Ekonomičtější, přesto stále dostatečně výkonná - právě taková by měla být další verze malého přeplňovaného čtyřválce TSI od Volkswagenu. Spotřeba v porovnání s výkonnějšími verzemi má poklesnout o 6 procent.
Maximální výkon při minimální spotřebě pohonných hmot - to je charakteristika, díky které si malý přeplňovaný čtyřválec TSI od Volkswagenu získal za dobu své krátké existence celou řadu příznivců.
Doposud se vyrábělo ve dvou výkonových variantách, a to s výkonem 125 kW/170 koní, nebo 103 kW/140 koní. Tyto verze najdeme pod kapotou modelů Golf, Golf Plus, Golf Variant, Jetta a Touran. V letech 2006 i 2007 byl tento motor oceněn v soutěži Motor roku. Nyní představuje Volkswagen třetí verzi motoru TSI, která bude dosahovat výkonu 90 kW/122 koní a bude nabízena pro modelovou řadu Golf v průběhu roku 2007.
Nová verze motoru TSI nahradí pod kapotou Golfů atmosférický motor 1.6 FSI s přímým vstřikem paliva, který disponuje výkonem 85 kW/115 koní. Motor TSI by měl dosahovat o 6% nižší spotřeby paliva a přitom nabídne lepší výkon i točivý moment. A protože i zdvihový objem motoru je menší, může v některých zemích být i levnější variantou z pohledu daní či sazeb povinného ručení. Ve srovnání s motorem FSI nabízí TSI o 30% vyšší maximum točivého momentu, tedy 200 Nm. Přitom je tato hodnota k dispozici již od 1500 otáček za minutu. Navíc celých 80% maxima točivého momentu je k dispozici již ve 1250 otáčkách - v tomto nízkém spektru otáček je točivý moment motoru TSI ve srovnání s motorem FSI dokonce o 66% vyšší. To je další výhodou z hlediska ekonomiky provozu - díky vyššímu točivému momentu, dostupnému v širokém spektru otáček, bylo možno použít delší převodové stupně a tím dosáhnout nižší spotřeby paliva. V průběhu roku 2007 by se dokonce měl představit Golf s motorem TSI v kombinaci s novou verzí dvoustupňové převodovky DSG, která bude disponovat sedmi převodovými stupni.
Technické specifikace nové verze motoru TSI:
- použitelný pro modely do velikosti VW Passat - výkon 90 kW/122 koní v rozmezí 5000 - 6400 otáček - maximum točivého momentu 200 Nm je dostupné v rozmezí 1500 - 3500 otáček - 80% maxima točivého momentu je k dispozici již ve 1250 otáčkách - maximum točivého momentu je o 30% vyšší, než u motoru 1.6 FSI - v 1500 otáčkách je točivý moment oproti motoru 1.6 FSI vyšší o 66% - spotřeba paliva nižší o 6% - zdvihový objem 1390 ccm - vrtání 76.5 mm, zdvih 75,6 mm - kompresní poměr 10:1 - elektronické přímé vstřikování benzinu, čidlo klepání pro každý válec - přeplňování až 1.8 bar - maximální otáčky turbodmychadla 220 000 - elektronicky řízený obtokový ventil turbodmychadla - provoz na bezolovnatý benzin oktanového čísla minimálně 95 - hmotnost motoru 131 kilogramů
Zdroj, foto: Volkswagen
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?