Návštěvníci automobilové výstavy JSAE, která se v koná v japonském městě Yokohama, budou prvními, kdož spatří unikátní Lotus Exige 265E mimo území Velké Británie.
Tento vůz, který vychází se sériového Lotus Exige S, se možná nakonec přece jen dočká výroby ...
Předváděný prototyp Lotus Exige 265E flex-fuel je upravenou verzí sériového modelu Exige S, která však dokáže spalovat, narozdíl od sériového vozu, směs benzinu a bioethanolu. Motor je schopen pracovat v několika režimech a může být provozován na benzin nebo směs benzin a bioethanolu, ve které však musí podíl benzinu dosáhnout alespoň 15% - tato směs 85% bioethanolu a 15% benzinu je nazývána E85.
Lotus Exige 265E je jedním z nejrychlejších vozů, které jsou poháněny bioethanolem. Pod kapotou tohoto vozu je upravená verze přeplňovaného čtyřválce z produkčního Lotus Exige S. Motor dosahuje výkonu 197 kW (268 koní), díky čemuž Exige 265E zrychlí z klidu na 100 kmh/h za 4.1 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 254 km/h.
Pohonná jednotka modelu Exige 265E je vybavena oproti sériovému Exige S upraveným palivovým systémem s sofistikovaným programem motormanagementu, vyvinutým Lotusem. V palivové nádrži je umístěn senzor, který v reálném čase vyhodnocuje poměr benzinu a bioethanolu a na základě zjištěných hodnot upravuje chování řídící jednotky motoru, plnění motoru, časování a zdvih ventilů, nebo okamžik zážehu směsi ve válcích.
Foto: Lotus
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?