Návštěvníci automobilové výstavy JSAE, která se v koná v japonském městě Yokohama, budou prvními, kdož spatří unikátní Lotus Exige 265E mimo území Velké Británie.
Tento vůz, který vychází se sériového Lotus Exige S, se možná nakonec přece jen dočká výroby ...
Předváděný prototyp Lotus Exige 265E flex-fuel je upravenou verzí sériového modelu Exige S, která však dokáže spalovat, narozdíl od sériového vozu, směs benzinu a bioethanolu. Motor je schopen pracovat v několika režimech a může být provozován na benzin nebo směs benzin a bioethanolu, ve které však musí podíl benzinu dosáhnout alespoň 15% - tato směs 85% bioethanolu a 15% benzinu je nazývána E85.
Lotus Exige 265E je jedním z nejrychlejších vozů, které jsou poháněny bioethanolem. Pod kapotou tohoto vozu je upravená verze přeplňovaného čtyřválce z produkčního Lotus Exige S. Motor dosahuje výkonu 197 kW (268 koní), díky čemuž Exige 265E zrychlí z klidu na 100 kmh/h za 4.1 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 254 km/h.
Pohonná jednotka modelu Exige 265E je vybavena oproti sériovému Exige S upraveným palivovým systémem s sofistikovaným programem motormanagementu, vyvinutým Lotusem. V palivové nádrži je umístěn senzor, který v reálném čase vyhodnocuje poměr benzinu a bioethanolu a na základě zjištěných hodnot upravuje chování řídící jednotky motoru, plnění motoru, časování a zdvih ventilů, nebo okamžik zážehu směsi ve válcích.
Foto: Lotus
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.