Autodelta představuje nejrychlejší Alfu GT na světě - vůz, který dosahuje rychlosti až 293 km/h a disponuje motorem o výkonu 405 koní. Ano, je to Autodelta GT 3.7 Super
Autodelta oznámila světovou premiéru nejrychlejší a nejvýkonnější verze kupé Alfa GT - Autodelta GT 3.7 Super. Vůz disponuje přeplňovaným motorem o výkonu 405 koní, dosahuje maximální rychlosti 293 km/h a zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,9 sekundy. Autodelta GT 3.7 Super tak nabízí zájemcům špičkovou úroveň výkonu spolu se skvělou ovladatelností i praktičností tohoto vozu.
Alfa GT kupé byla představena již před čtyřmi roky a na návrhu jejího designu se podílelo proslavené italské designové studio Bertone. Vůz je nejen nádherný, vyznačuje se uhlazenými křivkami a působí velice agilně. Současně je také vskutku praktický, protože jde o čtyřmístné kupé - koneckonců vůz získal mnoho ocenění po celém světě. Nová Autodelta GT 3.7 Super opět vychází z Alfy GT kupéa navazuje na obchodní úspěch předchozího modelu Autodelta GT 3.2 Super, který disponoval výkonem 320 koní, a jeho následovníka Autodelta GT 3.2 Super Evo (2005) s výkonem 341 koní. Autodelta tak povyšuje výkon šestiválce Alfa Romeo i schopnosti podvozku na ještě extrémnější výkonovou úroveň.
Motor vznikl převrtáním z původního objemu 3,2 litru na 3750 kubíků a je dopován na prostor nenáročným turbodmychadlem Rotrex C38-81. Motor dále dostal novou hlavu válců, větší vstřikovače paliva a škrticí klapku z motoru Ferrari. Nový je také výfukový systém, navržený speciálně tak, aby vyhověl požadavkům na vyšší výkon. Výsledkem všeho snažení je, že Autodelta GT 3.7 Super dosahuje maximálního výkonu 405 koní v 6800 otáčkách za minutu a maximum točivého momentu 508 Nm je k dispozici ve 4800 otáčkách. Pro strovnání, standardní Alfa GT 3.2 V6 dosahuje výkonu 240 koní a točivého momentu 300 Nm.
Aby byl vůz s pohonem předních kol schopen lépe přenést vyšší výkon motoru na vozovku, dostal Autodeltou speciálně vyvinutý diferenciál s omezenou svorností (LSD). Autodelta také mění standardní převodovku za vylepšenou, která je schopna přenést vyšší výkon a točivý moment.
Autodelta GT 3.7 Super dostala také vylepšený aerodynamický balíček GT Super, který zahrnuje větší spoiler, díky čemuž je vylepšeno proudění vzduchu kolem intercooleru. Do zadního nárazníku byl integrován difusér a v nabídce jsou volitelně také kvalitnější čalounění interiéru Alcantarou na přístrojové desce a dveřních panelech a špičkové kožené čalounění sedaček, potah volantu a dalších prvků - a to v kontrastní barvené kůži.
Foto: Autodelta
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?