Koncept s pohonem na směs HCNG

Jan Fiala, 8. června 2007, 16:35 Google+

Projekt Aetek FYK má posloužit jako názorná ukázka skutečnosti, že jedním z alternativních paliv budoucnosti může být i směs zemního plynu s vodíkem. Projekt má připravit pozici pro prodej vozů,

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
3 MPS Extreme

3 MPS Extreme | foto: Aetek

Sdílejte článek

využívajících pro pohon motoru právě tento typ paliva a rozptýlit obavy potenciálních zákazníků z možných rizik jeho používání.

Směs vodíku a zemního plynu (HCNG) není v povědomí automobilové veřejnosti příliš známa. Přesto jde  o seriózní alternativní palivo pro pohon vozidel, která mohou splnit veškeré současné požadavky zákazníků na osobní automobily. Směs zemního plynu a vodíku HCNG je tvořena z 8-20% vodíkem, zbytek pak tvoři stlačený zemní plyn.
Koncept Aetek FYK je sestrojen převážně z hliníku, a proto se vyznačuje odolností a pevností, kombinovanými s nízkou hmotností. Ve voze jsou instalována špičková bezdrátová komunikační zařízení, která využívají služeb norských IT společností; díky tomu koncept FYK překračuje očekávání zákazníků, toužících po "obyčejném" sportovním voze.

Karoserie, podvozek, díly zavěšení kol, disky kol, motor a dokonce i interiér vozu jsou vyrobeny z recyklovatelného hliníku. Design exteriéru a interiéru se pak vyznačuje nejrozmanitějšími variacemi na téma povrchového opraqcování tohoto materiálu.

Statoil, norská společnost, těžící ropu a zemní plyn, spatřuje v podobě HCNG jeden z možných komerčních kroků vpřed a doufá v budoucí potenciál tohoto paliva na trhu poté, co se svět bude muset vypořádat se stále menšími zásobami ropy. Proto se Statoil rozhodl vyrábět pro projekt Aetek FYK použitelné palivo. Navíc byl koncept Aetek FYK představen současně s otevřením první norské čerpací stanice Statoil, která nabízí možnost doplnění vodíku, směsi NaturalHy či zemního plynu - tuto stanici najdete ve Forusu v komunitě Stavanger.

Zdroj: Aetek, Statoil

Vytisknout

Diskuze: Koncept s pohonem na směs HCNG

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

GT-R

Crossover Nissan Dualis překvapil i výrobce

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud