Nová Škoda Fabia je na trhu doslova několik dnů a již se objevují první možnosti, jak jí dodat lepší vlastnosti. Známý německý úpravce Eibach, který se specializuje na úpravy podvozků produkčních vozů, přichází s nabídkou
úprav na podvozku nové Fabie. Konkrétně jde o lepší pružiny a podložky kol, které rozšiřují rozchod.
Eibach Pro-Kit a Pro-Spacer pro Škodu Fabia II nabízejí optimální výkon a technologii podvozku pro zákazníky s těmi nejvyššími nároky. Škoda Fabia je skvělou volbou, která není založena pouze na ceně. Již první generace vozu byla přitažlivá, ale i zcela nová druhá generace tohoto českého kompaktního vozu nabízí výraznou optickou dynamiku, o což se zasloužila především mřížka chladiče, která je nyní integrována přímo do karoserie a není již součásti přední kapoty.
Sportovní nádech vozu chce Eibach ještě více zdůraznit, a proto nabízí pro novou Škodu Fania výkonnostní pružiny Pro-Kit. Pomocí nich je dosaženo snížení vozu a tedy i jeho těžiště, čímž vůz nejen získává dynamičtější vzhled, ale také zlepšení chování v zatáčkách a lepší odezvu na pokyny, předávané řidičem prostřednictvím volantu. Tyto přednosti jsou pak ještě dále umocněny, pokud se zákazník rozhodne pro hliníkové vymezovací podložky kol Eibach Pro-Spacer.
Veškeré komponenty pro úpravy podvozku od společnosti Eibach, které jsou prodávány u široké sítě autorizovaných prodejců, se vyznačují vynikající antikorozní ochranou a všechny jsou schváleny pro použití německým institutem TÜV.
Podrobnější technické údaje:
Pro-Kit * špičková ovladatelnost vozu * snížení světlé výšky a těžiště vozu až o 40 mm * pružiny s progresivním designem a účinkem * excelentní jízdní vlastnosti * součást komplexní nabídky Eibach Pro-Systems
Pro-Spacer * vyrobeny z vysoce odolné a přitom lehké hliníkové slitiny * významná úspora hmotnosti v porovnání s podložkami z oceli * přesné lícování díky minimálním výrobním tolerancím, z čehož plyne výjimečná vyváženost * špičková antikorozní ochrana díky speciálnímu procesu potažení (testováno sprejem obsahujícím sůl podle normy DIN 50021) * testována tuhost a odolnost proti únavě materiálu * dostupné pro většinu vyráběných vozů Tabulka dostupnosti Technické informace Part No. Dostupnost Cena bez daně (EUR) Pro-Kit (pružiny) 1.2, 1.4, 1.6, 1.4 TDI 10-79-006-01-22 ihned 199,00 1.4 TDI, 1.9 TDI 10-79-006-02-22 ihned 199,00 Pro-Spacer (hliníkové podložky kol) 12 mm na každé straně, System 2 S90-2-12-013 týden 25 80,00 15 mm na každé straně, System 2 S90-2-15-005 ihned 86,00 20 mm na každé straně, System 2 S90-2-20-004 ihned 91,00 25 mm na každé straně, System 7 S90-7-25-003 ihned 116,00
Foto: Eibach
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?