Limitovaná edice VW Golf GTI Edition 30 má docela dostatečný výkonnostní potenciál v podobě vyladěné verze motoru 2.0 T-FSI, který pochází z aktuální verze modelu Audi S3.
Výkon motoru totiž činí 230 koní. OETTINGER, tuningový specialista na Audi a Volkswagen z německého Friedrichsdorfu, který se podílel již na úspěchu první verze Volkswagen Golf GTI v roce 1976 - vozu, který měl jako první pod kapotou šestnáctiventilový motor - však nyní nabízí majitelům Golfu GTI Edition 30 znatelné navýšení výkonu jejich vozu, a to ve dvou stupních. 30 let po představení prvního modelu GTI je to opět OETTINGER, kdo ukazuje ostatním úpravcům Golfu GTI koncová světla vozu ...
Na výběr mají zájemci mezi dvěma úrovněmi navýšení výkonu:
První úroveň dodává výročnímu modelu Golf GTI výkon 305 koní a točivý moment 400 Nm, a to díky novému mapování motoru, které je programováno do řídící jednotky vozu pomocí portu OBD-II. Cena za tuto úpravu činí 1390 euro (včetně daní).
Za tuto nepřekonatelnou cenu získává zákazník také potvrzení TÜV. Kompaktní vůz z Wolfsburgu zrychlí s touto úpravou z klidu na 100 km/h za pouhých 6,2 sekundy and a dosáhne maximální rychlosti 252 km/h!
Druhá úroveň úprav zahrnuje kromě změněného mapování motoru také větší mezichladič stlačeného vzduchu, upravené sací potrubí a náporové sání OETTINGER "ram air" z karbonu. Navíc je vyměněno také výfukové potrubí, a to za nerezový sportovní výfuk OETTINGER. Výfuk OETTINGER je leštěný a sestává ze středového a koncového dílu. Výsledkem je výkon 330 koní, točivý moment 430 Nm, zrychlení z klidu na 100 km/h za 5,9 sekundy a maximální rychlost vozu 258 km/h. Těchto 100 koní navíc mohou zákazníci firmy OETTINGER získat za 3450 euro, a to včetně prohlášení o shodě od TÜV, které se stává součástí palubní dokumentace.
Foto: Oettinger
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.