Městské vozítko s čistě elektrickým pohonem

Jan Fiala, 31. května 2007, 06:25 Google+

TH!NK city je zcela nové auto, jehož výroba začne na podzim letošního roku. Díky vylepšené nové technologii akumulátorů bylo možné proti předchůdci zdvojnásobit dojezd vozu TH!NK.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
1L

1L | foto: TH!NK

Sdílejte článek

Také design byl poněkud vylepšen, a to jak návrháři v Norsku, odkud vůz pochází, tak také spolupracujícími zahraničními inženýry. V současné době se tedy pracuje na konečné přípravě výroby a první vozy, schválené pro provoz, by měly sjet z výrobního pásu na konci letošního roku.

Maximální rychlost Think City je 100km/h, což s rezervou vyhovuje provozní rychlosti, požadované ve městě nebo na většině okresních silnic. A přestože zůstává faktem, že na dálnici bude Think City spíše brzdou provozu a většina automobilů jej bude předjíždět, alespoň nehrozí riziko pokuty za příliš rychlou jízdu.
V příměstském provozu ocení řidič svěží zrychlení Think City, díky kterému je jízda zábavou a kterému budou mít potíže stačit ostatní účastníci silničního provozu.

Think City vyžaduje od svého řidiče jen velmi málo schopností - v zásadě by ho měl umět ovládat každý, kdo zvládne telefonování mobilem. Pokud po nočním připojení k elektrické síti přijdete ráno k nabitému vozu, budete mít v zásobě dojezd až 180km - a to za pouhý zlomek ceny, kterou byste museli zaplatit za odpovídající množství benzinu či nafty. Think City je prostě vyroben tak, aby byl snadno řiditelný a ovladatelný.

Mechanici si při výrobě Think City jen zřídka musejí měnit overal. Vůz získává energii, potřebnou pro provoz, ze zabudovaných baterií, takže nevyžaduje výměny oleje a pravidelnou údržbu pohonného ústrojí. Celých 90% energie vozu Think City je přeměňováno na dopředný pohyb vozu. Ve srovnání s tím má tradiční spalovací motor ztráty až 70% - ty vznikají třením a tepelnými ztrátami. Takže, řečeno jinými slovy - Think City si pro dojezd na stejnou vzdálenost vystačí se třetinou energie, kterou pro totéž potřebuje vůz se spalovacím motorem.

Vůz má sloužit řidiči, nikoliv řidič vozu. Proto je Think City navržen tak, aby byl robustní, patřičně odolný a jen obtížně poškoditelný. Vůz nemá spojku, která by se mohla spálit. Nemá ani ventilátor chladiče, který se může zaseknout. Nemá výfukový systém, který může prorezivět. Nemá zapalovací svíčky ani indukční cívky, které se mohou poškodit. Elektromotor má jen málo pohybujících se částí (v zásadě jen rotor), takže je velice nenáročný na provoz i údržbu. Karoserie vozu je vyrobena z plastů, odpadá potřeba jejího lakování, a v případě jejího poškození na parkovišti není toto poškození díky probarvení plastů nijak zvlášť viditelné - jednodušší to snad už ani nemůže být.

Foto: Think

Vytisknout

Diskuze: Městské vozítko s čistě elektrickým pohonem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Porsche

TechArt slaví 20 let

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud