Automobilka Volvo se rozhoda pro posílení svých motorů, změny pod kapotou se projeví nejprve u modelu S80, kde známý benzínový agregát T5 bude nahrazen T6 a rovněž původní dieselový D5 posílí.
Stále větší nároky na životní prostředí a nižší spotřebu paliva vedlo Volvo k těmto změnám. Vrcholný benzínový motor s označením T6 pochází ze současného šestiválcového 3,2 litru, ten automobilka sice zmenšila na objem 3,0, ale zato přidala turbodmychadlo, které zvedlo výkon na pěkných 210 kw / 285 koní a 400Nm kroutící síly a to již od 1.500 ot/min.Výsledkem je zrychlení z nuly na sto za 7,2 vteřiny. Přestože Volvo použilo jen jedno turbo, díky technologie „twin-scroll“, která ideálně dávkuje množství vzduchu pro každou z komor tří válců, technologie dovolí použít kompaktnější turbodmychadlo a tudíž i lepší a rychlejší odezvu na plyn, přitom výkonově nezaostává za systémem dvojicí turbodmychadel.
Model T6 bude spjat výhradně s pohonem všech kol AWD řízené přes elektronickou hydrodynamickou spojku, která v případě potřeby pošle výkon na kolo s nejvyšší adhezí.
Pěti – válcová dieselová verze D5 je rovněž v nabídce s pohonem AWD a výkonem 136 kw / 185 koní s kroutícím momentem 400Nm. Díky pokročilému systému vícebodového vstřikování bylo dosaženo lepšího rozložení síly v širším spektru otáček a filtr pevných částic ve standardu je ohleduplný k životnímu prostředí.
zdroj: Volvo
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?