Světovou premiéru si v rakouském Worthersee odbude nejrychlejší Golf všech dob: W12 biturbo je odměnou pro 1,67 majitelů Golfů GTI a zároveň jejim fanouškům.
V Rakouském městu Wothersee se pořádá každoroční sjezd fanoušků Golfů GTI a to již od roku 1982, kdy se objevil první model GTI. Pro tuto slavnost nachystal Volkswagen překvapení – koncept GTI W12. Žádný Golf nebyl doposud silnější, rychlejší nebo širší. Pohání ho 12-ti válcový motor o objemu 6,0 litru navíc dopován dvojicí turbodmychadel, výsledkem je 650 koňských sil a mamutích 750 Nm, což stačí na zrychlení z klidu na 100km/h za raketových 3,7 vteřiny, maximální rychlost je dle výrobce 325 km/h.
Aby se tento obrovský agregát vůbec vešel do relativně kompaktního Golfu, musel být umístěn za přední sedadla řidiče a spolujezdce, to přispívá také ideálnímu rozložení hmotnosti, stejně jako u supersportů. Síla je přenášena přes 6ti – rychlostní automatickou převodovku na zadní kola.
Pro dostatečný přenos síly bylo třeba zvolit širší pneumatiky, respektive vpředu o šíři 235mm a vzadu celých 295mm, ty jsou obuty na kola o velikosti 19 palců. Celek je potom rozšířen a snížen pro vynikající stabilitu, oproti sérii je širší o 120mm, tedy celkově 1.880mm, nízký je pouze 1.420mm. Podvozek a brzdy jsou samozřejmě upraven pro extrémní zacházení.
Zdroj: Volkswagen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.