Audi TT je vyhlášené pro své čistě navržené linie, nezaměnitelnou dynamiku a jízdní charakteristiku sportovního vozu. Audi se však rozhodlo představit tu nejčistší formu modelu TT - proto vznikla studie TT Clubsport Quattro.
Studie Audi TT clubsport quattro činí z modelu TT Roadster ryzí stroj pro potěšení z jízdy. Stroj s výkonným motorem, špičkovými technologiemi a množstvím charakteristik, vypůjčených ze světa motorsportu - to jsou dominantní vlastnosti Audi TT clubsport quattro.
Vůz nemá střechu ani A sloupek - namísto toho najdeme na voze puze redukovaný větrný štít, díky čemuž zůstává auto extrémně nízké, což evokuje představu speedsteru. Nízké a lehce tónovaný pás oken pak obkružuje také kokpit. Panoramatické okno a dva oblouky za sedačkami jsou reminiscencí závodních vozů. Ochranné oblouky pro případ převrácení jsou převzaty z Audi TT Roadster a jsou posazeny do stejné výšky, jako sportovní sedačky.
Přední části auta dominuje velká mřížka chladiče s hliníkovými žebry. To vizuálně Audi TT clubsport quattro ještě více snižuje. Logo Audi, čtyři spojené kruhy, není narozdíl od většiny modelů Audi umístěno uprostřed mřížky, ale na přední kapotě. Přední část vozu pak dotvářejí velké otvory pro přístup dostatku vzduchu k výkonnějšímu motoru TFSI. V předních světlometech jsou integrovány LED světla pro denní svícení, což je nejen užitečné, ale současně také krásné. Viditelný zadní výfuk z nerezové oceli je pak nejzářivější částí zadní partie vozu. Dvojité oválné koncovky výfuku navazují na tradici sportovních vozů z produkce Audi, jako například model RS 4.
Na bočních liniích je naprosté minimum rušivých prvků. Marně bychom například hledali kliky dveří - Audi TT clubsport quattro se otevírá dálkovým ovládáním, a dveře jsou pootevřeny pružinami po stisku tlačítka. Také rozměry vnějších zpětných zrcátek byly minimalizovány. Vůz je postaven na dvacetipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 265/30 R20, které zdůrazňují svalnatý vzhled auta. Proti produkční verzi Audi TT je studie clubsport quattro také o 80 milimetrů širší.
Závodní charakter Audi TT clubsport quattro je podtržen použitými technologiemi. Inženýři Audi dodali motoru 2.0 TFSI ještě více výkonu, než má Audi S3, které disponuje výkonem 260 koní. Z přeplňovaného čtyřválce s přímým vstřikem paliva se jim podařilo získat magických 300 koní. K tomu přispělo i přepracované sání. Výkon motoru je přenášen na všechna kola, což z Audi TT clubsport quattro dělá první model nové generace TT se čtyřválcem a a stálým pohonem všech kol quattro.
Také přenos výkonu na kola je v této výkonové třídě unikátní. Díky dvojspojkové automatické převodovce S tronic dochází ke změnám rychlostních stupňů s takřka nepostřehnutelným přerušením přenosu síly na kola. Všech šest rychlostí však lze řadit i ručně, opět během zlomků vteřiny.
Vůz je vybaven keramickými brzdami - u modelu TT je to poprvé. Díky těmto brzdám nedochází ani při extrémní jízdě k vadnutí a brzdné manévry zůstávají ostré a přesvědčivé. Audi tak znovu využilo předností, získaných po zkušenostech s výkonnými sportovními vozy - keramické brzdy jsou již nabízeny pro modely RS 4, A8 a S8, a získávají si u zákazníků stále větší oblibu.
Audi zvažuje, zda se model TT clubsport quattro nedočká malosériové produkce.
Foto: Audi
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.