Audi TT v té nejčistější podobě

Jan Fiala, 17. května 2007, 21:25 Google+

Audi TT je vyhlášené pro své čistě navržené linie, nezaměnitelnou dynamiku a jízdní charakteristiku sportovního vozu. Audi se však rozhodlo představit tu nejčistší formu modelu TT - proto vznikla studie TT Clubsport Quattro.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Taiki

Taiki | foto: Audi

Sdílejte článek

Studie Audi TT clubsport quattro činí z modelu TT Roadster ryzí stroj pro potěšení z jízdy. Stroj s výkonným motorem, špičkovými technologiemi a množstvím charakteristik, vypůjčených ze světa motorsportu - to jsou dominantní vlastnosti Audi TT clubsport quattro.

Vůz nemá střechu ani A sloupek - namísto toho najdeme na voze puze redukovaný větrný štít, díky čemuž zůstává auto extrémně nízké, což evokuje představu speedsteru. Nízké a lehce tónovaný pás oken pak obkružuje také kokpit. Panoramatické okno a dva oblouky za sedačkami jsou reminiscencí závodních vozů. Ochranné oblouky pro případ převrácení jsou převzaty z Audi TT Roadster a jsou posazeny do stejné výšky, jako sportovní sedačky.

Přední části auta dominuje velká mřížka chladiče s hliníkovými žebry. To vizuálně Audi TT clubsport quattro ještě více snižuje. Logo Audi, čtyři spojené kruhy, není narozdíl od většiny modelů Audi umístěno uprostřed mřížky, ale na přední kapotě. Přední část vozu pak dotvářejí velké otvory pro přístup dostatku vzduchu k výkonnějšímu motoru TFSI. V předních světlometech jsou integrovány LED světla pro denní svícení, což je nejen užitečné, ale současně také krásné. Viditelný zadní výfuk z nerezové oceli je pak nejzářivější částí zadní partie vozu. Dvojité oválné koncovky výfuku navazují na tradici sportovních vozů z produkce Audi, jako například model RS 4.

Na bočních liniích je naprosté minimum rušivých prvků. Marně bychom například hledali kliky dveří - Audi TT clubsport quattro se otevírá dálkovým ovládáním, a dveře jsou pootevřeny pružinami po stisku tlačítka. Také rozměry vnějších zpětných zrcátek byly minimalizovány. Vůz je postaven na dvacetipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 265/30 R20, které zdůrazňují svalnatý vzhled auta. Proti produkční verzi Audi TT je studie clubsport quattro také o 80 milimetrů širší.

Závodní charakter Audi TT clubsport quattro je podtržen použitými technologiemi. Inženýři Audi dodali motoru 2.0 TFSI ještě více výkonu, než má Audi S3, které disponuje výkonem 260 koní. Z přeplňovaného čtyřválce s přímým vstřikem paliva se jim podařilo získat magických 300 koní. K tomu přispělo i přepracované sání. Výkon motoru je přenášen na všechna kola, což z Audi TT clubsport quattro dělá první model nové generace TT se čtyřválcem a a stálým pohonem všech kol quattro.

Také přenos výkonu na kola je v této výkonové třídě unikátní. Díky dvojspojkové automatické převodovce S tronic dochází ke změnám rychlostních stupňů s takřka nepostřehnutelným přerušením přenosu síly na kola. Všech šest rychlostí však lze řadit i ručně, opět během zlomků vteřiny.

Vůz je vybaven keramickými brzdami - u modelu TT je to poprvé. Díky těmto brzdám nedochází ani při extrémní jízdě k vadnutí a brzdné manévry zůstávají ostré a přesvědčivé. Audi tak znovu využilo předností, získaných po zkušenostech s výkonnými sportovními vozy - keramické brzdy jsou již nabízeny pro modely RS 4, A8 a S8, a získávají si u zákazníků stále větší oblibu.

Audi zvažuje, zda se model TT clubsport quattro nedočká malosériové produkce.

Foto: Audi

Vytisknout

Diskuze: Audi TT v té nejčistější podobě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

PIXY a SSC

Designová studie Tribun

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud