využívajících pro pohon motoru právě tento typ paliva a rozptýlit obavy potenciálních zákazníků z možných rizik jeho používání.
Směs vodíku a zemního plynu (HCNG) není v povědomí automobilové veřejnosti příliš známa. Přesto jde o seriózní alternativní palivo pro pohon vozidel, která mohou splnit veškeré současné požadavky zákazníků na osobní automobily. Směs zemního plynu a vodíku HCNG je tvořena z 8-20% vodíkem, zbytek pak tvoři stlačený zemní plyn.
Koncept Aetek FYK je sestrojen převážně z hliníku, a proto se vyznačuje odolností a pevností, kombinovanými s nízkou hmotností. Ve voze jsou instalována špičková bezdrátová komunikační zařízení, která využívají služeb norských IT společností; díky tomu koncept FYK překračuje očekávání zákazníků, toužících po "obyčejném" sportovním voze.
Karoserie, podvozek, díly zavěšení kol, disky kol, motor a dokonce i interiér vozu jsou vyrobeny z recyklovatelného hliníku. Design exteriéru a interiéru se pak vyznačuje nejrozmanitějšími variacemi na téma povrchového opraqcování tohoto materiálu.
Statoil, norská společnost, těžící ropu a zemní plyn, spatřuje v podobě HCNG jeden z možných komerčních kroků vpřed a doufá v budoucí potenciál tohoto paliva na trhu poté, co se svět bude muset vypořádat se stále menšími zásobami ropy. Proto se Statoil rozhodl vyrábět pro projekt Aetek FYK použitelné palivo. Navíc byl koncept Aetek FYK představen současně s otevřením první norské čerpací stanice Statoil, která nabízí možnost doplnění vodíku, směsi NaturalHy či zemního plynu - tuto stanici najdete ve Forusu v komunitě Stavanger.
Zdroj: Aetek, Statoil