Jak už je u německého úpravce Hamann zvykem, nenechal v sérii ani nový model od Bmw – X5. Úpravou prošla nejen aerodynamika, ale také brzdy, kola, motor či interiér. Výsledek posuďte sami.
Povinností Hamannu je pozměnit kabát ve sportovní střih a to se mu jako vždy povedlo, aerodynamický kit obsahuje přední a zadní spoiler a stabilizační střešní křidélko. Celek potom zdobí litá kola o velikosti 20 nebo 22 palců, pro nejnáročnější zákazníky pak připravil Hamann i kola „Race Edition“ o velikosti 23 palců. Součástí špičkových jízdních vlastností je také sportovní podvozek pro lepší těžiště vozu se snížením 40mm vpředu a 30mm vzadu.
Interiér je v duchu hliníkových pedálů a prahových lišt s logem Hamann. Černá podlaha je kontrastem pro špičkové kožené čalounění v barvách dle přání zákazníka. O zábavu se pak postará multimediální výbava zahrnující DVD, televizi a play station.
Většinu zákazníku a fanoušků bude však zajímat prostor pod kapotou. V případě benzínového agregátu 3,0si posunul Hamann výkon o 14 koní a 25 Nm. Opravdový nárůst ovšem poznáte až u dieselu 3,0d, kde se výkon zvedl z 235 k na 265 k a 600 Nm kroutícího momentu. Nejsilnější osmiválcový motor 4,8i má po úpravě o 13 koní více.
foto: Hamann
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?