Audi TT v té nejčistější podobě

Jan Fiala, 17. května 2007, 21:25 Google+

Audi TT je vyhlášené pro své čistě navržené linie, nezaměnitelnou dynamiku a jízdní charakteristiku sportovního vozu. Audi se však rozhodlo představit tu nejčistší formu modelu TT - proto vznikla studie TT Clubsport Quattro.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Taiki

Taiki | foto: Audi

Sdílejte článek

Studie Audi TT clubsport quattro činí z modelu TT Roadster ryzí stroj pro potěšení z jízdy. Stroj s výkonným motorem, špičkovými technologiemi a množstvím charakteristik, vypůjčených ze světa motorsportu - to jsou dominantní vlastnosti Audi TT clubsport quattro.

Vůz nemá střechu ani A sloupek - namísto toho najdeme na voze puze redukovaný větrný štít, díky čemuž zůstává auto extrémně nízké, což evokuje představu speedsteru. Nízké a lehce tónovaný pás oken pak obkružuje také kokpit. Panoramatické okno a dva oblouky za sedačkami jsou reminiscencí závodních vozů. Ochranné oblouky pro případ převrácení jsou převzaty z Audi TT Roadster a jsou posazeny do stejné výšky, jako sportovní sedačky.

Přední části auta dominuje velká mřížka chladiče s hliníkovými žebry. To vizuálně Audi TT clubsport quattro ještě více snižuje. Logo Audi, čtyři spojené kruhy, není narozdíl od většiny modelů Audi umístěno uprostřed mřížky, ale na přední kapotě. Přední část vozu pak dotvářejí velké otvory pro přístup dostatku vzduchu k výkonnějšímu motoru TFSI. V předních světlometech jsou integrovány LED světla pro denní svícení, což je nejen užitečné, ale současně také krásné. Viditelný zadní výfuk z nerezové oceli je pak nejzářivější částí zadní partie vozu. Dvojité oválné koncovky výfuku navazují na tradici sportovních vozů z produkce Audi, jako například model RS 4.

Na bočních liniích je naprosté minimum rušivých prvků. Marně bychom například hledali kliky dveří - Audi TT clubsport quattro se otevírá dálkovým ovládáním, a dveře jsou pootevřeny pružinami po stisku tlačítka. Také rozměry vnějších zpětných zrcátek byly minimalizovány. Vůz je postaven na dvacetipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 265/30 R20, které zdůrazňují svalnatý vzhled auta. Proti produkční verzi Audi TT je studie clubsport quattro také o 80 milimetrů širší.

Závodní charakter Audi TT clubsport quattro je podtržen použitými technologiemi. Inženýři Audi dodali motoru 2.0 TFSI ještě více výkonu, než má Audi S3, které disponuje výkonem 260 koní. Z přeplňovaného čtyřválce s přímým vstřikem paliva se jim podařilo získat magických 300 koní. K tomu přispělo i přepracované sání. Výkon motoru je přenášen na všechna kola, což z Audi TT clubsport quattro dělá první model nové generace TT se čtyřválcem a a stálým pohonem všech kol quattro.

Také přenos výkonu na kola je v této výkonové třídě unikátní. Díky dvojspojkové automatické převodovce S tronic dochází ke změnám rychlostních stupňů s takřka nepostřehnutelným přerušením přenosu síly na kola. Všech šest rychlostí však lze řadit i ručně, opět během zlomků vteřiny.

Vůz je vybaven keramickými brzdami - u modelu TT je to poprvé. Díky těmto brzdám nedochází ani při extrémní jízdě k vadnutí a brzdné manévry zůstávají ostré a přesvědčivé. Audi tak znovu využilo předností, získaných po zkušenostech s výkonnými sportovními vozy - keramické brzdy jsou již nabízeny pro modely RS 4, A8 a S8, a získávají si u zákazníků stále větší oblibu.

Audi zvažuje, zda se model TT clubsport quattro nedočká malosériové produkce.

Foto: Audi

Vytisknout

Diskuze: Audi TT v té nejčistější podobě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

PIXY a SSC

Designová studie Tribun

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud