Limitovaná edice VW Golf GTI Edition 30 má docela dostatečný výkonnostní potenciál v podobě vyladěné verze motoru 2.0 T-FSI, který pochází z aktuální verze modelu Audi S3.
Výkon motoru totiž činí 230 koní. OETTINGER, tuningový specialista na Audi a Volkswagen z německého Friedrichsdorfu, který se podílel již na úspěchu první verze Volkswagen Golf GTI v roce 1976 - vozu, který měl jako první pod kapotou šestnáctiventilový motor - však nyní nabízí majitelům Golfu GTI Edition 30 znatelné navýšení výkonu jejich vozu, a to ve dvou stupních. 30 let po představení prvního modelu GTI je to opět OETTINGER, kdo ukazuje ostatním úpravcům Golfu GTI koncová světla vozu ...
Na výběr mají zájemci mezi dvěma úrovněmi navýšení výkonu:
První úroveň dodává výročnímu modelu Golf GTI výkon 305 koní a točivý moment 400 Nm, a to díky novému mapování motoru, které je programováno do řídící jednotky vozu pomocí portu OBD-II. Cena za tuto úpravu činí 1390 euro (včetně daní).
Za tuto nepřekonatelnou cenu získává zákazník také potvrzení TÜV. Kompaktní vůz z Wolfsburgu zrychlí s touto úpravou z klidu na 100 km/h za pouhých 6,2 sekundy and a dosáhne maximální rychlosti 252 km/h!
Druhá úroveň úprav zahrnuje kromě změněného mapování motoru také větší mezichladič stlačeného vzduchu, upravené sací potrubí a náporové sání OETTINGER "ram air" z karbonu. Navíc je vyměněno také výfukové potrubí, a to za nerezový sportovní výfuk OETTINGER. Výfuk OETTINGER je leštěný a sestává ze středového a koncového dílu. Výsledkem je výkon 330 koní, točivý moment 430 Nm, zrychlení z klidu na 100 km/h za 5,9 sekundy a maximální rychlost vozu 258 km/h. Těchto 100 koní navíc mohou zákazníci firmy OETTINGER získat za 3450 euro, a to včetně prohlášení o shodě od TÜV, které se stává součástí palubní dokumentace.
Foto: Oettinger
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?