Autodelta oznámila světovou premiéru nejrychlejší a nejvýkonnější verze kupé Alfa GT - Autodelta GT 3.7 Super. Vůz disponuje přeplňovaným motorem o výkonu 405 koní, dosahuje maximální rychlosti 293 km/h a zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,9 sekundy. Autodelta GT 3.7 Super tak nabízí zájemcům špičkovou úroveň výkonu spolu se skvělou ovladatelností i praktičností tohoto vozu.
Alfa GT kupé byla představena již před čtyřmi roky a na návrhu jejího designu se podílelo proslavené italské designové studio Bertone. Vůz je nejen nádherný, vyznačuje se uhlazenými křivkami a působí velice agilně. Současně je také vskutku praktický, protože jde o čtyřmístné kupé - koneckonců vůz získal mnoho ocenění po celém světě.
Nová Autodelta GT 3.7 Super opět vychází z Alfy GT kupéa navazuje na obchodní úspěch předchozího modelu Autodelta GT 3.2 Super, který disponoval výkonem 320 koní, a jeho následovníka Autodelta GT 3.2 Super Evo (2005) s výkonem 341 koní.
Autodelta tak povyšuje výkon šestiválce Alfa Romeo i schopnosti podvozku na ještě extrémnější výkonovou úroveň.
Motor vznikl převrtáním z původního objemu 3,2 litru na 3750 kubíků a je dopován na prostor nenáročným turbodmychadlem Rotrex C38-81. Motor dále dostal novou hlavu válců, větší vstřikovače paliva a škrticí klapku z motoru Ferrari. Nový je také výfukový systém, navržený speciálně tak, aby vyhověl požadavkům na vyšší výkon. Výsledkem všeho snažení je, že Autodelta GT 3.7 Super dosahuje maximálního výkonu 405 koní v 6800 otáčkách za minutu a maximum točivého momentu 508 Nm je k dispozici ve 4800 otáčkách. Pro strovnání, standardní Alfa GT 3.2 V6 dosahuje výkonu 240 koní a točivého momentu 300 Nm.
Aby byl vůz s pohonem předních kol schopen lépe přenést vyšší výkon motoru na vozovku, dostal Autodeltou speciálně vyvinutý diferenciál s omezenou svorností (LSD). Autodelta také mění standardní převodovku za vylepšenou, která je schopna přenést vyšší výkon a točivý moment.
Autodelta GT 3.7 Super dostala také vylepšený aerodynamický balíček GT Super, který zahrnuje větší spoiler, díky čemuž je vylepšeno proudění vzduchu kolem intercooleru. Do zadního nárazníku byl integrován difusér a v nabídce jsou volitelně také kvalitnější čalounění interiéru Alcantarou na přístrojové desce a dveřních panelech a špičkové kožené čalounění sedaček, potah volantu a dalších prvků - a to v kontrastní barvené kůži.
Foto: Autodelta