Mazda oslavila 40 let rotačního motoru

ar1, 3. června 2007, 01:18 Google+

Uplynulo již 40 let, co světlo světa spatřilo tehdy zcela nový způsob navržení hnacího systému spalovacího motoru – Wankelova rotačního motoru Mazda.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
RX-8 Hydrogen

RX-8 Hydrogen | foto: Mazda Motor

Sdílejte článek

První rotační motor se objevil v modelu Mazdy nesoucí jméno Cosmo Sport. Šlo o malé sportovní kupé, které však nepoužívalo rotační způsob pohonu oproti konvenčním válcům jako zcela první. Tím byl automobil  NSU Spyder, jenž měl premiéru již v roce 1963 a který měl také velké problémy se s potřebou. NSU záhy zbankrotovalo a bylo pohlcenou skupinou VW-Audi Group.

Nejznámější rotační motor Mazdy je tzv. RX-series, jenž se užíval a užívá ve sportovních kupé: Model RX-7 má celosvětově dodávaný rotační motor, RX-8 z roku 2003 v tomto trendu pokračoval. Tento motor navíc získal i ocenění „International Engine of the Year“

V roce 1991 slavil rotační motor ve voze Mazda 787B také úspěch ve slavném závodě 24 hodin v Le Mans. Mazda od roku 1967 vyrobila 1 970 000 vozidel s rotačním motorem a vývoj rotačních motoru Dr. Felixe Wankela stále vyvíjí a pokračuje v jeho odkazu.

A jaká bude budoucnost rotačního motoru: Asi jako každá automobilka se bude muset i Mazda zabývat do budoucna ekologií. I Wankelův motor je v tomto směru vyvíjen. Největším příslibem nového věku je rotační motor Mazdy na vodíkový pohon, jenž je už běžně v provozu. Jeho vývoj je v plném proudu a jistě se budeme setkávat s dalšími zprávami o nových verzích tohoto motoru Mazdy.

Vytisknout

Diskuze: Mazda oslavila 40 let rotačního motoru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Volvo

Airbagy ve vozech Volvo slaví 20 let

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

  2. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud