Dnes si ukážeme, že i v exotickém Mexiku jsou schopní automobiloví designéři. Společnost TECNOIDEA, S.A DE C.V (www.mastrettadesign.com), sídlící přímo v hlavním městě Mexico City, totiž představila první prototyp nopvého sportovního vozu MASTRETTA MXT.
Model MXT je dvousedadlovým sportovním vozem s uprostřed umístěným motorem, který hodlá společnost prodávat nejen na lokálním trhu v Mexiku, ale také na mezinárodních trzích.
Vůz byl navržen a vyvinut týmem designérů projektu MXT, který navázal na dvouletou spolupráci Mexičanů s renomovanými a prestižními společnostmi z Velké Británie a Spojených států amerických. Rám vozu je vyvinut ze speciálních hliníkových výlisků, a je doplněn pomocnými rámy z vysokopevnostní oceli. Podvozek je vybaven lichoběžníkovými rameny s nezávislým zavěšením. Karoserie je vyráběna v uzavřených formách s technologií kvalitních skleněných vláken. Motor a převodovka produkčního vozu budou pocházet od etablovaného výrobce z Mexika.
Vůz je v současné době dolaďován a intenzivně testován tak, aby vyhověl veškerým požadavkům na evropskou homologaci malosériově vyráběných vozů. Jakmile bude tato homologace potvrzena, předpokládá se představení vozu evropské veřejnosti a následné zahájení jeho prodeje. Na americkém trhu bude vůz nabízen nejprve jako "skládačka" - tedy v podobě stavebnice dílů, kterou si zájemce sám sestaví do konečné podoby. Standardní smontovaná verze vozu by se měla začít prodávat až koncem roku 2008. Představení vozu v produkční podobě proběhne v prosinci letošního roku, samotná výroba bude zahájena v lednu roku 2008. V prvním roce se předpokládá vyrobení 150 automobilů.
Specifikace vozu:
Cena: U$ 55000 Zahájení výroby: leden 2008 Motor: řadový čtyřválec s objeme 2,3 litru, atmosféricky plněný Hmotnost vozu: 970 Kg Výkon: 200 koní Maximální rychlost: 230 Km/h Zrychlení z klidu na 100 Km/h: 5,8 sekundy Brzdy: s větranými kotouči o průměru 298,5 mm, vybavené systémem ABS
Foto: Mastretta Design
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.