Magna Steyr Mila, střecha čtyřikrát jinak

Pavel Stavebník, 4. června 2007, 15:46 Google+

Na ženevském autosalonu představila rakouská společnost MAGNA STEYR svůj osobitý systém střechy pro sportovní vozy, který umožňuje čtyři typy zastřešení v závislosti na povětrnostních podmínkách a náladě cestujících.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
MILA

MILA | foto: Magna Steyr

Sdílejte článek

Automaticky skládaná střecha je dnes u skutečně sportovních roadsterů běžností, problémem systémů je výrazné zmenšení zavazadlového prostoru po chvíli trvající přestavbě v kabriolet.

Na svém konceptu MILA představil MAGNA STEYR řešení, které umožňuje mít jak kupé, tak landaulet, roadster či copster.

Kupé nemusí být představováno, všechny díly střechy chrání posádku před větrem i deštěm.

Landaulet je název, který znají asi jen někteří naši předkové nebo milovníci veteránů. Označení vzniklo ještě v době kočárů tažených koňmi. V případě MILA je to tvar, kdy je střecha na svém místě a pouze zadní sklo je sklopeno, posádka je chráněna před větrem a sluncem, ale kontakt s okolím je proti kupé podstatně realističtější.

Roadster je také znám a každý ví, že vůz s tímto označením má přední sklo a případně pouze ochranné rámy pro bezpečnost posádky při převrácení vozu. Prostor, který zabírá v takovém případě střecha v zavazadlovém prostoru, je podle Rakušanů redukován o 20% díky zachování B sloupků v původní poloze, ty ostatně také splňují ochrannou funkci při zmíněném převrácení.

Copster je možná také poněkud méně známým termínem a více je používán za Atlantickým oceánem než v Evropě. V podstatě je vyjmuta a uložena pouze horní část střechy přímo nad hlavou posádky, zatímco zadní sklo zůstává ve své pozici.

Veškeré ovládání spočívá ve stisku tlačítka a požadovaného módu úpravy vozu. Celá konstrukce spočívá na silných kloubech vetknutých do B sloupku a pohyb je zajišťován hydraulickým systémem.

Až budoucnost ukáže, zda si najde systém od firmy MAGNA STEYR uplatnění a zda si patentovaný prvek koupí některá automobilka pro uplatnění ve svých modelech...

Foto: Magna Steyr
Vytisknout

Diskuze: Magna Steyr Mila, střecha čtyřikrát jinak

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Blade

Volkswagen Golf Variant přichází i k nám

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud