Mazda oslavila 40 let rotačního motoru

ar1, 3. června 2007, 01:18 Google+

Uplynulo již 40 let, co světlo světa spatřilo tehdy zcela nový způsob navržení hnacího systému spalovacího motoru – Wankelova rotačního motoru Mazda.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
RX-8 Hydrogen

RX-8 Hydrogen | foto: Mazda Motor

Sdílejte článek

První rotační motor se objevil v modelu Mazdy nesoucí jméno Cosmo Sport. Šlo o malé sportovní kupé, které však nepoužívalo rotační způsob pohonu oproti konvenčním válcům jako zcela první. Tím byl automobil  NSU Spyder, jenž měl premiéru již v roce 1963 a který měl také velké problémy se s potřebou. NSU záhy zbankrotovalo a bylo pohlcenou skupinou VW-Audi Group.

Nejznámější rotační motor Mazdy je tzv. RX-series, jenž se užíval a užívá ve sportovních kupé: Model RX-7 má celosvětově dodávaný rotační motor, RX-8 z roku 2003 v tomto trendu pokračoval. Tento motor navíc získal i ocenění „International Engine of the Year“

V roce 1991 slavil rotační motor ve voze Mazda 787B také úspěch ve slavném závodě 24 hodin v Le Mans. Mazda od roku 1967 vyrobila 1 970 000 vozidel s rotačním motorem a vývoj rotačních motoru Dr. Felixe Wankela stále vyvíjí a pokračuje v jeho odkazu.

A jaká bude budoucnost rotačního motoru: Asi jako každá automobilka se bude muset i Mazda zabývat do budoucna ekologií. I Wankelův motor je v tomto směru vyvíjen. Největším příslibem nového věku je rotační motor Mazdy na vodíkový pohon, jenž je už běžně v provozu. Jeho vývoj je v plném proudu a jistě se budeme setkávat s dalšími zprávami o nových verzích tohoto motoru Mazdy.

Vytisknout

Diskuze: Mazda oslavila 40 let rotačního motoru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volvo

Airbagy ve vozech Volvo slaví 20 let

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud