Automobilka Volvo se rozhoda pro posílení svých motorů, změny pod kapotou se projeví nejprve u modelu S80, kde známý benzínový agregát T5 bude nahrazen T6 a rovněž původní dieselový D5 posílí.
Stále větší nároky na životní prostředí a nižší spotřebu paliva vedlo Volvo k těmto změnám. Vrcholný benzínový motor s označením T6 pochází ze současného šestiválcového 3,2 litru, ten automobilka sice zmenšila na objem 3,0, ale zato přidala turbodmychadlo, které zvedlo výkon na pěkných 210 kw / 285 koní a 400Nm kroutící síly a to již od 1.500 ot/min.Výsledkem je zrychlení z nuly na sto za 7,2 vteřiny. Přestože Volvo použilo jen jedno turbo, díky technologie „twin-scroll“, která ideálně dávkuje množství vzduchu pro každou z komor tří válců, technologie dovolí použít kompaktnější turbodmychadlo a tudíž i lepší a rychlejší odezvu na plyn, přitom výkonově nezaostává za systémem dvojicí turbodmychadel.
Model T6 bude spjat výhradně s pohonem všech kol AWD řízené přes elektronickou hydrodynamickou spojku, která v případě potřeby pošle výkon na kolo s nejvyšší adhezí.
Pěti – válcová dieselová verze D5 je rovněž v nabídce s pohonem AWD a výkonem 136 kw / 185 koní s kroutícím momentem 400Nm. Díky pokročilému systému vícebodového vstřikování bylo dosaženo lepšího rozložení síly v širším spektru otáček a filtr pevných částic ve standardu je ohleduplný k životnímu prostředí.
zdroj: Volvo
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?