Zní to neuvěřitelně, ale je to tak. Spider, který dnes představujeme, je poháněn elektromotory. Jméno vozu je Electrum Spyder a jde o vzrušující dvoumístné kupé-kabriolet, který bude vyroben v omezené sérii.
Vůz je poháněn stejnosměrnými motory při napětí 300 voltů, přičemž jeho efektivní dojezd činí 150 mil (241 km) po plném nabití palubních nikl-zinkových baterií, které jsou dodávány jako standardní výbava. I u modelu Elektrum Spyder, stejně jako u všech vozů série Electrum, je však možno volitelně použít Lithium-Ionové baterie, což prodlouží efektivní dojezd vozu na 300 mil (483km) na jedno nabití.
Specifikace
Počet míst: 2 Délka 4343mm Šířka 1778mm Výška 1194mm Hmotnost 1315 kg Nosnost 317 kg Maximální celková hmotnost 1633 kg Objem zavazadlového prostoru 453 litrů Zrychlení 0 - 100 km/h: 7,2 s Standardní dojezd: 112 - 241 km v závislosti na rychlosti a zatížení Vůz je vybaven odnímatelnou pevnou střechou, tónovanými skly, klimatizací či elektrickými okny. Volitelně lze objednat navigaci, přehrávač CD nebo DVD. Na palubě je umístěn i dobíječ palubních baterií, který lze připojit do běžné zásuvky na 110 nebo 220 V, přičemž doba nabíjení je 2-8 hodin. Foto: Electrum
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?