Limitovaná edice VW Golf GTI Edition 30 má docela dostatečný výkonnostní potenciál v podobě vyladěné verze motoru 2.0 T-FSI, který pochází z aktuální verze modelu Audi S3.
Výkon motoru totiž činí 230 koní. OETTINGER, tuningový specialista na Audi a Volkswagen z německého Friedrichsdorfu, který se podílel již na úspěchu první verze Volkswagen Golf GTI v roce 1976 - vozu, který měl jako první pod kapotou šestnáctiventilový motor - však nyní nabízí majitelům Golfu GTI Edition 30 znatelné navýšení výkonu jejich vozu, a to ve dvou stupních. 30 let po představení prvního modelu GTI je to opět OETTINGER, kdo ukazuje ostatním úpravcům Golfu GTI koncová světla vozu ...
Na výběr mají zájemci mezi dvěma úrovněmi navýšení výkonu:
První úroveň dodává výročnímu modelu Golf GTI výkon 305 koní a točivý moment 400 Nm, a to díky novému mapování motoru, které je programováno do řídící jednotky vozu pomocí portu OBD-II. Cena za tuto úpravu činí 1390 euro (včetně daní).
Za tuto nepřekonatelnou cenu získává zákazník také potvrzení TÜV. Kompaktní vůz z Wolfsburgu zrychlí s touto úpravou z klidu na 100 km/h za pouhých 6,2 sekundy and a dosáhne maximální rychlosti 252 km/h!
Druhá úroveň úprav zahrnuje kromě změněného mapování motoru také větší mezichladič stlačeného vzduchu, upravené sací potrubí a náporové sání OETTINGER "ram air" z karbonu. Navíc je vyměněno také výfukové potrubí, a to za nerezový sportovní výfuk OETTINGER. Výfuk OETTINGER je leštěný a sestává ze středového a koncového dílu. Výsledkem je výkon 330 koní, točivý moment 430 Nm, zrychlení z klidu na 100 km/h za 5,9 sekundy a maximální rychlost vozu 258 km/h. Těchto 100 koní navíc mohou zákazníci firmy OETTINGER získat za 3450 euro, a to včetně prohlášení o shodě od TÜV, které se stává součástí palubní dokumentace.
Foto: Oettinger
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?