Zní to neuvěřitelně, ale je to tak. Spider, který dnes představujeme, je poháněn elektromotory. Jméno vozu je Electrum Spyder a jde o vzrušující dvoumístné kupé-kabriolet, který bude vyroben v omezené sérii.
Vůz je poháněn stejnosměrnými motory při napětí 300 voltů, přičemž jeho efektivní dojezd činí 150 mil (241 km) po plném nabití palubních nikl-zinkových baterií, které jsou dodávány jako standardní výbava. I u modelu Elektrum Spyder, stejně jako u všech vozů série Electrum, je však možno volitelně použít Lithium-Ionové baterie, což prodlouží efektivní dojezd vozu na 300 mil (483km) na jedno nabití.
Specifikace
Počet míst: 2 Délka 4343mm Šířka 1778mm Výška 1194mm Hmotnost 1315 kg Nosnost 317 kg Maximální celková hmotnost 1633 kg Objem zavazadlového prostoru 453 litrů Zrychlení 0 - 100 km/h: 7,2 s Standardní dojezd: 112 - 241 km v závislosti na rychlosti a zatížení Vůz je vybaven odnímatelnou pevnou střechou, tónovanými skly, klimatizací či elektrickými okny. Volitelně lze objednat navigaci, přehrávač CD nebo DVD. Na palubě je umístěn i dobíječ palubních baterií, který lze připojit do běžné zásuvky na 110 nebo 220 V, přičemž doba nabíjení je 2-8 hodin. Foto: Electrum
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.