jenž se má montovat i v České republice (Nošovice) má být silným konkurentem Škoda Octavia, Ford Focus, Citroën C4, Toyota Auris, Peugeot 307 nebo Renault Mégane.
Novým modelem i30 chce Hyundai oslovit budoucí klientelu, jejichž prioritou při výběru vozu není pouze nízká cena. Ta startuje 344.900,-Kč (1,4 CVVT, 80 kW), přičemž bude mít už v sobě bohatou výbavu. Oproti sesterské Kia Cee´d bude mít jen 3letou záruku (Cee´d 7 let). Hyundai vedle nejpopulárnější karosářské verze, pětidveřového hatchbacku, během krátké doby nabídne i praktickou variantu kombi.
Pětidveřový hatchback se chlubí délkou 4245 mm, celkovou šířkou 1775 mm, výškou 1480 milimetrů a rozvorem náprav 2650 mm.
Konkurovat chce Hyundai i30 rovněž dostatečně širokou výbavou. Bude nabízen celkem ve čtyřech stupních výbavy (Classic, Comfort, Style a Premium), a přestože jejich podoba pro český a slovenský trh ještě není definitivně stanovena, je téměř jisté, že standardem pro vůz bude osm airbagů, antiblokovací systém brzd (ABS), centrální zamykání, palubní počítač, audiosystém s přehrávačem CD a MP3 a patnáctipalcová kola. Za příplatek nebo u vyšších verzí standardně přibudou ještě stabilizační systém (ESP), klimatizace nebo šestnáctipalcová kola. Novinka bude nabízena v deseti možných barevných odstínech, dvou perlových a v šesti metalických. Interiér bude vytvořen ze dvou druhů látek nebo kůže ve dvou odstínech.
Zákazník si bude moci vybrat z pěti agregátů, z toho dvě alternativy nabídnou i dieselové provedení. Nabídka startuje benzínovou čtrnáctistovkou s maximálním výkonem 80 kW při 6200 min-1, šestnáctistovka poskytuje v benzínové variantě maximální výkon 90 kW při 6200 min-1, v dieselové verzi výkon 85 kW při 4000 min-1 a hlavně 235 Nm točivého momentu v rozmezí 1900 až 2500 min-1. Jeho předností bude zcela jistě úspornost, protože kombinovanou spotřebu má na hranici 4,7 l/100 km. Vrcholem obou typů motorizací bude dvoulitr. Zatímco benzínová verze nabídne ze zdvihového objemu 1975 cm3 maximální výkon 105 kW při 6000 min-1, u dieselové to bude z objemu 1991 cm3 maximální výkon 103 kW při 3800 min-1. Největší točivý moment má benzínový dvoulitr na 188 Nm při 4600 min-1, dieselový 304 Nm od 1900 do 2500 otáček. Benzínový dvoulitr spotřebuje na stokilometrové trase 7,1 litru pohonných hmot, dvoulitrový diesel pouhých 5,4 litru nafty. Motorizace pro kombi nebyly zatím zveřejněny, ale dá se čekat totožná nabídka.
foto. www.auto-news.cz