Automobilka Volvo se rozhoda pro posílení svých motorů, změny pod kapotou se projeví nejprve u modelu S80, kde známý benzínový agregát T5 bude nahrazen T6 a rovněž původní dieselový D5 posílí.
Stále větší nároky na životní prostředí a nižší spotřebu paliva vedlo Volvo k těmto změnám. Vrcholný benzínový motor s označením T6 pochází ze současného šestiválcového 3,2 litru, ten automobilka sice zmenšila na objem 3,0, ale zato přidala turbodmychadlo, které zvedlo výkon na pěkných 210 kw / 285 koní a 400Nm kroutící síly a to již od 1.500 ot/min.Výsledkem je zrychlení z nuly na sto za 7,2 vteřiny. Přestože Volvo použilo jen jedno turbo, díky technologie „twin-scroll“, která ideálně dávkuje množství vzduchu pro každou z komor tří válců, technologie dovolí použít kompaktnější turbodmychadlo a tudíž i lepší a rychlejší odezvu na plyn, přitom výkonově nezaostává za systémem dvojicí turbodmychadel.
Model T6 bude spjat výhradně s pohonem všech kol AWD řízené přes elektronickou hydrodynamickou spojku, která v případě potřeby pošle výkon na kolo s nejvyšší adhezí.
Pěti – válcová dieselová verze D5 je rovněž v nabídce s pohonem AWD a výkonem 136 kw / 185 koní s kroutícím momentem 400Nm. Díky pokročilému systému vícebodového vstřikování bylo dosaženo lepšího rozložení síly v širším spektru otáček a filtr pevných částic ve standardu je ohleduplný k životnímu prostředí.
zdroj: Volvo
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.