Minulý týden se dostala do prodejní sítě Škoda Auto ve Velké Británii nová Škoda Fabia a jak jinak by se měla nová škodovka v Británii prezentovat než s úsměvem v tvářích. Vždyť Britové jsou vtipný národ.
Marketing Škody Auto UK láká Brity na novou Fabii přes chuťové buňky každého místního jedince. Byla vyrobena maketa Fabie v měřítku 1:1 a kolem postávají její tvůrci, tedy kuchaři. Televizní reklama se dokonce malé Fabii "posmívá", že je z mouky, vajec, cukru a vody. Slogan Fabii vystihuje jako: "It's a cake." a motor hodnotí: "Ve voze je také sladký motor".
Ale nebojte se, nejde o posměch novému modelu, jde o předem promyšlený marketingový tah. O novém automobilu by se tak mělo mezi Brity hovořit jako o "chutném modelu" s "polevou na dortu" koncernu VW.
Novináři v Británii dokonce dostali kus z dortu poštou, aby mohli sami doma vyzkoušet upéct zmenšenou verzi.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?