Malý čtyřválec TSI v další výkonové verzi

Jan Fiala, 29. května 2007, 07:45 Google+

Ekonomičtější, přesto stále dostatečně výkonná - právě taková by měla být další verze malého přeplňovaného čtyřválce TSI od Volkswagenu. Spotřeba v porovnání s výkonnějšími verzemi má poklesnout o 6 procent.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen

Volkswagen | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Maximální výkon při minimální spotřebě pohonných hmot - to je charakteristika, díky které si malý přeplňovaný čtyřválec TSI od Volkswagenu získal za dobu své krátké existence celou řadu příznivců.

Doposud se vyrábělo ve dvou výkonových variantách, a to s výkonem 125 kW/170 koní, nebo 103 kW/140 koní. Tyto verze najdeme pod kapotou modelů Golf, Golf Plus, Golf Variant, Jetta a Touran.
V letech 2006 i 2007 byl tento motor oceněn v soutěži Motor roku.
Nyní představuje Volkswagen třetí verzi motoru TSI, která bude dosahovat výkonu 90 kW/122 koní a bude nabízena pro modelovou řadu Golf v průběhu roku 2007.

Nová verze motoru TSI nahradí pod kapotou Golfů atmosférický motor 1.6 FSI s přímým vstřikem paliva, který disponuje výkonem 85 kW/115 koní. Motor TSI by měl dosahovat o 6% nižší spotřeby paliva a přitom nabídne lepší výkon i točivý moment. A protože i zdvihový objem motoru je menší, může v některých zemích být i levnější variantou z pohledu daní či sazeb povinného ručení.
Ve srovnání s motorem FSI nabízí TSI o 30% vyšší maximum točivého momentu, tedy 200 Nm. Přitom je tato hodnota k dispozici již od 1500 otáček za minutu. Navíc celých 80% maxima točivého momentu je k dispozici již ve 1250 otáčkách - v tomto nízkém spektru otáček je točivý moment motoru TSI ve srovnání s motorem FSI dokonce o 66% vyšší.
To je další výhodou z hlediska ekonomiky provozu - díky vyššímu točivému momentu, dostupnému v širokém spektru otáček, bylo možno použít delší převodové stupně a tím dosáhnout nižší spotřeby paliva.
V průběhu roku 2007 by se dokonce měl představit Golf s motorem TSI v kombinaci s novou verzí dvoustupňové převodovky DSG, která bude disponovat sedmi převodovými stupni.

Technické specifikace nové verze motoru TSI:

- použitelný pro modely do velikosti VW Passat
- výkon 90 kW/122 koní v rozmezí 5000 - 6400 otáček
- maximum točivého momentu 200 Nm je dostupné v rozmezí 1500 - 3500 otáček
- 80% maxima točivého momentu je k dispozici již ve 1250 otáčkách
- maximum točivého momentu je o 30% vyšší, než u motoru 1.6 FSI
- v 1500 otáčkách je točivý moment oproti motoru 1.6 FSI vyšší o 66%
- spotřeba paliva nižší o 6%
- zdvihový objem 1390 ccm
- vrtání 76.5 mm, zdvih 75,6 mm
- kompresní poměr 10:1
- elektronické přímé vstřikování benzinu, čidlo klepání pro každý válec
- přeplňování až 1.8 bar
- maximální otáčky turbodmychadla 220 000
- elektronicky řízený obtokový ventil turbodmychadla
- provoz na bezolovnatý benzin oktanového čísla minimálně 95
- hmotnost motoru 131 kilogramů

Zdroj, foto: Volkswagen

Vytisknout

Diskuze: Malý čtyřválec TSI v další výkonové verzi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Jetta

Volkswagen cenově zvýhodní Jettu a Sharan

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud