Jak už je u německého úpravce Hamann zvykem, nenechal v sérii ani nový model od Bmw – X5. Úpravou prošla nejen aerodynamika, ale také brzdy, kola, motor či interiér. Výsledek posuďte sami.
Povinností Hamannu je pozměnit kabát ve sportovní střih a to se mu jako vždy povedlo, aerodynamický kit obsahuje přední a zadní spoiler a stabilizační střešní křidélko. Celek potom zdobí litá kola o velikosti 20 nebo 22 palců, pro nejnáročnější zákazníky pak připravil Hamann i kola „Race Edition“ o velikosti 23 palců. Součástí špičkových jízdních vlastností je také sportovní podvozek pro lepší těžiště vozu se snížením 40mm vpředu a 30mm vzadu.
Interiér je v duchu hliníkových pedálů a prahových lišt s logem Hamann. Černá podlaha je kontrastem pro špičkové kožené čalounění v barvách dle přání zákazníka. O zábavu se pak postará multimediální výbava zahrnující DVD, televizi a play station.
Většinu zákazníku a fanoušků bude však zajímat prostor pod kapotou. V případě benzínového agregátu 3,0si posunul Hamann výkon o 14 koní a 25 Nm. Opravdový nárůst ovšem poznáte až u dieselu 3,0d, kde se výkon zvedl z 235 k na 265 k a 600 Nm kroutícího momentu. Nejsilnější osmiválcový motor 4,8i má po úpravě o 13 koní více.
foto: Hamann
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.