Ekonomičtější, přesto stále dostatečně výkonná - právě taková by měla být další verze malého přeplňovaného čtyřválce TSI od Volkswagenu. Spotřeba v porovnání s výkonnějšími verzemi má poklesnout o 6 procent.
Maximální výkon při minimální spotřebě pohonných hmot - to je charakteristika, díky které si malý přeplňovaný čtyřválec TSI od Volkswagenu získal za dobu své krátké existence celou řadu příznivců.
Doposud se vyrábělo ve dvou výkonových variantách, a to s výkonem 125 kW/170 koní, nebo 103 kW/140 koní. Tyto verze najdeme pod kapotou modelů Golf, Golf Plus, Golf Variant, Jetta a Touran. V letech 2006 i 2007 byl tento motor oceněn v soutěži Motor roku. Nyní představuje Volkswagen třetí verzi motoru TSI, která bude dosahovat výkonu 90 kW/122 koní a bude nabízena pro modelovou řadu Golf v průběhu roku 2007.
Nová verze motoru TSI nahradí pod kapotou Golfů atmosférický motor 1.6 FSI s přímým vstřikem paliva, který disponuje výkonem 85 kW/115 koní. Motor TSI by měl dosahovat o 6% nižší spotřeby paliva a přitom nabídne lepší výkon i točivý moment. A protože i zdvihový objem motoru je menší, může v některých zemích být i levnější variantou z pohledu daní či sazeb povinného ručení. Ve srovnání s motorem FSI nabízí TSI o 30% vyšší maximum točivého momentu, tedy 200 Nm. Přitom je tato hodnota k dispozici již od 1500 otáček za minutu. Navíc celých 80% maxima točivého momentu je k dispozici již ve 1250 otáčkách - v tomto nízkém spektru otáček je točivý moment motoru TSI ve srovnání s motorem FSI dokonce o 66% vyšší. To je další výhodou z hlediska ekonomiky provozu - díky vyššímu točivému momentu, dostupnému v širokém spektru otáček, bylo možno použít delší převodové stupně a tím dosáhnout nižší spotřeby paliva. V průběhu roku 2007 by se dokonce měl představit Golf s motorem TSI v kombinaci s novou verzí dvoustupňové převodovky DSG, která bude disponovat sedmi převodovými stupni.
Technické specifikace nové verze motoru TSI:
- použitelný pro modely do velikosti VW Passat - výkon 90 kW/122 koní v rozmezí 5000 - 6400 otáček - maximum točivého momentu 200 Nm je dostupné v rozmezí 1500 - 3500 otáček - 80% maxima točivého momentu je k dispozici již ve 1250 otáčkách - maximum točivého momentu je o 30% vyšší, než u motoru 1.6 FSI - v 1500 otáčkách je točivý moment oproti motoru 1.6 FSI vyšší o 66% - spotřeba paliva nižší o 6% - zdvihový objem 1390 ccm - vrtání 76.5 mm, zdvih 75,6 mm - kompresní poměr 10:1 - elektronické přímé vstřikování benzinu, čidlo klepání pro každý válec - přeplňování až 1.8 bar - maximální otáčky turbodmychadla 220 000 - elektronicky řízený obtokový ventil turbodmychadla - provoz na bezolovnatý benzin oktanového čísla minimálně 95 - hmotnost motoru 131 kilogramů
Zdroj, foto: Volkswagen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.