Projekt Aetek FYK má posloužit jako názorná ukázka skutečnosti, že jedním z alternativních paliv budoucnosti může být i směs zemního plynu s vodíkem. Projekt má připravit pozici pro prodej vozů,
využívajících pro pohon motoru právě tento typ paliva a rozptýlit obavy potenciálních zákazníků z možných rizik jeho používání. Směs vodíku a zemního plynu (HCNG) není v povědomí automobilové veřejnosti příliš známa. Přesto jde o seriózní alternativní palivo pro pohon vozidel, která mohou splnit veškeré současné požadavky zákazníků na osobní automobily. Směs zemního plynu a vodíku HCNG je tvořena z 8-20% vodíkem, zbytek pak tvoři stlačený zemní plyn. Koncept Aetek FYK je sestrojen převážně z hliníku, a proto se vyznačuje odolností a pevností, kombinovanými s nízkou hmotností. Ve voze jsou instalována špičková bezdrátová komunikační zařízení, která využívají služeb norských IT společností; díky tomu koncept FYK překračuje očekávání zákazníků, toužících po "obyčejném" sportovním voze.
Karoserie, podvozek, díly zavěšení kol, disky kol, motor a dokonce i interiér vozu jsou vyrobeny z recyklovatelného hliníku. Design exteriéru a interiéru se pak vyznačuje nejrozmanitějšími variacemi na téma povrchového opraqcování tohoto materiálu.
Statoil, norská společnost, těžící ropu a zemní plyn, spatřuje v podobě HCNG jeden z možných komerčních kroků vpřed a doufá v budoucí potenciál tohoto paliva na trhu poté, co se svět bude muset vypořádat se stále menšími zásobami ropy. Proto se Statoil rozhodl vyrábět pro projekt Aetek FYK použitelné palivo. Navíc byl koncept Aetek FYK představen současně s otevřením první norské čerpací stanice Statoil, která nabízí možnost doplnění vodíku, směsi NaturalHy či zemního plynu - tuto stanici najdete ve Forusu v komunitě Stavanger.
Zdroj: Aetek, Statoil
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.