Městské vozítko s čistě elektrickým pohonem

Jan Fiala, 31. května 2007, 06:25 Google+

TH!NK city je zcela nové auto, jehož výroba začne na podzim letošního roku. Díky vylepšené nové technologii akumulátorů bylo možné proti předchůdci zdvojnásobit dojezd vozu TH!NK.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
1L

1L | foto: TH!NK

Sdílejte článek

Také design byl poněkud vylepšen, a to jak návrháři v Norsku, odkud vůz pochází, tak také spolupracujícími zahraničními inženýry. V současné době se tedy pracuje na konečné přípravě výroby a první vozy, schválené pro provoz, by měly sjet z výrobního pásu na konci letošního roku.

Maximální rychlost Think City je 100km/h, což s rezervou vyhovuje provozní rychlosti, požadované ve městě nebo na většině okresních silnic. A přestože zůstává faktem, že na dálnici bude Think City spíše brzdou provozu a většina automobilů jej bude předjíždět, alespoň nehrozí riziko pokuty za příliš rychlou jízdu.
V příměstském provozu ocení řidič svěží zrychlení Think City, díky kterému je jízda zábavou a kterému budou mít potíže stačit ostatní účastníci silničního provozu.

Think City vyžaduje od svého řidiče jen velmi málo schopností - v zásadě by ho měl umět ovládat každý, kdo zvládne telefonování mobilem. Pokud po nočním připojení k elektrické síti přijdete ráno k nabitému vozu, budete mít v zásobě dojezd až 180km - a to za pouhý zlomek ceny, kterou byste museli zaplatit za odpovídající množství benzinu či nafty. Think City je prostě vyroben tak, aby byl snadno řiditelný a ovladatelný.

Mechanici si při výrobě Think City jen zřídka musejí měnit overal. Vůz získává energii, potřebnou pro provoz, ze zabudovaných baterií, takže nevyžaduje výměny oleje a pravidelnou údržbu pohonného ústrojí. Celých 90% energie vozu Think City je přeměňováno na dopředný pohyb vozu. Ve srovnání s tím má tradiční spalovací motor ztráty až 70% - ty vznikají třením a tepelnými ztrátami. Takže, řečeno jinými slovy - Think City si pro dojezd na stejnou vzdálenost vystačí se třetinou energie, kterou pro totéž potřebuje vůz se spalovacím motorem.

Vůz má sloužit řidiči, nikoliv řidič vozu. Proto je Think City navržen tak, aby byl robustní, patřičně odolný a jen obtížně poškoditelný. Vůz nemá spojku, která by se mohla spálit. Nemá ani ventilátor chladiče, který se může zaseknout. Nemá výfukový systém, který může prorezivět. Nemá zapalovací svíčky ani indukční cívky, které se mohou poškodit. Elektromotor má jen málo pohybujících se částí (v zásadě jen rotor), takže je velice nenáročný na provoz i údržbu. Karoserie vozu je vyrobena z plastů, odpadá potřeba jejího lakování, a v případě jejího poškození na parkovišti není toto poškození díky probarvení plastů nijak zvlášť viditelné - jednodušší to snad už ani nemůže být.

Foto: Think

Vytisknout

Diskuze: Městské vozítko s čistě elektrickým pohonem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Porsche

TechArt slaví 20 let

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud