Dnes si ukážeme, že i v exotickém Mexiku jsou schopní automobiloví designéři. Společnost TECNOIDEA, S.A DE C.V (www.mastrettadesign.com), sídlící přímo v hlavním městě Mexico City, totiž představila první prototyp nopvého sportovního vozu MASTRETTA MXT.
Model MXT je dvousedadlovým sportovním vozem s uprostřed umístěným motorem, který hodlá společnost prodávat nejen na lokálním trhu v Mexiku, ale také na mezinárodních trzích.
Vůz byl navržen a vyvinut týmem designérů projektu MXT, který navázal na dvouletou spolupráci Mexičanů s renomovanými a prestižními společnostmi z Velké Británie a Spojených států amerických. Rám vozu je vyvinut ze speciálních hliníkových výlisků, a je doplněn pomocnými rámy z vysokopevnostní oceli. Podvozek je vybaven lichoběžníkovými rameny s nezávislým zavěšením. Karoserie je vyráběna v uzavřených formách s technologií kvalitních skleněných vláken. Motor a převodovka produkčního vozu budou pocházet od etablovaného výrobce z Mexika.
Vůz je v současné době dolaďován a intenzivně testován tak, aby vyhověl veškerým požadavkům na evropskou homologaci malosériově vyráběných vozů. Jakmile bude tato homologace potvrzena, předpokládá se představení vozu evropské veřejnosti a následné zahájení jeho prodeje. Na americkém trhu bude vůz nabízen nejprve jako "skládačka" - tedy v podobě stavebnice dílů, kterou si zájemce sám sestaví do konečné podoby. Standardní smontovaná verze vozu by se měla začít prodávat až koncem roku 2008. Představení vozu v produkční podobě proběhne v prosinci letošního roku, samotná výroba bude zahájena v lednu roku 2008. V prvním roce se předpokládá vyrobení 150 automobilů.
Specifikace vozu:
Cena: U$ 55000 Zahájení výroby: leden 2008 Motor: řadový čtyřválec s objeme 2,3 litru, atmosféricky plněný Hmotnost vozu: 970 Kg Výkon: 200 koní Maximální rychlost: 230 Km/h Zrychlení z klidu na 100 Km/h: 5,8 sekundy Brzdy: s větranými kotouči o průměru 298,5 mm, vybavené systémem ABS
Foto: Mastretta Design
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?